کد خبر: ۲۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
روحانی گفت: راهی که مردم در خرداد ۹۲ انتخاب کردند را تا به امروز ادامه داده‌ایم. نه می‌خواهیم به عقب بازگردیم و نه در میانه راه بمانیم، بلکه باید مسیر را تا اهداف بلند مورد نظر ملت ادامه دهیم.
روزنامه آرمان امروز: حسن روحانی بامداد چهارشنبه در برنامه ایران۹۶ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اید، اظهار کرد: «راهی که مردم در خرداد ۹۲ انتخاب کردند را تا به امروز ادامه داده‌ایم. نه می‌خواهیم به عقب بازگردیم و نه در میانه راه بمانیم، بلکه باید مسیر را تا اهداف بلند مورد نظر ملت ادامه دهیم.» او بارها نشان داده که در این مسیر گام برمی‌دارد و حاضر به معامله بر سر حقوق ملت نیست. روحانی در سال 96 با صدای بلند اعلام کرد که نمی‌خواهد مسیر طی‌شده به عقب بازگردد و باید کشور را برای فردا آماده کرد. او می‌گوید: «همواره چه در دوره فعلی و چه در صورتی که ملت اعتماد کند و در دور بعدی حضور داشته باشم، دغدغه اصلی‌ام حقوق ملت بوده و خواهد بود. ملت ما دارای حقوق بسیاری هستند که در قانون اساسی به ویژه در فصل سوم این قانون به آن اشاره شده است.» روحانی با تاکید بر اینکه این حقوق باید اجرا شود و رئیس‌جمهور مکلف و مسئول به اجرای قانون است، افزود: «برخورداری حقوق مردم در بخش‌های مختلف به‌ویژه مباحث آزادی، در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ازجمله حقوق مردم بر اساس قانون اساسی است.» دومین دغدغه روحانی همچنین این است: «دومین دغدغه من زندگی مردم و به‌ویژه آنهایی است که با فقر و مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند. باید بکوشیم تا عدالت واقعی اجتماعی را در زندگی مردم برقرار کنیم.»
نه به شعار؛ آری به برنامه
او می‌داند شعار درمان دردهای جامعه نیست و باید تعهدی برای این شعارها لحاظ شود، مانند سال 92 که برنامه 100روزه ارائه کرد و در تحقق آن موفق بود. اکنون هم همان مسیر را ادامه می‌دهد و می‌گوید: «همان‌طور که در دولت یازدهم دو برنامه ۱۰۰روزه و چهار‌ساله ارائه کردم که پس از اجرای برنامه ۱۰۰روزه گزارشی به مردم داده شد و برنامه چهار‌ساله نیز در حال انجام است، در دولت دوازدهم نیز دو برنامه کاری را در دستور کار خود قرار خواهم داد.» یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت روحانی برجام است که ایرانیان خارج را کشور را بسیار خرسند کرد، چراکه نگاه به آنها در سایر کشورها تغییرات مثبتی داشته است و بر همین اساس است که روحانی در شبکه ایرانیان خارح از کشور با تاکید بر اینکه برجام و توافق با 1+5 نخستین برنامه در این زمینه بوده است، خاطرنشان کرد: در توافق برجام برخی تحریم‌های مربوط به پرونده هسته‌ای برداشته شد و برخی دیگر که مربوط به مباحث غیر از موضوع هسته‌ای است، همچنان باقی مانده است. در برجام صادرات برخی کالاهای ایرانی ازجمله پسته و فرش به آمریکا آزاد شده است. من نیز هر‌ساله در جلسه‌ای که با حضور ایرانیان خارج از کشور در حاشیه نشست عمومی سازمان ملل داشته‌ام، به ایرانیان خارج از کشور تاکید کرده‌ام که از طرف ایران هیچ ‌مانعی برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی وجود ندارد، اما مقررات آمریکا موانعی را در این مسیر ایجاد کرده که ما باید تلاش کنیم آنها را از سر راه برداریم. این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: گام نخست اقدام در جهت رفع موانع موجود، برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای بود. تا به امروز نیز ما به برجام عمل کرده‌ایم و گرچه در اجرای موارد مربوط به طرف مقابل برخی مسائل وجود دارد اما در مجموع در این زمینه فضای بهتری برقرار است. وی با اشاره به مهاجرت معکوس تعدادی از نخبگان و تحصیلکردگان ایرانی به داخل کشور اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۵۰۰ نفر از نخبگان و تحصیلکرده‌های رده بالا به ایران بازگشتند. این بدان معناست که امروز شرایط برای فعالیت ایرانیان مهیا شده است. در این زمینه امیدواریم شرایط روزبه‌روز بهتر شود.
