کد خبر: ۲۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان خبر داد:
سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان تحلیل و برآورد خود را بر این دانست که پیروز قطعی انتخابات 96 «حسن روحانی» است، افزود: چنانچه «حسن روحانی» اکثریت آراء را کسب نمایند، با حمایت مقام معظم رهبری و تشکیل یک کابینه کارآمد در دوره جدید فعالیت خود، به خدمات خود ادامه دهد.

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان تحلیل و برآورد خود را بر این دانست که پیروز قطعی انتخابات 96 «حسن روحانی» است، افزود: چنانچه «حسن روحانی» اکثریت آراء را کسب نمایند،  با حمایت مقام معظم رهبری و تشکیل یک کابینه کارآمد در دوره جدید فعالیت خود، به خدمات خود ادامه دهد.

"محمدرضا نژادحیدری" در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، انتخابات ریاست جمهوری را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: یک بخش انتخابات ریاست جمهوری قبل از ثبت نام آقای «محمود احمدی نژاد» و یک بخش پس از ثبت نام ایشان تقسیم می شود.

وی از تاثیر زیاد حضور احمدی نژاد بر معادلات انتخاباتی سخن به میان آورد و بیان کرد: احمدی نژاد علی رغم نهی صریح مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضور ایشان ممکن است، تاثیرات نامطلوبی بر انتخابات بگذارد، اما در انتخابات ثبت نام کرد.

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان اضافه کرد: تلقی بر این بود که احمدی نژاد، توصیه مقام معظم رهبری را با تمام وجود قبول می کنند و در صحنه انتخابات حضور پیدا نکند، اما علی رغم اینکه محمود احمدی نژاد نامه ای را مکتوب کرد و همچنین در ویدئوهایی که از ایشان منشر شد، به صراحت اعلام کرد که هیچ برنامه ای در انتخابات ندارم و اگر برنامه ای هم داشتم به آن برنامه خاتمه داده ام، باز هم ثبت نام کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به شناختی که از «محمود احمدی نژاد» وجود دارد، این اقدام او نباید باعث تعجب فعالان سیاسی شود. احمدی نژاد همواره رفتارهای عجیب و غریبی که در چارچوب سیاست ایران جایی ندارد، از خود بروز داده است.

نژاد حیدری  گفت: احمدی نژاد با ثبت نامی که در انتخابات انجام داد، به پایان خودش رسیده و در سپهر سیاسی کشور دیگر جایگاهی که حتی در قبل از ثبت نام داشته است را دیگر ندارد.

وی تایید صلاحیت احمدی نژاد و بقایی را بسیار بعید دانست وافزود: مسایلی که جریان احمدی نژاد در رسانه های خود مطرح می کنند، بیشتر جنگ روانی و بمنظور ایجاد فشار بر شورای نگهبان برای تایید صلاحیت نامزدهایشان است در حالیکه عدم تایید صلاحیت آنها یک مساله بسیار روشنی است.

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان اضافه کرد: احمدی نژاد دیگر صلاحیت نشستن بر کرسی ریاست جمهوری را ندارد و او با علم براینکه دیگر صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد براساس یک نقشه شوم در انتخابات شرکت کرده و امیدواریم با تدبیری که صورت می گیرد، ایشان به اهداف و برنامه های خود نرسد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه احمدی نژاد تایید صلاحیت گردد تا در یک رقابت جدی از مردم نه بشنود، ادامه داد: به دلیل تخلفاتی که احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری خود مرتکب شده است و گزارش هایی  که دیوان محاسبات طرح کرده است، و همچنین فرمایش رهبری احتمال تایید صلاحیت ایشان را بسیار کم می دانم.

نژادحیدری در انتخابات ریاست جمهوری بخش دیگر مجموعه سیاسی کشور را جریان اصلاح طلب دانست و عنوان کرد: جریان اصلاح طلب به صورت جدی حمایت خود را از دکتر «حسن روحانی» اعلام نموده اند و کاندیدای اول و قطعی اصلاح طلبان دکتر روحانی است و در این مورد هیچ تردیدی وجود ندارد.

وی تحلیل و برآورد خود را بر این دانست که پیروز قطعی انتخابات 96 «حسن روحانی» است، افزود: چنانچه «حسن روحانی» اکثریت آراء را کسب نمایند،  با حمایت مقام معظم رهبری و تشکیل یک کابینه کارآمد در دوره جدید فعالیت خود، به خدمات خود ادامه دهد.

