کد خبر: ۲۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
جهانگیری گفت: با قدرت فرهنگی قادر هستیم که خیلی از مسائل را حل کنیم. هم مسائل بین المللی را می توان حل و فصل کرد هم مسائل داخلی را. خوشبختانه هنرمندان کشور در تولیدات هنری که منطبق با حس و حال انقلابی باشد گام های بلندی برداشتند.

 جهانگیری گفت: با قدرت فرهنگی قادر هستیم که خیلی از مسائل را حل کنیم. هم مسائل بین المللی را می توان حل و فصل کرد هم مسائل داخلی را. خوشبختانه هنرمندان کشور در تولیدات هنری که منطبق با حس و حال انقلابی باشد گام های بلندی برداشتند.

، در بخش دوم مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری مجری به قید قرعه به یک سوال پاسخ دادند.

اولین نامزدی که به سوال مجری مناظره پاسخ داد، اسحاق جهانگیری بود. وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت جنابعالی در استفاده از ظرفیت های فرهنگی، هنری و سینمایی برای تداوم گفتمان انقلاب و حفظ آرمان های انقلاب گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی سهم بسیار مهمی در اقتدار ملی کشور دارد. با قدرت فرهنگی قادر هستیم که خیلی از مسائل را حل کنیم. هم مسائل بین المللی را می توان حل و فصل کرد هم مسائل داخلی را. خوشبختانه هنرمندان کشور در تولیدات هنری که منطبق با حس و حال انقلابی باشد گام های بلندی برداشتند.

وی تصریح کرد: هنرمندان ما نباید نسبت به کارهای هنری در چارچوب قوانین انجام می دهند محدودیت داشته باشند. پذیرفته نیست که هنرمندی تمام مراحلی برای اجرای کنسرت را طی کند ولی مقامی با هر شرایطی جلوی آن را بگیرد و لغو کند. در کشور باید قانون مبنای کار باشد. دولت به طور جدی خودش را مقید به این می داند که تمام ظرفیت خودش را به کار بگیرند که صاحبان اندیشه و فرهنگ فعالیت خودشان را انجام دهند. دانشگاه ها به عنوان پایگاه تولید علم و اندیشه باید از آزادی عمل و امنیت کامل برخوردار باشند.

دومین نامزدی که نامش از گلدان قرعه کشی بیرون آمد محمدباقر قالیباف بود. وی در پاسخ به این سوال که برنامه عملی شما برای تقویت بعد پرورشی نظام آموزشی کشور چیست؟ گفت: برای اجرای هر برنامه ای من جمله همین برنامه ای که چالش بین حوزه های دانشگاهی و حوزه صنعت و کارگاه های ماست قبل از هر چیز این است که باور و تفکر ما چیست.

وی گفت: در همین جلسه صحبت ها نشان می دهد که دو تفکر وجود دارد یک تفکر می گوید ما نداریم و به منابع داخلی و نیروهای داخلی خیلی توجه ندارند بیشتر به دنبال سرمایه خارجی هستیم البته ما هم به سرمایه خارجی معتقدیم ولی اساس داخل است. در حقیقت بحث تفکری که باعث شده که نه از منابع استفاده کنیم و نه می توانیم که استفاده کنیم.

قالیباف گفت: این چهارسالی که گذشت بس است هم برای شعار هم برای حرف. یک تفکر هم تفکر دولت مردم است که معتقد است ما به اندازه کافی منابع مالی و انسانی داریم. روش های مناسب و خوب با جوانان عزیز و تکنولوژی داریم و هم می توانیم 5 میلیون شغل را ایجاد کنیم و سامانه ملی کارانه را سازمان دهیم و یارانه قشر محروم را افزایش دهیم و رونق و تحرک اقتصادی را به جامعه بیاوریم .

