کد خبر: ۲۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
سید حسین مرعشی در بم عنوان کرد:
مرعشی به دولت نهم و دهم اشاره و تصریح کرد: روزی در مورد آقای احمدی‌نژاد به دوستی گفته بودم اگر جواب این آدم را ندهیم، حرمت‌شکنی خواهد کرد و اگر از ما خلاص بشود، مستقیم به صورت مقام معظم رهبری چنگ می‌اندازد.
مرعشی به دولت نهم و دهم اشاره و تصریح کرد: روزی در مورد آقای احمدی‌نژاد به دوستی گفته بودم اگر جواب این آدم را ندهیم، حرمت‌شکنی خواهد کرد و اگر از ما خلاص بشود، مستقیم به صورت مقام معظم رهبری چنگ می‌اندازد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، «حسین مرعشی»، عصر پنجشنبه (۳۱ فروردین ماه) در نشست فعالان سیاسی اصلاح‌طلب شهرستان بم (در امتداد امید) با اشاره به وضعیت کشور در دولت نهم و دهم تصریح کرد: رای مردم همیشه در سرنوشت کشور تاثیرگذار بوده و معتقدم کوچک‌ترین بی‌دقتی در این راستا کشور را در معرض آسیب قرار خواهد داد و این نیست که اگر رای بدهیم، آثار آن رای را در زندگی خود نبینیم.

مرعشی به دولت نهم و دهم اشاره و تصریح کرد: روزی در مورد آقای احمدی‌نژاد به دوستی گفته بودم اگر جواب این آدم را ندهیم، حرمت‌شکنی خواهد کرد و اگر از ما خلاص بشود، مستقیم به صورت مقام معظم رهبری چنگ می‌اندازد.

وی به گذشته احمدی‌نژاد اشاره کرد و افزود: ایشان روزی فرماندار و استاندار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود و می‌توانست با ارائه برنامه برای کشور با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رقابت کند اما اگر اصالت داشت، به مرحوم هاشمی توهین نمی‌کرد. او همان طور که با آقای هاشمی آن کار را کرد، روزی نیز با مقام معظم رهبری این کار را خواهد کرد و این را این روزها می‌توانیم ببینیم.

وی افزود: ما که بی‌بصیرت بودیم، می‌دانستیم و دوستان بصیرمان خوشبختانه با تاخیر متوجه شدند. این مرد کسی است که ۷۰۰ میلیارد دلار منابع کمیاب کشور را بر باد داده است. این در حالی است که در اقتصاد ایران کل درآمدهای نفتی ایران از آغاز پیدایش نفت تا پایان دولت شاهنشاهی ۱۲۰ میلیارد دلار بود.

وی به تحریم‌های صورت گرفته در دولت نهم و دهم اشاره کرد و یادآور شد: در ۱۰ سال ابتدایی انقلاب اسلامی و جنگ حدود ۹۰ میلیارد دلار، در هشت سال دولت آقای هاشمی رفسنجانی ۱۱۰ میلیارد دلار، در هشت سال دولت آقای خاتمی ۱۱۵ میلیارد دلار نفت فروش رفت که مجموع آنها ۴۰۰ میلیارد دلار بود. این در حالی است که در هشت سال آقای احمدی‌نژاد تنها ۷۰۰ میلیارد دلار نفت فروخته شد و حال جای سوال دارد که این منابع کجا رفته است. ۱.۵ برابر کل دوران نفت کشور در این دوران فروخته شد و کشور را در آستانه یک درگیری بزرگ بین‌المللی برد.

وی با بیان این که یکی از مواردی که به ایشان در سال ۸۴ می‌گفتند، «دزدگیر ۸۴» بود تصریح کرد: ایشان آمده بودند دزد بگیرند اما همه در انتها شاهد بودند که چه اتفاقی افتاد؟ ما تا قبل از دوران آقای احمدی‌نژاد حتی دوران پهلوی تا رده نخست‌وزیر یا معاون اول دزد نداشتیم و حتی بعد از انقلاب هم ما در سطح معاون اول و نخست‌وزیر همچین موردی نداشتیم اما معاون اول ایشان توسط قوه قضاییه محکوم و روانه زندان شد.

مرعشی به روی کار آمدن روحانی در دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: آقای روحانی خدمت بزرگی به ایران کرد. ما بعد از انقلاب سه پرونده بین‌المللی در حوزه‌های گروگانگیری، جنگ تحمیلی و بحران هسته‌ای داشتیم که در بحران هسته‌ای پنج قطعنامه شورای امنیت علیه ما صادر شد و دوستان ما چین و روسیه قطعنامه‌ها را وتو نکردند.

مرعشی با بیان این که بعید بود دولتی بتواند در مذاکره ۳ساله همه قطعنامه‌ها را علیه ایران متوقف کند، تصریح کرد: این کار به لحاظ تاریخی از کاری که مرحوم مصدق برای ایران نفت را ملی کرد، مهم‌تر بود؛ چرا که در آن زمان تنها با انگلیس درگیر بودیم اما در پرونده هسته‌ای با همه دنیا کارمان به درگیری کشیده بود.

وی با بیان این که همه کشورهایی که تا امروز پرونده‌شان در ذیل ماده هفتم منشور شورای امنیت رفته، رژیمشان ساقط شده است، تصریح کرد: این دولت چندین کار مهم کرده است که اولین آنها برجام بود؛ ضمن آن که این بستر مناسب را لازم داشتیم.

مرعشی با بیان این که کار در حوزه بهداشت و درمان تسهیل شده و عمده هزینه‌ها را دولت و بیمه پرداخت می‌کند، تصریح کرد: باید اذعان کنیم که اقتصاد کشور در این دولت تا حدودی منظم شده است و تورم ۴۰ درصدی انتهای دولت دهم هم اکنون به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

وی با بیان این که در حوزه نفت کشور با تحریم‌های صادرات مواجه شده بود، اظهار کرد: این تحریم‌ها به گونه‌ای بود که تولید نفت کشور به یک میلیون بشکه رسید و حتی روز به روز در حال کاهش بود و حتی یک بشکه را نمی‌‌توانستم جدا از تحریم‌ها بفروشیم و هر کسی هم ادعا کرد که من می‌فروشم نتوانست و نمونه آن بابک زنجانی  بود. ظرف یک سال و نیم بعد از برجام توانستیم تولید نفت را به ۴ میلیون بشکه برسانیم و بازارمان را از سایر کشورها پس بگیریم و صادرات نفت ما به ۲،۵ میلیون بشکه رسیده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)