فردا دومین مناظره انتخاباتی
روحانی فردا آماده دومین مناظره است؛ دومین مناظره که سیاسی و فرهنگی است. مناظره‌ای متفاوت از اولین مناظره که جمعه گذشته برگزار شد و اسحاق جهانگیری و حسن روحانی با دستی پر از آن خارج شدند. بدون شک زمین‌خورده آن مناظره محمدباقر قالیباف بود، زیرا به یکباره چنان در صحنه انتخابات حاضر شد که گویا می‌تواند حسن روحانی را از دور خارج کرده و به یکه‌تاز میدان تبدیل شود. حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در مناظره اول تنها به دفاع از عملکرد دولت قبل می‌پرداختند که قالیباف تصمیم گرفت هیزم انتخابات شود. جرقه‌ای که خود قالیباف به هیزم مناظره‌ها زد، موجب شد جهانگیری پیش از موعد ماموریت خود را آغاز کند و در دفاع از دولت در مقابل تهمت‌ها، وارد میدان شد. جرقه‌ای که آتش آن بر خرمن کم‌ارتفاع قالیباف افتاد و از صحنه اولین مناظره به‌رغم تلاش‌های زیادش در مواجهه با روحانی شکست‌خورده خارج شد. البته محمدباقر قالیباف از مناظره اول دستاورد مهمی داشت و آن جلوه دادن خود در مقابل رئیسی به عنوان کاندیدای اصولگرایان بود، به نحوی که براساس نظرسنجی‌ها او با اختلاف آرا در مقایسه با رئیسی به نفر دوم انتخابات تبدیل شد.
مناظره سیاسی و دست برتر روحانی
هرچند در مناظره اول حسن روحانی توانست با همراهی و پاسخ‌های منطقی جهانگیری از هجمه‌ها و تخریب‌های قالیباف رها شود، اما حسن روحانی همانند مناظره دوم سال 92 دست برتری نسبت به تمامی کاندیداها دارد. در مناظره دوم ریاست‌جمهوری سال 92 بود که روحانی چنان قالیباف را از صحنه کنار زد که شهردار تهران توانست تنها 7‌میلیون رأی کسب کند و نتوانست رویای دیرینه خود را محقق کند. در مناظره فردا نیز روحانی به دلیل اینکه در شرایط سیاسی خاصی رئیس‌جمهور شد و توانست تحولات عمیقی در بعد سیاسی ایجاد کند در این مناظره دست برتر دارد، طوری‌که هیچ‌کس نه رئیسی و نه قالیباف توان رقابت با وی را ندارند. هرچند قالیباف تلاش خواهد کرد که روحانی را به بدرفتاری با منتقدان متهم کند اما او به‌طور یقین از مواضع خود در مقابل مخالفان دفاع خواهد کرد، طوری‌که ایستادگی در مقابل دلواپسان را به عنوان امتیاز مثبت دولتش به نمایش خواهد گذاشت. به نظر می‌رسد در این مناظره دست 3 کاندیدای اصولگرا در برابر روحانی و جهانگیری خالی است و اگر قالیباف بخواهد بر آرای روحانی نیفزاید شاید بهتر باشد که وارد مناقشه‌های بی‌هدف با رئیس‌جمهور و جهانگیری نشود.
روحانی، رئیس‌جمهور دوازدهم؛ نقطه سرخط
قالیباف شکست‌خورده از مناظره اول و متوسل به شعارهای پوپولیستی در حوزه سیاست داخلی، سخنی در برابر روحانی ندارد و حتی این احتمال وجود دارد که با گرم شدن فضای انتخابات شخص جهانگیری عملکرد دوازده‌ساله شهردار تهران را چنان به نقد بکشد که قالیباف عطای ریاست‌جمهوری را به لقایش بخشیده و به فرافکنی در مقابل روحانی و جهانگیری همچون مناظره گذشته مشغول شود. قالیباف در عرصه سیاسی دستاوردی ندارد که بتواند از آن استفاده کند. از سوی دیگر موضوع املاک نجومی همچنان در خاطره‌ها زنده است. دستان قالیباف در مقابل روحانی در پرونده املاک نجومی بسته است، زیرا این قالیباف بود که زیر بار هیچ‌گونه تحقیق و تفحصی در این پرونده نرفت، اما در مقابل حسن روحانی نه تنها پرونده حقوق‌های نجومی را بست، بلکه هم‌اکنون مردم از سقف حقوق‌ها نیز مطلع هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)