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان به جناح اصول گرا اشاره و بیان کرد: در جریان اصول گرا که با محوریت جمنا فعالیت خود را پیش می برند، ما شاهد پراکندگی و آشفتگی هستیم. جمنا علی رغم اینکه بایستی بین مجموع اصول گرا وفاقی ایجاد کند از ابتدا مورد عنایت و تایید جبهه پایداری با محوریت آیت الله مصباح یزدی قرار نگرفت و نشریات این مجموعه مرتبا جمنا را زیر سوال بردند و در خصوص کارآمدی آن سوالاتی مطرح کردند.

وی اضافه کرد: برخی از کاندیداها ساز و کار جمنا را نپذیرفته و نسبت به آن معترض شدند و جمنا دیگر از خاصیت خود خارج شده است و عملا توان متحد نمودن جمع اصول گرایان را ندارد و علی رغم خبرهای منتشر مبنی بر اینکه آقای قالیباف در کابینه احتمالی آقای رئیسی در صورت پیروزی است اما با کاندیداتوری آقای «قالیباف» در لحظات آخر نشان از آن دارد که یا اختلاف در خانواده اصول گرایان زیاد است و یا اینکه به این نتیجه رسیده اند که رای آقای قالیباف بیشتر از رئیسی است و از ایشان درخواست کردند که در انتخابات شرکت کنند و بنده گزینه دوم را محتمل تر می دانم.

نژادحیدری با بیان این مطلب که اصول گرایان برای پیروزی در این انتخابات شانسی ندارند، افزود: مجموع ارزیابی ما از فضای سیاسی کشور این است که مردم در حال آماده شدن هستند که یک بار دیگر « حسن روحانی» را بر کرسی ریاست جمهوری بنشانند و شاهد ادامه برنامه های ایشان باشند.

وی تاکید کرد: امیدواریم که هر اتفاقی که در صحنه انتخابات رخ می دهد، منتج به ارایه صادقانه خدمت به مردم باشد و هدف همه گروه های سیاسی رفع مشکل مردم باشد و همچنین امیدواریم که گروه های سیاسی رهنمودهای مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهند و انتخابات را به انتخابات دو قطبی تبدیل نکنند.

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان معنی دو قطبی شدن انتخابات را اینگونه شرح داد: براساس تعریف مقام معظم رهبری، انتخابات دو قطبی، انتخاباتی است که یک طرف حق مطلق و طرف دیگر باطلل مطلق قرار گیرد و اینگونه انتخاباتی درست نیست و اگر انتخابات میان چهره های معقول سیاسی صورت گیرد، انتخابات پرشور و پرتحرک و توام با اخلاق و ادب اسلامی را شاهد خواهیم بود.

وی از فضای انتخاباتی استان کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: در استان کرمان مجموعه گروه های اصلاح طلب و حامی دولت در حال آماده کردن خود هستند تا در موعد مقرری که قانون پیش بینی کرده است، به فعالیت سیاسی و تبلیغ دکتر روحانی بپردازند.

نژاد حیدری از اتحاد نیروهای اصلاح طلب استان مبنی بر حمایت از دکتر روحانی خبر داد و اظهار کرد: مهندس «کریمی» استاندار و نماینده اسبق مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در دوره های قبل، تصدی و محوریت ستاد اقای روحانی در استان را برعهده خواهند گرفت و همه نیروهای اصلاح طلب، حامی دولت و همه کسانیکه به امتداد امید و عقلانیت در کشور علاقمند هستند، تحت رهبری و هدایت ایشان در استان کرمان به فعالیت های انتخاباتی دکتر روحانی در کرمان به فعالیت می پردازند.

وی به دلایل کاندیداتوری دکتر «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهور برای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و عنوان کرد: دکتر جهانگیری همانگونه که اعلام کردند برای دفاع از عملکرد دولت در عرصه انتخابات حضور پیدا کردند و در طی انجام مناظرات تلویزیونی ایشان در کنار دکتر روحانی مساله را پیگیری می  کنند.

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان جهانگیری را مکمل روحانی دانست و اعلام کرد: واقعیت مطلق این است که کاندیدای نهایی اصلاح طلبان دکتر روحانی است و آقای جهانگیری به منظور ایجاد فضای سیاسی مناسب در عرصه انتخابات کاندید شده اند و بنده این اقدام دکتر جهانگیری را ضمن آنکه یک کار فداکارانه می دانم، آن را توام با یک وفادای محض نسبت به دکتر روحانی نیز می دانم.

وی با بیان این مطلب که هیچ شکافی میان دکتر روحانی و جهانگیری وجود ندارد، تصریح کرد: کاندیداتوری «اسحاق جهانگیری» به خواست اصلاح طلبان و تایید دکتر روحانی بوده و ادامه حضور و نحوه فعالیت ایشان به نظر دکتر روحانی بستگی دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)