کد خبر: ۲۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) چهارم اردیبهشت امسال با حضور شخصیت های برجسته داخلی و خارجی در کرمان برگزار می شود.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) چهارم اردیبهشت امسال با حضور شخصیت های برجسته داخلی و خارجی در کرمان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا محمدرضا علیزاده روز یکشنبه در نشست خبری افزود: ۱۱۰ مقاله از سوی محققان داخلی و خارجی از جمله کشورهای پاکستان، افغانستان و فرانسه به دبیرخانه دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) رسیده است.

وی اظهار کرد: شخصیت های اهل تسنن و زرتشتیان نیز در این مراسم شرکت کرده و سخنرانی خواهند داشت.

وی گفت: دشمن برای سیطره بر جهان اسلام با ابزارهای مختلف رسانه ای کار کرده و در اقدامی هماهنگ به تقدس زدایی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) پرداخته که هدف از این دشمنی ها فراهم کردن زمینه درگیری ها و تشدید آن به ویژه در جهان اسلام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در همین راستا ساحت نورانی پاک ترین چهره تاریخ را مورد اهانت قرار دادند و این موضوع دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان را بر آن داشت تا کنگره پیامبر اعظم (ص) را برگزار کند که اولین دوره آن سال 93 و با شرکت نزدیک به 100 مقاله برگزار شد.

وی افزود: با نگارش نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا، فراخوان دومین کنگره با محوریت اسلام، جهــان معاصــر و زمینه های تعامل و با تاکید بر پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب و با هدف بررسی لایه های این نامه در سال گذشته منتشر شد.

علیزاده اظهار کرد: تعامل ادیان الهی، معرفی چهره اسلام راستین و پیامبر رحمت اسلام، جوانان، اسلام هراسی، استراتژی شیطانی، محورهای دومین کنگره پیامبر اعظم (ص) است.

وی گفت: پاسداشت مقام و منزلت پیامبر، آغاز یک حرکت منسجم فرهنگی، ایجاد بستر مناسب در جامعه اسلامی و هماهنگ سازی فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد از اهداف برگزاری این کنگره است.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان نیز در جمع خبرنگاران گفت: دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) با حضور شخصیت های فرهنگی و علمی داخلی و خارجی برگزار می شود و آیت الله اعرافی امام جمعه موقت قم میهمان ویژه این کنگره است.

محمد ابدالی تکلو افزود: امور مربوط به برگزاری کنگره از هشت ماه قبل آغاز شده و مراسم اختتامیه در چهارم اردیبهشت نمود این فعالیت هاست.

وی با بیان اینکه این کنگره سطح علمی بالایی دارد تصریح کرد: طبق اذعان اعضای کمیته علمی کنگره که در دور قبل نیز حضور داشتند، بخش علمی را قوی تر از گذشته می دانند و استقبال نسبتا خوبی در بخش مقالات خارج از کشور شده است.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان بیان کرد: 14 نفر برگزیده در دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) خواهیم داشت که به نفرات اول تا سوم در محورهای کنگره و ۲ نفر هم از میان آثار ارسالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور جوایزی اهدا خواهد شد.

وی گفت: رونمایی از کتاب مقالات کنگره، پیگیری برای تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره در استان کرمان و قرائت پیام آیت الله سبحانی از برنامه های دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)