کد خبر: ۲۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل اموراجتماعی استانداری مطرح کرد
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: سازمان های مردم نهاد (NGO) صدای مردم هستند که این صدای مردم از طریق بلندگوی مردم پخش می شود و با وجود این تشکل ها می توان شهر بهتری داشت.

گفتارنو/ گروه جامعه: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: سازمان های مردم نهاد (NGO) صدای مردم هستند که این صدای مردم از طریق بلندگوی مردم پخش می شود و با وجود این تشکل ها می توان شهر بهتری داشت.

به گزارش گفتار نو، زهرا موسی پور امروز به همراه جمعی از خبرنگاران در بازدید سازمان‌های مردم نهاد (NGO) با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد به دنبال کمک مالی دولت نیستند، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد از دولت می خواهند که در کنار آن ها باشد.

وی افزود: اگر سازمان های مردم نهاد فعال نبودند حجم آسیب ها بیش از این ها بود و اگر حمایت این نهادهای مردمی نبود افرادی دارای شرایط نامناسب اجتماعی و ناتوان در کوچه و خیابان آواره بودند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم مشکلات فراوان است، خاطرنشان کرد:  این سازمان های مردم نهاد (NGO) صدای مردم هستند که این صدای مردم از طریق بلندگوی مردم پخش می شود و با وجود این تشکل ها می توان شهر بهتری داشت.

وی بیان کرد: نزدیک به 500 سازمان مردم نهاد در استان کرمان وجود دارد که از چهار مرجع استانداری و فرمانداری ها، نیروی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل بهزیستی مجوز فعالیت دریافت می کنند که حدود 140 سازمان مردم نهاد از استانداری و فرمانداری های استان کرمان مجوز دریافت کرده اند.

موسی پور ادامه داد: از این تعداد 40 سازمان در حوزه پیشگیری آسیب های اجتماعی، 30 سازمان در حوزه توانمندسازی، 14 سازمان در حوزه حفاظت از محیط زیست، 4 سازمان در حوزه ورزش و جوانان، 16 سازمان در حوزه بهداشت و درمان، 18 سازمان در حوزه های مختلف و متنوع از جمله گردشگری و 20 سازمان مردم نهاد تطبیقی هستند که امروز با نظارت استانداری فعالیت خود را انجام می دهند.

وی گفت: در سال 93 تعداد 54 مورد درخواست، در سال 94 تعداد 97 درخواست و در سال 95 تعداد 110 درخواست تاسیس سازمان مردم نهاد دریافت شده است که درخواست ها در گروه سازمان های مردم نهاد استانداری بررسی و بعد برای بررسی در هیئت نظارت استان ارسال می شود.
وی ابراز کرد: هیچ درخواستی برای تاسیس سازمان مردم نهاد را رد نکرده ایم و حتی کمک برای اصلاحات و روند سریع تر دریافت مجوز صورت گرفته است.

وی  تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد نیاز به حمایت و توجه معنوی دارند و گفتمان سازی رسانه ای، درج مطالب  ضرورت ساماندهی از اقدامات دفتر اجتماعی استانداری کرمان است.
وی یادآور شد: سازمان های مردم نهاد، این نظام پنهان ارتقاء سلامت جامعه مورد توجه ویژه قرار گرفته است و اعتقاد داریم توسعه این نهادهای مردمی برای تامین سلامت و نیازهای مردم است و واقعیت این است دولت ها به تنهایی قادر به پاسخگویی نیازها نیستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با بیان اینکه توسعه پایدار بدون مشارکت مردم عملی نیست، اظهار کرد: توسعه انسان محور است و سازمان های مردم نهاد بهترین بستر و کانل برای مشارکت های مردمی هستند و باید اعلام کنم کتابچه آموزشی ویژه اعضای سازمان های مردم نهاد در حال تدوین است.

وی برپایی بازارچه های خیریه را بهترین امکان برای تامین منابع سازمان های مردم نهاد دانست و گفت: شیوه نامه ای هم برای اجرای بهتر برنامه های این سازمان ها در نظر گرفته شده است و تلاش کردیم تا کارکنان این سازمان ها از اتاق های خود بیرون آیند تا ارتباط بهتر، مستمر و بیشتری را با جامعه برقرار نمایند.

وی با بیان اینکه انسداد مبادی بیسوادی از برنامه های آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد در این راه کمک های شایانی کردند و فرزندان زیادی جذب تحصیل شدند تا از تولید بیسواد در جامعه جلوگیری شود.

وی به برپایی تور خبرنگاران و خیرین به منظور بازدید از سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: هدف ما این است تا سازمان های مردم نهاد هرچه بهتر به جامعه معرفی شوند و موظف به انجام این گونه حرکت ها در جهت ارتقاء جایگاه سازمان ها هستیم.

لازم به ذکر است انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان، انجمن نیکوکاری امید کمال، انجمن تالاسمی استان کرمان و جمعیت طلوع بی نشان های کریمان از جمله سازمان های مردم نهادی (NGO) هایی بودند که امروز مورد بازدید قرار گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)