مصطفی آقا میرسلیم هم در پاسخ به سوالی درباره اینکه سیاست و رویکرد شما در ایجاد تعامل و اتحاد بین قوا چیست؟ گفت:اهمیت قوه مجریه بسیار بسیار زیاد است، قابل مقایسه با سایر قوا نیست.قوه مجریه باید در درجه اول مجری قانون باشد. قانون را معطل نکند. اگر ایرادی از سوی قوی مقننه گرفته شد باید سریعا ایراد برطرف شود. در دولت های سابق برخی مقررات نادیده گرفته می شد مجلس اعتراض داشت ولی توجهی نمی شد. باید یک همکاری نزدیک و مستمر بین قوه مجریه و قضاییه باشد. ما یک مبحث بسیار مهمی در قوه قضاییه داریم که جز با همکاری قوه مجریه امکانپذیر نیست آنهم پیشگیری از جرائم است. بنابراین اگر همه وزرا و رئیس جمهور تدبیری داشته باشند که چگونگی پدیدار شدن جرائم را مشخص کنند و نسبت به پیشگیری از آن اقدام کنند بسیاری از مسائل را نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: محور اتحاد و هماهنگی بین قوا رهبری است و هیچ اشکالی پدید نخواهد آمد و یک هماهنگی کامل بین قوا برای اداره امور کشور می رسیم.

هاشمی طبا در پاسخ به این سئوال که با توجه به ضرروت بهره مندی از کارکردهای مثبت و مفید فضای مجازی، برنامه دولت شما برای مدیریت و کاهش آسیب های اخلاقی و اجتماعی فضای مجازی چیست؟ گفت: فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است. در شرایط فعلی نوعی تهدید است چون یک حرص و ولعی در میان دارندگان موبایل های هوشمند است اما بعد از مدتی این حرص و ولع فرو می‌نشیند و بعداً سعی می کنند در مواقعی که واقعا نیاز است از فضای مجازی استفاده کنند. دولت هم باید کنترل کند. هم اکنون موبایل های کودکان در ژاپن و آمریکا مشخص است. راه دیگر آن است که کانال ها را کنترل و نظارت کرد. این کار با آزادی مغایرت ندارد، دولت آنچه به نیاز و صلاح مردم است آزاد بگذارد و آزادی های لازم را بدهد اما در مواردی که باعث انحراف می شود کنترل کند. استفاده مکرر از فضای مجازی که در اختیار برخی است خودشان بعدا خسته خواهند شد و روی این مسئله کار خواهند کرد که فقط درباره مسائل ضروری از فضای مجازی استفاده خواهند کرد.

روحانی در پاسخ به این سئوال که با عنایت به ضرورت گسترش فرهنگ ساده زیستی در جامعه، اگر رئیس جمهور شوید تا چه اندازه سطح زندگی اعضای کابینه شما در طراز اقشار متوسط جامعه خواهد بود؟ گفت: ساده زیستی را باید با مقررات و آیین نامه ها تنطیم کرد وگرنه با شعار این طور می شود که کسی لباس ساده می پوشد و بگوید ساده زیستم اما دیدیم چه کار کردند. میلیاردها دلار از اموال مردم از دست رفت، 2 میلیارد دلار اموال مردم ایران را آمریکایی ها بلوکه کردند، در حالیکه 2 ماه فرصت بود که این اموال منتقل شود.این مبالغ خیلی هم است و به زندگی مردم می توانست کمک کند. این 3 میلیارد، 4 میلیارد دلاری که به عنوان دور زدن تحریم از اموال مردم هزینه کردند غارت شد. فقط شنیدیم احکامی را صادر کردند، دستگاه قضایی باید به مردم پاسخ دهد باید شبکه ای را ایجاد کنیم که همه چیز شفاف باشد دولت دنبال اجرای قانون شفافیت است آیین نامه نوشته است دستگاه ها دارند اموزش می بینند. اگر همه چیز شفاف شد ساده زیستی هم حاصل می شود.

رئیسی در پاسخ به این سئوال که برای ارتقا شأن و منزلت فرهنگیان و معلمان عزیز کشورمان و نیز بهبود سطح معیشتی و علمی آنها چه برنامه ای دارید؟ گفت: معلمان آینده سازان کشور را تربیت می کنند. در حقیقت باید در کشور جایگاه شان محترم شمرده شود اما این کار با سخنرانی و شعار کافی نیست. مسئله ارتقا کیفی معلمان باید زمینه اش فراهم شود، به هنگام و به روزتر شوند. مسئله دوم معیشت معلمان است درست نیست که معلم به مشاغل دیگر برود تا کسب معیشت کند. یک زمانی این مسئله اش تمام و به معلمان به طور واقعی توجه شود. واقعا اینها باید در اقصی نقاط کشور جدی مورد توجه قرار گیرند. نکته سوم نقش دادن به معلمان در آموزش و پرورش و امور فرهنگی است. نمی شود در برنامه های مختلف آموزش و پرورش از جمله عدالت آموزشی و استانداردسازی آموزش آنها را به حساب نیاوریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)