کد خبر: ۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
ما در هر حال در انتخابات شركت مي‌كنيم، با مردم همراه هستيم، تلاش مي‌كنيم دولت را تقويت كنيم و به حداقل‌ها هم قناعت خواهيم كرد.
حسین مرعشی به روزنامه اعتماد گفت:

*قرار نيست اين‌بار بحث رد صلاحيت‌ها دغدغه ما باشد. اينقدر در بدنه اصلاح‌طلبي و نيروهاي اجتماعي حوزه‌هاي انتخابيه داوطلبان صاحب صلاحيت داريم كه اصلا از رد صلاحيت دغدغه‌اي نداريم. 

*در استراتژي‌هاي ملي‌مان ما اصلاح‌طلبان پذيرفته‌ايم در همان زميني دست به بازي بزنيم كه شوراي نگهبان به صورت محدود براي مانور سياسي تشخيص مي‌دهند، كافي است. اين تجربه را از سال ٩٢ به دست آورده‌ايم. آقاي هاشمي هم آمد به دلايلي كه معلوم بود، رد صلاحيت شد و مردم هم به دلايلي كه معلوم بود، دست به بازي در همان زمين محدود زدند.

* اين يك تجربه ملي بود كه به ما نشان مي‌دهد به عنوان اصلاح‌طلبان اولا با چهره‌هايي به ميدان خواهيم رفت كه دليلي ندارد رد صلاحيت شود.

*  ما در هر حال در انتخابات شركت مي‌كنيم، با مردم همراه هستيم، تلاش مي‌كنيم دولت را تقويت كنيم و به حداقل‌ها هم قناعت خواهيم كرد.

*مهم‌ترين چالش درون جرياني اصلاح طلبان این است که ما داراي شخصيت‌هاي فراواني هستيم و همه هم علاقه‌مند به خدمت به مردم هستند اما قطعا هماهنگ مي‌شوند.

*استاني شدن انتخابات خيلي به ما كمك مي‌كند. انتخابات استاني ما را در اتحاد دروني كمك مي‌كند، چون ديگر اين‌گونه نيست كه هر كس پتانسيل راي آوري در شهرستان داشته باشد بگويد من مي‌خواهم بيايم. اين‌بار يك ليست كلي به نام اصلاح‌طلبان بايد شكل بگيرد.


*جريان مقابل ما داراي پايگاه اجتماعي با انگيزه‌اي است. جبهه اصولگرايي جبهه ريشه‌دار و تاريخي است اما مشكلش اين است كه نقش آفريني بزرگان اين جبهه كم شده و يك مقدار جبهه پايداري و نيروهاي افراطي گرداننده شده‌اند. من هميشه تصورم اين بوده كه دولت آقاي روحاني نه فقط براي اصلاح‌طلبان كه براي اصولگرايان هم فرصتي را ايجاد كرده تا خود را بازسازي كنند. بالاخره آقاي روحاني عضو موثر جامعه روحانيت مبارز بوده است. خاستگاهش اصولگرايي معتدل است. اصولگرايان هنوز هم فرصت دارند كه از اين شعارهاي روحاني و فضايي كه او در سطح اجتماع ساخته جبهه خودشان را متحد كنند و با شعارهاي نو به جامعه بازگردند.

*احمدي‌نژاد شانسي نخواهد داشت. او نه مخاطب دارد و نه پايگاه. سخنراني اخيرش را ببينيد. او مبتلا به همان حرف‌هايي است كه كشور را ١٠ سال پيش به آن مبتلا كرد. هنوز منتظر است امريكا فروبپاشد و خودش دنيا را اداره كند.او جريان ريشه داري نداشت. در مقطعي از اختلافات سياسي ايران استفاده كرد و دوره‌اش هم تمام شد و رفت. او تبي بود كه كشور به دليل اختلاف جناح‌ها دچارش شد. كشور تب كرد و بعد هم دوره‌اش تمام شد. من اميدوارم همان‌طور كه اصلاح‌طلبان با انسجام وارد مي‌شوند اصولگرايان هم متحد و يكپارچه و با شعارهاي اعتدالي وارد شوند.
برچسب ها: سید حسین مرعشی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)