کد خبر: ۲۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
خطیبان نماز جمعه در خطبه های خود چه گفتند؟
به گزارش گفتارنو ، در جمعه ای که گذشت انتخابات شورای شهر، انتقاد از عملکرد دولت و توجه به قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا بخش مهمی از خطبه‌های ایمه جمعه استان را تشکیل می‌داد. همچنین انتقاد از برجام و دعوت به ائتکاف از دیگر مباحثی بود که مورد توجه قرار داشت.

 

به گزارش گفتارنو ، در جمعه ای که گذشت قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا و بحث فناوری هسته ای  بخش مهمی از خطبه‌های ایمه جمعه استان را تشکیل می‌داد. همچنین اهمیت ائتکاف و دعوت مردم به این فریضه از دیگر مباحثی بود که مورد توجه قرار داشت

در ادامه چکیده خطبه های جمعه استان را به نقل از خبرگزاری ها می خوانید

 

 

نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

آیت الله سید یحیی جعفری

فجایعی که آمریکا، انگلیس و برخی کشورها در عراق، سوریه و یمن بوجود آورده اند، قابل چشم پوشی نیست.

مقام معظم رهبری نیز بیان می کنند که عده ای فکر می کنند اگر با آمریکا رابطه برقرار کنیم مشکلاتمان حل می شود که اشتباه است، همانطور که محمدرضا پهلوی پس از عمری نوکری آمریکا مملکت مخروبه ای را تحویل داد.

امام عظیم الشان ما که تحولی در جامعه جهانی بوجود آوردند در همه عرصه ها تکلیف شرعی خود را به جای می آوردند و تا همسرشان بر سر سفره حاضر نمی شد، مشغول غذا خوردن نمی شدند و همواره به احترام همسرشان از جای خود بلند می شدند

بردسیر

حجت الاسلام میثم تارم

کشور ما هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی دارای سرمایه انسانی عظیمی است که قشر جوان آن را تشکیل می دهد و نباید از نقش جوانان در مسائل حکومتی غافل شویم.


نتیجه قطع رابطه با آمریکا این شد که در مسائل علمی و هسته ای به مرحله بهت آوری رسیدیم که حتی دشمنان متعصب ایران اسلامی اذعان داشتند ایران در مسائل هسته ای معجزه کرده است.

به توصیه مقام‌معظم رهبری رابطه سیاسی با آمریکا برای ما مضر است ضمن اینکه خطر آمریکا را هم ‌کم نمی‌کند زیرا رابطه برای آمریکا همیشه وسیله ای برای نفوذ در قشرهای مستعد کشورها و مزدوری در آن کشور بوده است.

بافت

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده

دشمن و استکبار جهانی به دنبال تخریب و از بین بردن انقلاب اسلامی است و از هیچ توطئه‌ای دریغ نمی‌کند که امروز تهدید و جنگ علیه ایران را در مسأله اقتصادی می‌بیند‌ و بعضی‌ها  نیز با تفکرات غلط و بعضاً لیبرالی و سکولار به دشمن کمک می‌کنند.

درشهرستان بافت جلسات اقتصاد مقاومتی برگزار شد، اما مردم نتیجه‌ای از آن ندیدند و اثرات جلسات اقتصاد مقاومتی را لمس نکردند، مردم فقط گرانی، فقر و بیکاری را لمس کردند.

این گرانی در بازار، گرانی مواد غذایی مورد نیاز مردم چون گوشت و تخم‌مرغ، آیا مقصر دولت قبل است یا سوء‌تدبیر و ضعف مدیریت دولت تدبیر و آن‌وقت به‌جای جبران مافات به دنبال فریب انتخاباتی و پخش سبد کالا هستند و این توزیع سبد کالا در آستانه‌ انتخابات فریب انتخاباتی است.

سیرجان

حجت السلام سید محمود حسینی

امروزه دشمنان ما در مورد توان نظام اسلامی سیاه نمایی می کنند و قدرت ملت ایران را کم جلوه می دهند تا بتوانند قدرت خود را کارآمد نشان دهند در صورتی که اقتدار ما اثبات شده است.

تلاش و جهادی عمل کردن در راستای معیشت مردم و تولید و اشتغال بیشتر شاخصه کارنامه موفق دولتمردان است.

