کد خبر: ۲۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس پلیس فتای استان هشدار داد
رییس پلیس فتای استان کرمان 91 روز تا 2 سال حبس را مجازات مجرمین فضای مجازی دانست و بیان کرد: در صورتی که داوطلبین انتخاباتی، تبلیغات پیش از موعود آغاز نمایند با هماهنگی مراجع قضایی به این تخلف رسیدگی می کنیم و ضمن آنکه با توهین، افترا و سیاه نمایی در خصوص سایر کاندیدها برخورد خواهد شد.
رییس پلیس فتای استان هشدار داد:

برخورد جدی با تخلفات تبلیغاتی در فضای مجازی/شناسایی عاملین انتشار شایعه حادثه تروریستی بافت


رییس پلیس فتای استان کرمان 91 روز تا 2 سال حبس را مجازات مجرمین فضای مجازی دانست و بیان کرد: در صورتی که داوطلبین انتخاباتی، تبلیغات پیش از موعود آغاز نمایند با هماهنگی مراجع قضایی به این تخلف رسیدگی می کنیم و ضمن آنکه با توهین، افترا و سیاه نمایی در خصوص سایر کاندیدها برخورد خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا منطقه کویر، سرهنگ "امین یادگارنژاد" پیش از ظهر امروز 27 فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پلیس برای افزایش امنیت روانی شهروندان نیازمند حضور رسانه ها در کنار خود است و هیچگاه از این مهم غتفل نشده است..

وی با اشاره به آنکه در عصر حاضر بسیاری از جرایم به سمت فضای مجازی سوق یافته است، اظهار کرد: با توجه به عدم آگاهی برخی از افراد از فضای مجازی، مجرمان کمال استفاده از این موضوع را می برند و برای کاهش این سوءاستفاده ها فرهنگ سازان سایبری، رسانه ها و آگاهی مردم بسیار حائز اهمیت است.

رییس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به برنامه های سال جاری پلیس فتا، تصریح کرد: کشف حداکثری پرونده های این حوزه در راستای جلب رضایت عمومی با افزایش سطح علمی، آشنایی روش های نوین و اشرافیت به جرایم مجرمین در دستور کار پلیس فتای کشور و استان کرمان در سال جاری است

وی کاهش بازه زمانی کشف پرونده ها را برنامه های مهم پلیس فتا اعلام و بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه دانش آموزان و معلمان با همکاری آموزش و پرورش، ارتقای فرهنگ سایبری با همکاری سازمان های دولتی و نظارت دقیق به ارایه دهندگان اینترنت از دیگر اقدامات سال جاری هستند.

یادگارنژاد راه اندازی آزمایشگاه در حوزه هک و نفوذ را از دیگر برنامه های پلیس بر شمرد و عنوان کرد: با توجه به انتخابات رصد و پایش فعالیت های داوطلبان انتخاباتی و جلوگیری از هر گونه فعالیت های غیرقانونی از مهمترین اقدامات پلیس فتا در سال جاری است.

وی از کشف اکثریت پرونده های ارجاع شده به پلیس فتا خبر داد و اظهار کرد: 25 درصد جرایم سایبری مربوط به برداشت های غیرمجاز از بانک ها بوده ضمن آنکه کلاهبرداری اینترنتی با 16 درصد در رتبه دوم جرایم سایبری استان قرار دارد و همچنین هتک حیثیت با 9.2 درصد و سایر جرایم با 37.8 درصد در رتبه های دیگر جرایم فضای مجازی قرار دارند. 

رییس پلیس فتای استان کرمان 80 درصد مجرمین فضای مجازی را مرد و مابقی زن دانست و تصریح کرد: گروه سنی زیر 17 سال 9 با درصد، بین 18 تا 25 سال 31 درصد و 60 درصد بالای 26 سال فراوانی مجرمین فضای مجازی در استان بوده و ارزش ریالی پرونده های کشف شده حدود 2 میلیارد و 900 میلیون ریال بوده است.

وی مطرح کرد: کسب منابع مالی، انگیزه های ضد اخلاقی، رقابت های شغلی و ... از جمله انگیزه های مجرمین فضای مجازی بوده است.

یادگارنژاد عنوان کرد: 566 کارگاه و جلسه برای آگاهی و فرهنگ سازی مردم با فضای مجازی برگزار شده ضمن آنکه 34 مورد مصاحبه رادیویی و تلویزیونی، تولیدات چاپی و محتویات آموزشی اقداماتی صورت گرفته، نظارت و اشرافیت اطلاعاتی بازدیده های دوره ای به ارایه دهندگاه خدمات اینترنتی و نت سرا از دیگر اقدامات پلیس فتا در سال گذشته است.

وی از دستگیری کلاهبرداری که با درج آگاهی استخدام در سایت های پرطرف دار مردم را فریب می داد خبر داد و عنوان کرد: یک فرد در سال گذشته اقدام به انتشار آگهی استخدام در کشورهای همسایه با درآمد مکفی می نمود که برخی از هموطنان ما با برقراری تماس با این کلاهبردار اقدام به رفتن به کشور مورد نظر نموده که پس از ورود به آن کشور، این کلاهبردار این افراد را به زیرزمین یک خانه مسکونی برده و تمامی اموال آنها را به زور و تهدید می گرفت و سپس مال باختگان را رها می نمود که فرد مجرم در سال گذشته در کرج دستگیر شد.

رییس پلیس فتای استان کرمان از شناسایی و دستگیری پزشک قلابی در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: یک خانم که در یک سایت همسریابی عضو بوده اند، فردی با ایشان آشنا و خود را پزشک معرفی کرده و قول ازدواج به این خانم داده است پس از مدتی اعلام می کند که برای خرید خانه 6 میلیون تومان پول نیاز دارم که پس دریافت پول دیگر قطع ارتباط نمود.

وی اعلام کرد: در پی انتشار خبر کذب در 3 فروردین ماه سال جاری در یکی از گروه های تلگرامی با عنوان حادثه تروریستی در شهرستان بافت و کشته شدن 4 نفر که باعث تشویش اذهان عمومی و برهم خوردن احساس امنیت در این منطقه شد، با هماهنگی دستگاه قضا, عاملین این شایعات شناسایی و در دستور کار پلیس قرار گرفت

یادگارنژاد با بیان این مطلب که مردی 24 ساله پس از انتشار این خبر از گروه تلگرامی خارج شده، اضافه کرد: عامل خبر کذب شناسایی و اکنون پرونده در حال طی مراحل قانونی است.

وی 91 روز تا 2 سال حبس مجازات مجرمین فضای مجازی دانست و بیان کرد: در صورتی که داوطلبین انتخاباتی، تبلیغات پیش از موعود آغاز نمایند با هماهنگی مراجع قضایی به این تخلف رسیدگی می کنیم و ضمن آنکه با توهین، افترا و سیاه نمایی در خصوص سایر کاندیدها برخورد خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)