کد خبر: ۲۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مهم نیست در انتخابات چه کسی انتخاب می شود بلکه مهم این است در انتخابات، اخلاق ذبح نشود.
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مهم نیست در انتخابات چه کسی انتخاب می شود بلکه مهم این است در انتخابات، اخلاق ذبح نشود.

به گزارش ایرنا محمود واعظی روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان کرمان که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد افزود: سال ها طول کشید همه اندیشه ها و گفتمان های مختلف در کشور امتحان شد و در انتخابات سال های 92 و 94، مشی اعتدال اقبال بیشتری نشان داد و باید تلاش کنیم این مشی ادامه یابد.

وی بیان کرد: مشی اعتدال همواره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز امام راحل دنبال شده است.

وی گفت: در انتخابات باید کشور یک گام به جلو حرکت کند زیرا حضور حداکثری نشان دهنده اقتدار کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: نتیجه حضور حداکثری در انتخابات در بعد داخلی ارتقای وحدت و انسجام داخلی و اقتدار کشور در بعد خارجی خواهد بود.

وی افزود: چهار سال قبل فضای کشور فضای خاصی بود و اختلافات بین قوای کشور، ذبح شدن اخلاق برای ماندن در قدرت و بی توجهی به مسائل مختلف فرهنگی را شاهد بودیم.

واعظی تصریح کرد: تحولی در شرایط کشور در حال رخ دادن است و امیدواریم با همبستگی بتوانیم این مسیر را پیش ببریم.

وی گفت: امیدواریم انتخابات پیش رو در راستای همین هدف باشد زیرا ملت ما بر اساس آموزه های دینی و اعتقادی خود عموما معتدل هستند و علاقه مندند به گونه ای اقدام کنند که از افراط و تفریط به دور باشند.

وی اظهار کرد: چهار سال قبل برای آنکه کارها در کشور خوب انجام شود، کمتر از نظر کارشناسی و بزرگان برای تصمیم گیری استفاده می شد و منابع کشور هزینه می شد اما چون طراحی های درستی نبود، نتیجه آنچنانی نمی داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز دکتر روحانی تمام تلاش خود را بر این نهاده که آنچه را به مردم وعده داده است، اجرایی کند و مواردی که اجرای آنها راحت تر بوده از جمله تفاهم بین قوا در کشور محقق شده است.

وی افزود: اینکه در کشور جا بیفتد که قوای کشور بر اساس شرح وظایف و ماموریت های خود به صورت مستقل کار کنند، بسیار مهم است و طبیعی است همه قوا و همه کشور باید تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی کار خود را پیش ببرند و این چارچوب بسیاری از مشکلات را حل کرده است.

وی بیان کرد: بسیاری از دغدغه هایی که برخی دلسوزان کشور در چهار سال قبل داشته اند، امروز وجود ندارد.

واعظی ارتقای وضعیت رفاه مردم و وضعیت معیشتی را یکی از اولویت های کشور ذکر کرد و گفت: بعد از عبور از مسائل سیاسی، تحریم ها و برجام ساماندهی شد تا به ارتقای وضعیت رفاه مردم، ارتقای اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم منجر شود.

وی با بیان اینکه برداشتن تحریم ها تنها برای رواط خارجی معنا ندارد گفت: سال گذشته اولین سالی بود که بدون تحریم کار کردیم و در این سال تمام شاخص های کشور تغییر کرد.

وی یادآور شد: تورمی که همواره همه مردم را رنج می داد و فشار زیادی را بر قشر ضعیف و متوسط وارد می کرد، تک رقمی شده است و رشد اقصادی از منفی 6.8 درصد به هفت تا 10 درصد افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد فضای امیدوار کننده در کشور گفت: امینت موجود در کشور یک اصل است و امروز چون در فضای امنی زندگی می کنیم قدر آن را نمی دانیم و اگر به سایر کشورها سفر کنیم بیشتر قدر امنیت موجود کشور را خواهیم دانست.

وی بیان کرد: امنیت کشور نتیجه همکاری دولت و ملت است و اکنون دعواها و اختلافات در کشور به حداقل رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه دولت تاکنون موفق نشده همه هدف گزاری های خود را محقق کند گفت: شاخص ها به ما نشان می دهد که آینده بسیار خوبی را پیش رو داریم.

واعظی گفت: ایران اسلامی سال گذشته در ایجاد شغل رتبه هفتم دنیا را داشته است که بسیار قابل توجه و اهمیت است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اگر سرمایه گذاری کنونی در استان کرمان در هر یک از استان های کشور انجام می شد رتبه آن به رتبه اول یا دوم کشوری می رسید اما در استان کرمان به دلیل وضعیت جغرافیایی اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه پهنای باند استان کرمان 8.5 برابر شده است گفت: شبکه انتقال که سابقه 40 ساله در کشور دارد در سه سال و نیم اخیر 4.3 برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: بیش از 500 روستای فاقد اینترنت از این شبکه جهانی بهره مند شده اند و یکهزار و 670 روستای دیگر نیز تا پایان سال جاری از اینرنت بهره مند خواهند شد.

وی گفت: 480 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان کرمان انجام شده و 170 میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان دولت در استان کرمان سرمایه گذاری می شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم طی یک سال سه هزار شغل را با سرمایه 300 میلیارد تومانی در استان کرمان ایجاد کنیم و امیدواریم شرکت های استانی و دانشگاه ها بتوانند این راه ایجاد شغل را تداوم بخشند.

واعظی از اقدامات استاندار کرمان تقدیر کرد و افزود: گزارش های استاندار کرمان می تواند الگوی برای سایر استان های کشور باشد و نوید تحولات بزرگی در استان کرمان است.

وی همبستگی، تفاهم و صمیمیت موجود در استان کرمان را زمینه ساز توسعه این استان دانست و گفت: الگوی مثلث توسعه اقتصادی از سوی استاندار کرمان ابداع و اجرایی شده که نتیجه آن، ثبات و آرامش موجود در استان است.

وی اظهار کرد: نوع نگاه موجود به کارآفرین و سرمایه گذار در استان کرمان در حال تبدیل به یک فرهنگ است.

در این نشست 17 تفاهم نامه طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) در حوزه ICT با 64 پروژه به ارزش سه هزار میلیارد ریال امضا شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)