کد خبر: ۲۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
ماراتنی که پایانش شادی دل کارگران بود؛
مشکلات زمین های باغ سیبی زرند به یک ماراتن تبدیل شده بود که آغاز آن در ادارت زرند بود و پس از گذراندن مسیر طولانی برورکراسی اداری در نهایت در هیات دولت پایان یافت و دل خانواده های کارگران بازنشسته زغالسنگ را شاد کرد.

میلاد ایزدی در ایسنا نوشت:
مشکلات زمین های باغ سیبی زرند به یک ماراتن تبدیل شده بود که آغاز آن در ادارت زرند بود و پس از گذراندن مسیر طولانی برورکراسی اداری در نهایت در هیات دولت پایان یافت و دل خانواده های کارگران بازنشسته زغالسنگ را شاد کرد.

زمین های معروف به باغ سیبی شهرستان زرند چندین سال گذشته به ازا پاداش بازنشستگی کارگران زغالسنگ به آنها داده شد اما با توجه به عدم اقدام لازم براي اخذ سند اين زمينها از زمين شهري وقت توسط مديران وقت شركت زغال سنگ دعواي حقوقي بين دو نهاد چندين سال كارگران را معطل كرد و اجازه ساخت و ساز داده نشد.

پيگيري هاي مختلف در شهرستان و استان و حتي در سازمان ملي زمين و مسكن كار بجايي نبرد و توافقي بين دو نهاد حاصل نشد و هيچ راه حل قانوني پيدا نكردند.

کار به جایی رسید که دکتر حسین امیری نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی موضوع را به وزير راه و شهرسازي و نيز معاونت حقوقي رياست جمهوري كشاند.

از آن سو نیز کارگرانی که چشم انتظار خبرهای خوب و دل خوش به صاحبخانه شدن در این زمین ها بوند، درخواست های مکرری از بنده به عنوان یک خبرنگار و پیگیری این زمین ها از مسوولان را داشتند.

وقتی در این خصوص مصاحبه ای را در سال 95 با نماینده مردم زرند و کوهبنان داشتم وی از«رفع مشکلات زمین‌های باغ سیبی زرند بزودی» خبر داد.

امیری در این مصاحبه گفته بود: زمین های باغ سیبی شهرستان زرند که چند سالی با مشکل مواجه بودند و ساخت و ساز نمی شد در طی نشستی تعیین و تکلیف شدند.

همچنین در پی درخواست یکی  از صاحبان زمین از دکتر امیری جهت تعین و تلکیف این زمین ها وی پاسخ داده بود:«در اين مدت به هر راهي كه ميشد براي حفظ حق و حقوق كارگران متوسل شدم كارگران را مالك اين زمينها مي دانم«

تلاش كردم موضوع بين صندوق فولاد و سازمان زمين حل شود به دادگستري استان متوسل شدم به استانداري و شوراي تامين متوسل شدم نهايتا بحث را به معاونت حقوقي رياست جمهوري كشانده ايم.همين الان در سه مسير در حال پيگيري هستيم در استانداري در رياست جمهوري و در وزارت راه و شهرسازي از طريق وزير نشد فكر ديگري خواهم كرد"

اما در پی شنیدن خبر رفع مشکل این زمین ها نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: پس از بررسی چند ماهه دولت مشکل زمین های باغ سیبی شهرستان زرند بدون تحمیل هیچ هزینه ای در قیمت زمین ها بر کارگران زغالسنگ حل شد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: تا چند روز آینده روند ابلاغ مصوبات دولت در خصوص این زمین ها طبق قانون طی می شود.

امیری تاکید کرد: امیدواریم هیات تطبیق مصوبات با قوانین کشور نیز صحه بگذارد تا نامه رفع مشکل این زمین ها به ادارات مربوطه ارسال شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان با تقدیر از هیات دولت، معاون اول رییس جمهوری و معاون حقوقی رییس جمهوری در خصوص رفع مشکل این زمین ها افزود: پس از نامه وزیر به دولت و معاونت حقوقي رياست جمهوري، كميسيون مربوطه پيگير حل قانوني مسئله شد كه بلاخره راه حلي به نفع كارگران پيدا كردند.

اما پایان این ماراتن با شادی دل خانواده های بازنشستگان زغالسنگ همراه بود.

چرا که این عزیزان پاداش چندین ساله خود را در این زمین ها خلاصه کرده بودند و برای این زمین ها برنامه ریزی های خاص خود را داشتند.

این عزم مسوولان برای رفع مشکل مردم اتحاد دولت و ملت را بیش از پیش کرده و این خدمت هم برای افرادی که تلاش داشتند حلاوت خاصی دارد و هم برای آن خانواده هایی که دلشان شاد شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)