کاندیداهای انتخاباتی توجه به نظم و قانون، پرهیز از بداخلاقی های انتخاباتی و تخریب دیگران، استفاده نکردن از امکانات دولتی و بیت المال و توجه به مصالح و امور مردم را در نظر داشته باشند تا هم رقابت ها براساس تقوا و سلامت باشد و هم پس از پیرزوی هر نامزد وظایف کاری نیز با قانون و تقوا به پیش رود.

حمله موشکی آمریکا به سوریه نشان از کینه این رژیم مستکبر به مسلمانان و مردم منطقه است و آمریکا با ایجاد و پرورش و تجهیز گروه های تروریستی قصد حاکمیت ظالمانه بر مردم منطقه را داشت و امروز همه برنامه ها بی نتیجه مانده است.

ریگان

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی

کسانی که متعهد، متفکر، متخصص و کارآمدند را برای شوراهای اسلامی انتخاب کنید و مردم از میان آنها کسانی را اولویت قرار دهند که روحیه انقلابی گری داشته باشند.

رهبری فرموده اند 12 سال است که 6دولت بزرگ جهانی مقابل ایران نشسته اند و هدف آنها ریشه کن کردن و از بین بردن صنعت هسته ای است.

برخی خیال می کنند با مذاکرات و برجام، دشمن آمده است مشکلات ما را برطرف کند در حالی که دشمن با مذاکرات و برجام آمده است منفعت ببرد و جلوی پیشرفت کشور اسلامی را بگیرد.

علت اینکه مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند، این است که برخی مسئولان ما در زمینه تولید و اشتغال کوتاهی کردند و امیدواریم در سال جدید نواقص را جبران کنند.

مسئولان ما بدانند ورود کالای خارجی به ایران اسلامی مرگ سرمایه ملی و ایرانی است و این در حالیست که پیچیده ترین صنعت دفاعی و موشکی را با بالاترین کیفیت تولید می کنیم.

منوجان

حجت‌الاسلام امین رضوانی

امروز هیچ نگاهی به سلامت جامعه نمی‌شود و کارخانه‌ها به سلامت جامعه اهمیتی نمی‌دهند و فقط به فکر پول درآوردن هستند.

از همه کاندیداها و داوطلبان انتخابات انتظار می‌رود ملاک‌های امیرالمومنین (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که اگر اینطور نباشد جز شرمندگی چیزی برای آنها باقی نمی‌ماند.

برخی از مسؤولان دارند دسترنج جوانان ما را به فنا می‌برند، بعد از برجام قرار بود تمام تحریم‌ها برداشته شود اما 50 مورد تحریم جدید نیز به تحریم‌های گذشته اضافه شد.

آمریکا برخی از مسؤولان ما را به بازی گرفته است و ملت ما را به عقب کشانده که اکنون تاوان آن را ملت می‌پردازند.

چندین سال است که کشاورزان ما زحمت می‌کشند و محصولات ما را تولید می‌کنند اما باز مشاهده می‌شود که این محصولات از کشورهای پاکستان و افغانستان وارد کشور می‌شوند چراکه با این کار می‌خواهند اختلاس‌های چند میلیاردی انجام دهند.

جیرفت

حجت الاسلام رضا کرمی پور

جبهه حق و باطل همواره در تاریخ بشریت وجود داشته و امروز آمریکا جبهه باطل است.

آمریکا با ایجاد دین اسلام مد نظر خود در کشورهای عربی دنبال تغییر و از بین بردن این دین است و اسلام واقعی در کشور ایران است و اسلام کشورهای عربی، اسلام آمریکایی می باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هدف از مذاکرات باز کردن پیچ و مهره صنعت هسته ای کشور است لذا در این زمینه باید هوشیار باشیم.

رفسنجان

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور

فناوری هسته‌ای اوج اقتدار ملت ایران است و جوانان انقلابی ما احساس کردند که می‌توانند در این عرصه فعالیت داشته باشند و به موفقیت رسیدند.

دشمن در پی جنگ انتخاباتی است اما ما ملت ایران هرگز از کشته شدن و شهید شدن نمی‌هراسیم و تابع ولایت فقیه هستیم.

 

 

 

 

آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)