کد خبر: ۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارشی از جنب و جوش دولتی‌های سابق در کرمان
دو وزیر دولت احمدی نژادبه همراه رئیس دفترمصباح یزدی، فعالیت های انتخاباتی خود را در کرمان آغاز کرده اند و برخی چهره های نزدیک به جبهه پایداری هم در کنار آنها به فعالیت مشغولند.
دو وزیر دولت احمدی نژادبه همراه رئیس دفترمصباح یزدی، فعالیت های انتخاباتی خود را در کرمان آغاز کرده اند و برخی چهره های نزدیک به جبهه پایداری هم در کنار آنها به فعالیت مشغولند.  

هفته نامه صدا در گزارش ویژه‌ای به برنامه‌ریزی نیروهای نزدیک به احمدی‌نژاد برای انتخابات آتی مجلس پرداخته است. این نشریه در خصوص کرمان نوشت: دولتی های سابق و اعضای جبهه پایداری در استان کرمان هم مانند دیگر همفکران خود در سایر استان‌ها، فعالیت‌های جدی را آغاز کرده اند. بر اساس اخباری که تا کنون در سطح استان مخابره شده، حسین جلالی رییس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی طی ماه‌های گذشته جلسات فراوانی را در سطح استان کرمان برگزار نموده است. حضور وی در برخی مساجد سطح استان اگرچه با استقبال گسترده مواجه نشده، اما همچنان ادامه دارد. وی در دوره گذشته انتخابات از شهر کرمان کاندیدا شد و در فهرست جبهه پایداری قرار گرفت.  

از دیگر چهره های این طیف که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس آینده آماده می شود، می توان می‌توان به مجید دوستعلی اشاره کرد. مردی که روزگاری در دوران جنگ از دوستان نزدیک محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شد. مجید دوستعلی، مجید نامجو و محمد جلال مآب افرادی هستند که از زمره دوستان زمان جنگ محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شوند. مجید دوستعلی که درزمان انتخابات سال 84 مرد شماره یک ستاد احمدی‌نژاد در کرمان محسوب می‌شد، پس از حدود دو سال از روی کارآمدن محمود احمدی‌نژاد به پاستور رفت و دبیر هیات دولت شد. 

اما مدتی بعد حکم‌اش از سوی محمدرضا رحیمی لغو شد. او اخیرا و پس از مدتی سکوت رسانه‌ای، در کرمان گفته است که «حکم انتصاب من را آقای احمدی‌نژاد داده بود؛ اما حکم جانشین من را آقای رحیمی داد؛ البته در آن زمان آقای احمدی‌نژاد برای حضور در سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بودند و آقای رحیمی حکم جانشین بنده را داده بودند؛ حال حدیث مفصل بخوان از این مجمل.» وی در پاسخ به سوالی در خصوص ارتباطش با محمود احمدی‌نژاد، هر گونه ارتباط با رییس دولت دهم را تکذیب کرده و گفته «الان هیچ گونه ارتباطی با احمدی‌نژاد ندارم و ارتباطم قطع است.» 
مجید دوستعلی از زمره کسانی است که نامش همیشه پای ثابت هر دوره از انتخابات در کرمان بوده است. از مجلس هفتم که نامزد انتخابات مجلس شد اما رد صلاحیت شد تا مجلس دهم. رد صلاحیت او در مجلس هفتم اما همزمان شد با کاندیداتوری محمدرضا باهنر چهره با نفوذ اصولگرایان از حوزه انتخابیه کرمان. رد صلاحیت دوستعلی در آن انتخابات به دلیل آنچه که نزدیکان وی یک مشکل اداری در خصوص استعفایش عنوان کرده‌اند، اعلام شد. اما در افکار عمومی کرمان  بدون ارتباط با حضور محمدرضا باهنر در کرمان تفسیر نشد. در مجلس هشتم همسر دوستعلی پا به عرصه انتخابات گذاشت. بتول نامجو اما نتوانست در آن انتخابات رای قابل ملاحظه‌ای کسب کند. اما در دوره بعدی یعنی انتخابات نهم از تهران نامزد شد و در لیست جبهه پایداری قرار گرفت و البته باز هم موفق نشد به مجلس راه پیدا کند.

مجید دوستعلی آشکارا به جبهه پایداری نزدیک است. مرتضی آقا تهرانی سخنران برخی جلسات هیات شهدای بیت‌الله الحرام کرمان است و مجید دوستعلی هم مداح و هم محور این هیات. هیئتی که تقریبا برای همه مناسبتهای مذهبی، برنامه های ویژه ای دارد. دوستعلی برای حضور در انتخابات مجلس دهم روی پشتوانه نیروهای مسجد قائم کرمان حساب می کند. 

