کد خبر: ۲۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
حسن غفوری‌فرد از اصولگرایانی که نقد جدی به احمدی‌نژادی‌ها دارد از رفتارهای اخیر رییس دولت سابق ابراز نگرانی می کند خاصه سخنانش در اهواز.
حسن غفوری‌فرد از اصولگرایانی که نقد جدی به احمدی‌نژادی‌ها دارد از رفتارهای اخیر رییس دولت سابق ابراز نگرانی می کند خاصه سخنانش در اهواز. 
 
به گزارش انتخاب به نقل از نامه نیوز، بخشی از گفتگو با حسن غفوری فرد را در ادامه بخوانید؛ 
 
نظرتان درباره تحرکات اخیر آقای احمدی نژاد و مواضعی ساختارشکنانه ای که اتخاذ می کند چیست؟ او در نشست خبری خودش گفت اصولگرایان سال 84 از من حمایت نکردند و نسبت به وقایع سال 88 نیز طفره رفت موضع صریح نگرفت. 
 
آقای احمدی نژاد هیچ گاه خودش را جزء اصولگرایان به حساب نیاورد. گرچه اصولگرایان او را قبول داشتند و به شهردار شدن و رئیس جمهور شدنش کمک کردند. احمدی نژاد خودش را امت واحده می داند هیچ وقت نخواست که خودش را اصولگرا بداند و به تبع اصولگرایان نیز دیگر او را جزء خود تعریف نمی کنند. متنها صحبت های اخیری که از آقای احمدی نژاد نقل می شود حالت خوبی ندارد. خدا کند اشتباه باشد یا منظورشان چیز دیگری باشد. اینکه آقای احمدی نژاد گفته 80 میلیون نفر یک چیز می گویند و یک نفر چیز دیگری می گوید. 
 
در واقع آقای احمدی نژاد به سمت ساختارشکنی پیش می رود؟ 
 
خدا کند این طور نباشد ولی بوی این کارها به مشام می رسد. اگر اصلاح نکند یا شفاف صحبت نکند بالاخره این تصور عمومی پیش می آید که احمدی نژاد دارد به سمت ساختارشکنی نسبت به رأس هرم کشور پیش می رود. معتقدم این کار خطرناکی است. 
 
برخی معتقدند آقای احمدی نژاد این دوره دارد بین خودش و نظام دو قطبی ایجاد می کند تا آقای بقایی تأیید صلاحیت شود چون در نشست خبری اش هم گفت اگر آقای بقایی تأیید صلاحیت نشود ما یکسری راهکارهای دیگری را دنبال می کنیم اگر آقای احمدی نژاد در این مسیر قرار گیرد فکر می کنید چه کسی ضرر کند؟ 
 
شورای محترم نگهبان خیلی خیلی قوی تر و دقیق تر از آن است که با این حرف ها تغییر موضع بدهد. در شورای نگهبان شش مجتهد و شش حقوقدان حضور دارند و هیچ کدام زیر بار این حرف ها نمی روند و به نظری که می رسند عمل می کنند. حالا آقای احمدی نژاد هر توضیحی بدهد یا هر راهکار دیگری را به کار گیرد یا به جای آقای بقایی 5 نفر دیگر را معرفی کند هر کس دیگری را هم معرفی کند اما صلاحیت نداشته باشند شورای نگهبان بدون هیچ گونه مصلحت اندیشی او را ردصلاحیت می کند بدون آنکه نگرانی پیش بیاید. 
 
پس کسی که این وسط ضرر می کند شخص آقای احمدی نژاد است؟ 
 
اگر بخواهد با شورای نگهبان در بییفتد یا دور بزند حتما ضرر خواهد کرد. ساختار نظام خیلی خیلی قوی تر از آن است که براساس حرف یک نفر مثل آقای احمدی نژاد تغییر ایجاد کند. بنی صدر هم که آمد دیدیم چه طور از بین رفت. ساختار نظام خیلی خیلی قوی تر از آن است که با حرف یکی دو نفر ساختار تصمیم گیری اش را تغییر دهد. ساعت 10.5 شب 15 خرداد امام نوشت "آقای سرلشکر فلاحی آقای بنی صدر از فرماندهی کل قوا عزل می شود." همین نیم خط پرونده بنی صدر را بست کلا او را محو کرد. از همان ساعت تا هفتم مرداد که از کشور فرار کرد گم شد و دیگر هیچ کس او را ندید. تازه این برای اوایل انقلاب بود که ما در جنگ بودیم ساختار نظام تکمیل نشده بود و مدیران مثل من صفر کیلومتر بودند. به نظر من اگر آقای احمدی نژاد فکر می کند با این نظام در بیفتد و مشکل ایجاد کند به هدفش می رسد بداند مسلما برای خودش مشکل ایجاد خواهد کرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)