کد خبر: ۲۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از اظهارات و اقدامات ضد و نقیض رییس دولت نهم و دهم
پس از رسانه‌ای شدن اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص توصیه به احمدی‌نژاد برای عدم کاندیداتوری، احمدی‌نژاد با انتشار نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری به این فرمایشات واکنش نشان داد و گفت: تبعیت خود را از توصیه حضرتعالی اعلام می کنم و برنامه ای برای حضور در انتخابات ندارم.
مهرماه سال گذشته مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج فقه خود درباره ماجرای توصیه به احمدی‌نژاد برای عدم کاندیداتوری فرمودند: «یک آقایی آمده پیش من، من هم به‌ملاحظه‌ صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید.

این را گفتیم، خوب یک چیز عادی است. انسان بایستی آن چیزی را که می‌بیند و می‌فهمد و فکر می‌کند که به‌نفع برادر مؤمنش است باید به او بگوید دیگر. ما هم اوضاع کشور را خوب، غالباً بیشتر از اغلب افراد آشنا هستیم. آدم‌ها هم، به‌خصوص آدم‌هایی که صدها جلسه با ما نشستند و برخاستند بیشتر و بهتر از دیگران می‌شناسیم. با ملاحظه‌ی حال مخاطب و اوضاع کشور به یک آقایی انسان توصیه می‌کند که آقا شما اگر توی این مقوله وارد شدید این دوقطبی در کشور ایجاد می‌شود.

دوقطبی در کشور مضرّ است به حال کشور. من صلاح نمی‌دانم شما وارد بشوید. بله، این چیز خیلی مهمی که نیست. این یک چیز خیلی طبیعی است، خیلی ساده است. بله، ما این توصیه را به یکی از آقایان، به یکی از برادران کردیم. خوب، حالا این مایه‌ی اختلاف بشود بین برادران مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خوب، حالا این هم پشت بلندگو.»

پس از رسانه‌ای شدن اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص توصیه به احمدی‌نژاد برای عدم کاندیداتوری، احمدی‌نژاد با انتشار نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری به این فرمایشات واکنش نشان داد و گفت: تبعیت خود را از توصیه حضرتعالی اعلام می کنم و  برنامه ای برای حضور در انتخابات ندارم.

در متن آن  نامه آمده است: «همان گونه که مستحضر هستید در دیدار مورخ نهم شهریورماه سال جاری ، اینجانب برنامه های تبیین انقلاب در سراسر کشور را تشریح نمودم، پس از آن حضرت عالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و اینجانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم.

ضمن تشکر از بیانات مهم حضرتعالی در جلسه درس خارج فقه مورخ پنجم مهرماه جاری، به استحضار می رسانم که در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه ای برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی سال آینده ندارم.

به لطف خداوند متعال و با افتخار همواره به عنوان  سرباز کوچک انقلاب و خادم مردم باقی خواهم ماند.

از خداوند منان برای حضرت عالی سلامتی و موفقیت بیشتر و برای ملت بزرگوار ایران عزت و سربلندی روزافزون ، در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عج) مسالت دارم.»

 با این حال او امروز خلاف توصیه مقام معظم رهبری به وزارت کشور رفت و برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت نام کرد .احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با مقام معظم رهبری مشورت کرده‌اید و یا شرایط تغییر کرده که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اید، سکوت کرد و خندید.

وی در پاسخ به این سوال که شما در کنفرانس خبری‌تان گفتید اگر شرایط تغییر کند، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنید. آیا شرایط تغییر کرده است؟ که مشایی در این باره گفت: آیا به نظر شما شرایط تغییر کرده است؟

 امروز جامعه بشري در آستانه تحولات بزرگ به سمت أرمان هاي تاريخي إسلامي و ألهي است كه تلخ و شيريني فراواني تجربه كرده /ملت ايران ملتي بزرك شايسته تمدن أفرين و تاريخ ساز كه براي عدالت و أزادي تلاش كرده و نام او با عدالت طلبي و ارزوهاي نيك گره خورده است /افتخار ميكنم يك إيراني هستم

بِه عنوان خادم ملت شناخته شده هستم و با بقایی و مشايي زندگيمون توسط دولت و مجلس و دستگاه هاي امنيتي شخم زده شده است و ما همه اطلاعاتمون در اختيار اونها قرار داده ایم در مورد ثبت نام رهبري توصيه كردن به عنوان كانديدا حضور پيدا نکنم، گفتند نمي گوییم بيايد يا نياييد، اما نهي نبود! مردم فشار اوردن حضورم و ثبت نام براي حمايت از بقائي بود

رهبری من را نهی نکردند، گفتند نیایید بهتر است!

رهبری سفارش کردند در انتخابات شرکت نکنم من هم پذیرفتم

توصیه ایشان به معنای نهی نبود

 ثبت نام من برای حمایت از بقایی است

بقایی مردی کارازموده است و در دفاع از حقوق ملت مستحکم است 

بقایی در آغاز نشست خبری در کنار احمدی نژاد حضور یافته بود. 

بقایی: سلام بر امام زمان، سلام برامام زمان


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)