کد خبر: ۲۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از ثبت 7 وقف بزرگ هلال احمر کشور در استان کرمان خبر داد و گفت: 7 فیلم مستند از 7 واقف رفسنجان برای تشویق و ترغیب وقف در حوزه هلال احمر در حال تهیه می باشد.
محمدعلی گنج کریمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به همراه معاونین خود به مناسبت آغاز هفته هلال احمر از تاریخ 13 تا 19 اردیبهشت ماه اظهار کرد: از 41 حادثه شناخته شده در جهان 31 حادثه در کشور ما اتفاق می افتد و استان کرمان به دلیل پهناور بودن و اقلیم های متفاوت بیشترین حادثه ها را دچارمی شود.
وی با تشریح اقدامات انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر استان کرمان، اظهار کرد: 1315 حادثه در سال 95 به ثبت رسیده است اما این رقم در سال 94 بیش از 2 هزار عدد بوده است.
وی بیان کرد: حوادث جادی ای در سال 94 تعداد 1305 حادثه و در سال 95 تعداد 709 مورد و در سال 96 تا کنون تعداد 122 مورد گزارش شده است، همچنین در عملیات اتفاء حریق در سال  94 تعداد 133 مورد و در سال 95 تعداد 35 مورد و در سال 96 با 3 مورد تا کنون تقلیل پیدا کرده است.
گنج کریمی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر متولی حوادث آتش سوزی و حوادث صنعتی و کارگاهی نیست و تنها با درخواست کمک رسانی می کند، گفت: در حوادث صنعتی و کارگاهی در سال 94 تعداد 10 مورد، سال 95 تعداد 2 مورد و در سال 96 حادثه صنعتی و کارگاهی ثبت نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه در آتش سوزی جنگل ها و مراتع هلال احمر امکانات لازم را ندارد، افزود: با حضور نیروای انسانی در سال 94 تعداد 50 مورد، در سال 95 تعداد20 مورد و در سال 96 تا کنون موردی نبوده است.
وی با اشاره به اینکه مدم تکیه اصلی و اساسی کار ما در جمعیت هلال احمر مردم هستند، ادامه داد: علیرغم تلاش هایی که انجام می گیرد اما در حوزه های علمی در خصوص گزارش دهی نقطه حادثه مشکلات وجود دارد و برای ما مهم است متوجه شویم دقیقا نقطه حادثه کجاست.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه حادثه با سامانه 112 تماس حاصل نمایند و باید بدانیم سرعت عمل هلال احمر در حوادث بسیار کمک کرده است و تا کنون رئیس جمهور از جمعیت هلال احمر بخاطر سرعت عمل و ورود به موقع تقدیر کرده است.
وی گفت: در سال 96 بر مشارکت و جذب حداکثری مردم در حوزه های مختلف از جمله خیرین و واقفین تاکید داریم و برای اینکه اعتماد مردم را در حوزه وقف جذب کنیم از 7 واقف در رفسنجان 7 فیلم مستند در حال تهیه است که در کشور نمونه می باشد که تشویق و ترغیبی برای سایر باشد تا کمک ههای وقفی خود را به این جمعیت دریف ننمایند.
گنج کریمی افزود: آغاز عملیات احداث چشم پزشکی موقوفه رفسنجان به زود ی آغاز خواهد شد و قطعا نیازمند حضور و مساعدت خیرین هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان جوانان را یکی از پایه های اساسی امداد رسانی دانست و ادامه داد: جذب حداکثری نیروهای داوطلب را در دستور کار داریم.
وی تصریح کرد: نگاه ما نباید به استخدام دولتی باشد و این آمادگی را داریم تا از طریق موقوفات و امکانات زمینه تولید و اشتغال را برای افرادی که با ما همکاری دارند فراهم کنیم.
وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر اصل بی طرفی را مد نظر قرار خواهد داد و ضمن دعوت این نهاد به مشارکت مردم در سرنوشت کشور مطمئنا هیچ کدام از امکانات و فضای ما برای گروه خاصی هزینه نمی شود.
گنج کریمی به تدوین برنامه 5 ساله جمعیت هلال احمر و آغاز آن از خرداد ماه اشاره و برنامه های هفته هلال احمر را تشریح کرد.
غبارروبی گلزار شهدا با حضور کلیه کارمندان و اعضاء، همایش بزرگ پیاده روی خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر استان کرمان، برپایی جشن بمناسبت اعیاد شعبانیه و اهدای جوایز در روز پنج شنبه همین هفته، دیدار با استاندار و امام جمعه در روز شنبه، برگزاریمرحله نهایی جشنواره هلال ما با حضور رئیس سازمان جوانان در روز دوشنبه و تخفیف خدمات پزشکی و پیراپزشکی از برنامه های هفته هلال احمر جمعیت هلال احمر استان کرمان می باشد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)