کد خبر: ۲۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
انتخابات ریاست‌جمهوری 96 به تدریج از راه می‌رسد، در این میان جای خالی آیت‌ا...هاشمی و حمایت‌های بی‌دریغ ایشان ازروحانی به‌شدت ملموس است.
انتخابات ریاست‌جمهوری 96 به تدریج از راه می‌رسد، در این میان جای خالی آیت‌ا...هاشمی و حمایت‌های بی‌دریغ ایشان ازروحانی به‌شدت ملموس است. 
 
 روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم علی نجفی توانا فعال سیاسی اصلاح‌طلب، آورده است: به راستی انتخابات ریاست‌جمهوری 96 فرصتی برای قدردانی و یاد از مردی را فراهم ساخته که از همه توان و ظرفیت خود برای خدمت به نظام و مردم ایران بهره گرفت و همچنان از نقش تاثیرگذار او در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 وحمایت بی‌دریغ و قاطع او از روحانی به نیکی یاد می‌شود. 
 
بر این اساس نباید فراموش کرد که آیت‌ا... هاشمی به عنوان استوانه نظام با وجود آن همه بی‌مهری‌های بسیار معنادار نسبت به خویش، همچنان مصمم بود که در انتخابات 92 ثبت نام کند. در آن مقطع زمانی آیت‌ا... هاشمی شرایط خاصی داشت اما با ورود خود به انتخابات به ملت ایران روحیه مضاعفی داد. 
 
ورود آیت‌ا... هاشمی به انتخابات محبوبیت وی را برخلاف انتظار رقبا بیش از پیش بالا برد. محبوبیت ایشان و نظر مساعد جامعه نسبت به آیت‌ا... را می‌توان از همان نظرسنجی‌های انتخابات 92 دریافت. موقعیت ایجاد شده در آن مقطع زمانی برای ریاست‌جمهوری مجدد آیت‌ا... هاشمی تبدیل به اندوخته بسیار با اهمیتی شده بود. 
 
بنابر دلایلی آیت‌ا... صلاحیت ورود به انتخابات را پیدا نکرد و از مجموعه چهره‌های نزدیک به ایشان و دولت اصلاحات تنها دو نفر در صحنه انتخابات بودند. یکی از آنها به آیت‌ا... هاشمی و دیگری به رئیس دولت اصلاحات نزدیک بود و به خاطر مصلحت کشور و به دلایل دیگر تصمیم گرفته شد عارف از صحنه انتخابات کناره‌گیری کند.

 کناره‌گیری عارف به نفع روحانی در انتخابات 92 تصمیم بسیار خردورزانه‌ای از سوی آیت‌ا... هاشمی، اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان بود و یک فرصت استثنایی برای اینکه کشور تا حدودی از آن وضعیت بحرانی که در آن قرار داشت، نجات پیدا کند. 
 
این سه جریان برای نجات کشور از بحران و قرار گرفتن در ریل واقعی خود وارد یک ائتلاف استثنایی شدند. در این ائتلاف آیت‌ا... هاشمی نقش بسیار قابل ملاحظه‌ای داشت. آیت‌ا... هاشمی تکیه گاه بسیار ارزشمندی برای روحانی تلقی می‌شد که هر اندازه درباره اهمیت این تکیه‌گاه برای روحانی سخن گفته شود، بازهم کم است.

حمایت‌ها تا قبل از رحلت آیت‌ا... هاشمی ادامه داشت، اما سه ماه قبل از رحلت آیت‌ا... هاشمی، ایشان در منزل خود به آقای روحانی به صراحت اعلام کردند: «باید در حوزه اقتصاد کارهایی را انجام دهید، زیرا فشار بر روی مردم بسیار زیاد است» به هر روی آقای روحانی محدودیت‌های قابل ملاحظه‌ای دارد، اما با این همه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایشان به صراحت اعلام کردند که باید در گشایش اقتصادی کار جدی صورت گیرد. 
 
صرف نظر ازاینکه دولت روحانی در حوزه اقتصاد چگونه عمل کرد باید اذعان داشت که آیت‌ا...هاشمی پس از سه سال ونیم خدمت دولت یازدهم، بازهم به دنبال موفقیت روحانی بود. به هر روی با درنظر گرفتن واقعیت‌های موجود پیروزی آقای روحانی در صورتی امکانپذیر است که رئیس‌جمهور در دوره بعد بتواند نخبگان و ژنرال‌های قدرتمندی را به کار بگیرد تا مردم ایران تحقق مطالبات خود به ویژه اقتصاد را به وضوح مشاهده کنند. 
 
حتی اگر آقای روحانی در دولت یازدهم در حوزه اقتصاد و سایر مسائل درست و موفق عمل کرده باشد، اما بازهم رئیس‌جمهور پشتوانه ارزشمند و عظیمی را از دست داد. زیرا آیت‌ا... هاشمی با محبوبیت مردمی خود در انتخابات خبرگان نیز نشان داد که با وجود آن همه هجمه موفق به جلب آرای بسیار بالایی در تهران شد. 
 
برای اثبات این مهم باز هم می‌توان نظری به انتخابات خبرگان داشت زیرا انتخابات خبرگان94 نیک نشان داد که رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، بی‌نظیر‌ترین رای مجلس خبرگان را در طول 37 سال گذشته کسب کرد. وقتی ایشان در تهران موفق به کسب چنین آرایی شد قطعا در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توانست آرای بسیار قابل توجه و بالایی کسب کند. آیت‌ا...‌هاشمی این سرمایه عظیم مردمی و محبوبیتی را که نتیجه اخلاص، درستی و صداقت وی بود برای روحانی به ارث گذاشت. 
 
بنابراین آقای روحانی باید به درستی بیندیشد که از این پتانسیل ارزشمند به‌طور مطلوب بهره ببرد؟ در صورت بهره مطلوب از این پتانسیل به‌طورقطع بازهم در انتخابات پیش‌رو، همان پتانسیل عظیم مردمی از وی حمایت خواهد کرد. رئیس‌جمهور فراموش نکند کمتر کسی وجود دارد که در روز‌گاری که آیت‌ا... با آن همه هجمه و تهمت روبه‌رو بود بازهم از او حمایت کرد. یاد آیت‌ا... هاشمی گرامی باد؛ امید می‌رود که دولت روحانی قدر این فداکاری و از خودگذشتگی آیت‌ا...‌هاشمی را بداند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)