کد خبر: ۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از ادامه نقش‌آفرینی نمایندگان در عزل و نصب‌ها
این تغییر برای نمایندگان اصولگرا هنوز هم غیرقابل پذیرش است به طوری که رییس مجمع نمایندگان استان کرمان تغییر مدیرعامل گل گهر سیرجان را در راستای «ارتقای جایگاه آقای جلال مآب» ارزیابی کرده است. جلال‌ماب از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علم و صنعت و اعضای حلقه یاران احمدی‌نژاد به شمار می‌رود.
گفتارنو/ گروه سیاسی:

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان افشا کرد که فشار نمایندگان مجلس موجب شده استاندار کرمان در تغییر یکی از مدیران کل استان ناکام بماند.

به گزارش گفتارنو حمید ذکاء اسدی در جلسه «مجمع مشورتی توسعه استان کرمان» از موانع توسعه در استان سخن گفته و در ادامه اختیارات ناکافی مدیران دولت را یکی از موانع پیگیری طرح‌های توسعه اعلام کرده است. به گزارش فارس، ذکاء اسدی در این جلسه به صراحت گفت که «دو سال است استاندار می‌خواهد یک مدیرکل را تغییر دهد، اما وزیر مربوطه ملاحظه نماینده را می‌کند، نمی‌شود که استاندار در خط مقدم مسئولیت‌ها باشد، اما اختیارات را نداشته باشد.» هرچند ذکاءاسدی به نام مدیرکل مورد نظر خود اشاره‌ای نکرده است، اما حسن رحمانی مدیرکل کار‏ رفاه و تامین اجتماعی استان کرمان یکی از مدیرانی است که گفته می‌شود هر گاه زمزمه تغییر او مطرح شده نمایندگان استان با این مساله مخالفت کرده‌اند. رحمانی در دولت محمود احمدی‌نژاد فرماندار زرند بود. احتمال نامزدی او در انتخابات مجلس از سوی اصولگرایان مطرح شده است.

فشار نمایندگان اصولگرا برای عزل و نصب برخی مدیران در دولت طی دو سال گذشته یکی از چالش‌های دولت حسن روحانی به شمار رفته است. فشاری که هر وقت رسانه‌ای شده با تکذیب برخی نمایندگان هم روبه رو شده است. این فشارها در استان کرمان بسیار پررنگ بوده به طوری که 9 نماینده اصولگرای استان در اولین روزهای روی کار آمدن دولت حسن روحانی تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا «اسماعیل نجار» در استانداری کرمان باقی بماند. آخرین مورد این تلاش‌ها هم به تغییر محمد جلال ماب مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر باز می‌گردد که سرانجام پس از کش و قوس یک ساله هفته گذشته از گل گهر رفت تا ناصر تقی‌زاده به گل گهر بیاید.

این تغییر برای نمایندگان اصولگرا هنوز هم غیرقابل پذیرش است به طوری که رییس مجمع نمایندگان استان کرمان تغییر مدیرعامل گل گهر سیرجان را در راستای «ارتقای جایگاه آقای جلال مآب» ارزیابی کرده است. جلال‌ماب از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علم و صنعت و اعضای حلقه یاران احمدی‌نژاد به شمار می‌رود.

نمایندگان اصولگرای استان برای ابقای جلال مآب به وزیر صنعت و معاون اول رییس جمهور هم نامه نوشتند. حالا محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان به ایسنا گفته است بعد از ارسال نامه اعتراضی نه نفر از نمایندگان استان کرمان به وزیر مبنی بر ابقای جلال مآب در مدیرعاملی شرکت گل گهر سیرجان، به زاهدی اطمینان داده شد که این جابجایی منجر به ارتقای جایگاه «جلال مآب» می‌شود.

زاهدی افزود: «به بنده ماموریت داده‌اند که سه پست در سطح ملی را به ایشان پیشنهاد دهم تا در صورت پذیرفتن از سوی آقای «جلال مآب» حکم‌شان سریعا زده شود.» زاهدی البته توضیح نداده که ماموریت یافتن شغلی دیگر برای جلال مآب مشخصا از سوی چه کسی به وی سپرده شده است. اما می‌توان از خلال توضیحات رییس مجمع نمایندگان استان دریافت که رایزنی‌های نمایندگان برای انتصاب جلال مآب در یک پست مهم ادامه دارد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
4
اقای زاهدی بره به دنبال کارهایی که بهش مربوط میشه تعهدی که به مردم کرمان داده کارهای مهمتری هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)