کد خبر: ۲۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده سابق مجلس:
ایلنا نوشت: نماینده سابق مجلس در واکنش به ثبت نام احمدی‌نژاد در انتخابات 96، گفت که کمیسیون اصل 90 باید پرونده تخلفات او را به میدان بیاورد. وزیر ارتباطات نیز این اقدام احمدی‌نژاد را ناشی از تفکر او دانست و گفت:برای اثبات خودشان حاضرند هر بلایی سر کشور بیاورند.
ایلنا نوشت: نماینده سابق مجلس در واکنش به ثبت نام احمدی‌نژاد در انتخابات 96، گفت که کمیسیون اصل 90 باید پرونده تخلفات او را به میدان بیاورد. وزیر ارتباطات نیز این اقدام احمدی‌نژاد را ناشی از تفکر او دانست و گفت:برای اثبات خودشان حاضرند هر بلایی سر کشور بیاورند.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز درباره ثبت نام احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، اظهار داشت: ثبت‌نام وی، امری غیرطبیعی، غیراخلاقی و غیرتوصیه‌ای است و وظیفه اصلی بعد از ثبت نام بر عهده شورای نگهبان است.

وی افزود: به نظرم باید از خود او بپرسید که با وجود مخالفت رهبری که به شما توصیه کردند به انتخابات ورود نکنید و شما در اظهارات خود، اعلام کردید بنا به توصیه رهبری ثبت نام نمی‌کنم؛ چطور بر خلاف همه آن‌ها ثبت‌نام کردید؛ باید به صورت جدی از خود ایشان سوال شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه بنده در ۵ دوره نمایندگی زجری که در دوره نمایندگی هشتم از آقای احمدی‌نژاد دیدم در هیچ دوره‌ای ندیدم و او برای مجلس احترام و حیثیت قائل نبود و حرف‌های خلاف و دروغین می‌زد، گفت: به نظرم مجلس شورای اسلامی بعد از همه این فراز و نشیب‌هایی که دیده، شایسته است که حالا تمام پرونده‌های تخلفات دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد  را به هر صورتی که صلاح می‌داند، توسط اصل ۹۰ به میدان بیاورد.

اکرمی ادامه داد: در حال حاضر پرونده ایشان که در قوه قضاییه وجود دارد، باید به صحنه آورده شود و تخلف‌های او در یک دادگاه منصفانه‌ای بررسی شود و آن زمان معلوم می‌شود که آیا پرونده‌های او بالاتر از پرونده‌های رحیمی یا امثال رحیمی است یا خیر؟ باید صورت مساله کارنامه احمدی‌نژاد برای دیگران روشن شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در اصل ۱۱۵ قانون اساسی ۹ شرط برای رییس‌جمهور و داوطلبان مطرح شده و ما مستمع و شنونده و تماشاگر هستیم، باید این اصول را در برابر دیدگان قرار دهیم که آیا آقای احمدی‌نژاد حسن سابقه و تقوا دارد یا خیر؟

وی درباره اینکه احمدی‌نژاد گفته است که برای همراهی با بقایی و فشار به شورای نگهبان ثبت‌نام کرده است، گفت: وقتی شورای نگهبان هنوز هیچ اعلام نظری نسبت به افراد نکرده، چرا باید فشار بیاورد؟ از طرفی دیگر شورای نگهبان اصلا فشارپذیر نیست؛ آقای احمدی نژاد باید به وجدانش، عقلانیت، اخلاق دینی و شرعی مراجعه کند و برای جامعه زحمت درست نکند.

*واعظی: از تفکر احمدی‌نژاد نباید انتظار دیگری داشت

همچنین، محمود واعظی در مورد اعلام کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: اگر عملکرد ۸ ساله دولت وی را به خوبی بررسی کنید، می‌بینید آنچه که امروز اتفاق افتاده است،  چندان غیرمنتظره نیست.

او افزود: به هر حال از تفکر احمدی‌نژاد نباید انتظاری غیر از این داشته باشیم آنها حاضر هستند برای اثبات خودشان هر بلایی سر کشور بیاورند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که چرا آقای احمدی‌نژاد بر خلاف نظر رهبری اقدان به نام‌نویسی کرد، گفت: من وارد این بحث نمی‌شوم افراد بهتری هستند که بتوانند در این مورد اعلام نظر کنند ولی به هر حال  به نظر می‌رسد که این موضوع اتفاق عجیبی بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)