اما در کنار مجید دوستعلی، نام مجید نامجو هم قرار دارد. وزیر نیروی دولت احمدی‌نژاد. یک کرمانی دیگر که شهباز حسن پور، نماینده اصولگرای سیرجان در مجلس فعلی در گفت‌وگو با سایت خانه ملت از احتمال نامزدی وی خبر داده است و گفته می‌شود که از گزینه‌های اصلی نامزدی در انتخابات در حوزه انتخابیه کرمان است. کسی که می‌تواند هم به جبهه پایداری نزدیک باشد هم به اصولگرایان سنتی و هم به نیروهای دولت سابق.

اما نامجو، تنها وزیر احمدی نژاد نیست که قصد ورود به مجلس از حوزه کرمان را دارد. سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم، دیگر گزینه ای است که خود را برای کاندیداتوری از شهر رفسنجان آماده می کند. او در ماه های اخیر هر هفته به رفسنجان آمده و  رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان در کرمان اغلب اظهاراتی از وی را بازتاب می‌دهند که در جمع‌های سیاسی و دانشجویی در رفسنجان مطرح می‌شود. او در دوره در مجلس پنجم نماینده رفسنجان بود و نامش در میان طراحان استیضاح مهاجرانی هم به چشم می خورد.

وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد البته در روز استیضاح در بیان نام یکی از آثار فرهنگی دچار اشتباه شد و مهاجرانی اشتباه او را تصحیح کرد. حسینی در صورت نامزدی می‌تواند هم اصولگرایان سنتی را نمایندگی کند و هم جبهه پایداری را و در واقع او گزینه مشترک همه اصولگرایان، از ژایداری و احمدی نژادی ها تا راست سنتی در شهر رفسنجان خواهد بود.

از میان دیگر شهرهای استان کرمان هم، در شهر سیرجان نام  سید احمد حسینی برای مدتی به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس دهم شنیده شد. او یکی از 8 نماینده امضا کننده نامه سوال از ولایتی در ماجرای مک فارلین بود که امام درباره آنها، جمله معروف «فاین تذهبون» را به کار برده بودند. 

حسینی در سال 88 هم رییس ستاد احمدی نژاد بود اما در دسته بندی های سیاسی، منتسب به اردوگاه اصولگرایان سنتی محسوب می شود. او بهمن ماه 93 در یک سخنرانی در سیرجان شرکت کرد و در نشستی که با هواداران خود داشت اعلام کاندیداتوری کرد. اما در ماه های اخیر شنیده ها حکایت از این دارد که وی قصد دارد صحنه را به نفع منصور آبیار ترک کند. 

آبیار در دوره قبل نیز نامزد شده و مورد حمایت اصولگرایان سیرجان بود اما در فهرست نهایی جبهه متحد جایی نداشت. درباره منصور آبیار اطلاعات موجود نشان می دهد که او در دوره اصلاحات گرایشات اصلاح‌طلبانه از خود نشان داده و از چهره‌های نزدیک به فرماندار وقت سیرجان به شمار می‌رفته، اما با پیروزی محمود احمدی نژاد به وی نزدیک شده است. در کنار این دوچهره، در شهر سیرجان یک چهره پیچیده هم حضور دارد و او نماینده فعلی این شهر در مجلس، یعنی شهباز حسن پور است. 

حسن پور در دوره هشتم به صورت مستقل وارد صحنه انتخابات شد اما در دوره نهم علی‌رغم گرایش اکثر اصولگرایان به آبیار او در لیست نهایی جبهه متحد قرار گرفت و توانست حمایت سران موتلفه در سیرجان را به سمت خود جلب کند. حسن پور در دور دوم رقابت‌های مجلس نهم رییس ستاد محمدرضا باهنر در تهران بود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
1
2
دوستعلی صددرصد رای میاره
بلدو.ر -
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
1
1
خدا وکیلی دعا کنید حسن پور در سیرجان و بردسیر نشه تا بعضی از مسیولین این دو شهرستان خستگی بدر بکنن ای نماینده شب و روز حالیش نیست می دوه بلدوزری خستگی را خسته کرده ریس ها روز جمعه میاره سر کار
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
1
هرکدامشون رای بیارند مایه تاسفه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
2
2
حالا هر کی رای بیاره چه گلی به سر مردم میریزن ، نماینده نمایندگان قدیم مثل آقای مرعشی واقعا من بعنوان کرمانی بودن خودم به ایشان افتخار میکنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)