کد خبر: ۲۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 19 هزار و 400 بسته قاچاق کالا در این شهرستان کشف شد این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته هیچ گونه کشفی در این زمینه انجام نشده بود.
فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 19 هزار و 400 بسته قاچاق کالا در این شهرستان کشف شد این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته هیچ گونه کشفی در این زمینه انجام نشده بود.

سرهنگ ماشاءالله مولایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مبارزه با قاچاق کالا را از اولویت های اصلی نیروی انتظامی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به تولید و اشتغال بایستی با عوامل مخل آن که ورود کالای قاچاق به کشور است، مبارزه کرد.

وی اظهارکرد: ما مردم را سرمایه اجتماعی خود می دانیم و معتقدیم مشارکت عمومی یاری دهنده پلیس در ارتقاء امنیت اجتماعی است بنابراین در مبارزه با قاچاق کالا به همکاری و همیاری مردم نیاز داریم.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی (25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96) امسال اجرا شد گفت: در تعطیلات نوروز، طرح های انتظامی را به منظور افزایش احساس امنیت بین شهروندان، با اولویت کشف کالای قاچاق و دستگیری اراذل و اوباش و متهمان تحت تعقیب، پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز از لوث وجود قاچاقچیان مواد مخدر و همچنین برخورد با متخلفان از قوانین راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف شهرستان اجرا کردیم.

**افزایش 29 درصدی کشفیات مواد مخدر 

فرمانده انتظامی جیرفت افزود: در سال جاری 336 کیلو و 659 گرم موادمخدر کشف شد که نسبت به سال گذشته که 261 کیلو و 707 گرم بود، رشد 29 درصدی را داشته ایم.

وی تصریح کرد: بیشترین موادی که در این مدت کشف شد از نوع تریاک بوده است.

وی گفت: همچنین در خصوص توقیف خودروهای متخلف 60 درصد و موتورسیکلت های متخلف 90 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش توقیف را داشته ایم. 

مولایی ادامه داد: در مدت اجرای طرح نوروزی سال جاری 78 دستگاه موتورسیکلت و 96 دستگاه خودروی متخلف توقیف شده این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 41 دستگاه موتورسیکلت و 60 خودرو توقیف شده بود.

** کاهش 20 درصدی تصادفات جرحی

فرمانده انتظامی جیرفت اضافه کرد: امسال هشت تصادف جرحی در محورهای این شهرستان رخ داده که از این تعداد سه تصادف منجر به فوت شده است.

وی گفت: سال گذشته 10 تصادف جرحی در تعطیلات نوروزی روی داد که 2 تصادف منجر به فوت شده بود.

وی در خصوص تصادفات فوتی گفت: 50 درصد افزایش تعداد تصادفات فوتی را شاهد بودیم که در بررسی های انجام شده مهمترین علت این تصادفات عدم رعایت نکات ایمنی و توجه نکردن به هشدارهای پیشگرانه پلیس توسط رانندگان بوده است.

سرهنگ مولایی تصریح کرد: با اجرای این طرح در تعطیلات نوزوز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 57 درصدی دستگیری مخلان نظم و امنیت و مجرمین تحت تعقیب مقامات قضایی را شاهد بودیم.

وی افزود: در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته به طوری که دستگیری متهمان 50 درصد افزایش پیدا کرده و تعداد زیادی از منازل آنان با هماهنگی مقام قضایی پلمب شده است.

وی در مورد فعالیت های فرهنگی نیروی انتظامی در این شهرستان گفت: در تعطیلات نوروز امسال معاونت اجتماعی این فرماندهی نیز به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام به توزیع 2 هزار کتابچه و بروشور بین شهروندان و مسافران نوروزی کرد.

فرمانده انتظامی جیرفت خاطرنشان کرد: در بسیاری از جرائم دیگر نیز کاهش چشمگیر وقوع جرم را داشته ایم که نتیجه همه اینها ارتقاء احساس امنیت و آرامش همشهریان و مسافران نوروزی بوده است که این هدیه پلیس به مردم و مسافران در تعطیلات نوروز امسال بود.

وی با بیان اینکه برای ارتقاء سطح امنیت به مشارکت همگانی نیاز داریم گفت: یکی از این موارد وقف است که خیرین می توانند نقش ارزنده ای در ارتقاء احساس امنیت داشته باشند و به عنوان نمونه خیرین با کمک به مجهز کردن راه ها به دوربین های کنترل سرعت و دیگر امور امنیتی می توانند نقش تاثیرگذاری در کاهش تلفات هموطنان خود و بهره مندی از اجر معنوی آن داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)