کد خبر: ۲۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
قائم مقام حزب اعتمادملی :
قائم مقام حزب اعتمادملی گفت: اصولگرایان امیدی برای ریاست جمهوری ندارند و فقط آمده‌اند که هم دولت را تخریب کنند و هم انتخابات را به دور دوم بکشانند و همان ظلمی که به هاشمی کردند را تکرار کنند.
اصول‌گرایان به‌دنبال دومرحله‌ای کردن انتخابات هستند | تأکید بر دولت ۹۶درصدی بعد امنیتی دارد

 قائم مقام حزب اعتمادملی گفت: اصولگرایان امیدی برای ریاست جمهوری ندارند و فقط آمده‌اند که هم دولت را تخریب کنند و هم انتخابات را به دور دوم بکشانند و همان ظلمی که به هاشمی کردند را تکرار کنند.

رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه فلسفه وجودی مناظره ارائه نظر و دیدگاه ها به صورت مستند و مستدل است، گفت: نامزدها باید در مناظره‌های زنده تلویزیونی به صورت منطقی برنامه‌های خودشان را بیان کرده و دیدگاه مقابل را با دلیل و برهان نقد کنند. مناظره به معنای مخاصمه، دشمنی و تخریب نیست. برداشتی که از مناظره در سال‌های اخیر شده است این است که یک فرد یا یک جمعی وارد صحنه بشوند و جمع دیگر را از صحنه خارج کنند یا انواع تهمت ها و افتراها را به آن ببندند.

عقده مناظره‌های 88 به دل مردم ماند

منتجب نیا ادامه داد: ما در سال 84 و 88 شاهد مناظره‌های ناصوابی بودیم که در آن‌ها حرمت خیلی از شخصیت ها زیر سوال رفت و کسی هم نتوانست از خود دفاع کند و این عقده در میان مردم و شخصیت‌ها ماند. علاوه بر این، آن مناظره‌ها بدآموزی داشت و مردم را به انحراف کشاند، اینکه فردی توانست در نتیجه حربه تهمت و افترا به رقیب، رقبا را از میدان خارج کند تا بتواند مدتی دیگر بر کرسی صدارت تکیه بزند. این یک نوع انحراف فرهنگی-سیاسی است. مناظره به معنی این است که مسوولان عملکرد خودشان را مستدل ارائه داده، برنامه‌هایشان را بیان کنند و موانع و اشکالات را به صورت کارشناسی و عامیانه با مردم در میان بگذارند.

قائم مقام حزب اعتمادملی با بیان اینکه اگر مناظره ها بر پایه منطق و استدلال باشد علاوه بر پیام مثبت به جامعه می تواند مردم را به مدارا و همفکری، صمیمت و تبادل نظر دعوت کند، گفت: در این صورت مردم می‌توانند در یک فضای آرام و به دور از نفسانیت و کینه توزی تصمیم خودشان را بگیرند و درانتخابات شرکت کنند.

تهمت زدن از کسی که خودش سیبل فسادهای مالی است، پذیرفته نیست

او گفت: ما دیشب شاهد بودیم که یکی از نامزدها به محض قرار گرفتن پشت تریبون به یک وزیر حمله کرد و به او تهمت زد. چقدر این غلط است که فرهنگ مبتذل و انحرافی در ما رسوخ کرده که ما به جای ارائه برنامه خودمان به وزیری که برای کشور خدمت می کند و از مجلس رای گرفته است، به خاطر یک محموله ای که فرزند او خریداری کرده است، مورد تهمت قرار می دهیم. این یک جرم، گناه و انحراف است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه به نظر می‌رسد چند نفر از نامزدها نیامده‌اند که رییس جمهور شوند بلکه فقط آمده‌اند که دولت را تخریب کنند، گفت:  آن‌ها می‌خواهند روحانی را زیرسوال ببرند و افکار عمومی را مشوش کنند. یعنی دقیقا صحنه مناظره سال 84 و 88 که آن همه فجایع به بار آورد در حال تکرار است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: تکیه کردن  بعضی نامزدها بر دولت 4 درصدی اشتباه است. فردی که این موضوع را مدام مطرح می کند خودش مورد اتهام فساد مالی است. اعضای شورای شهر می‌گویند که فساد مالی در شهرداری غوغا می‌کند و در بریز و بپاش و مصرف کردن بیت المال سرآمد است. املاک نجومی هم که زیر نظر این نامزد صورت گرفته آن وقت او خودش را جزو 96 درصدی ها می داند و دولت را که در سخت ترین شرایط در حال خدمت است 4 درصدی می داند؟! این یک دروغ بزرگ است. اگر کسی که ساده زیست بود این اتهام را مطرح کرده بود مهم نبود اما از کسی که خودش سیبل فسادهای مالی است، پذیرفته نیست.

تاکید بر دولت 96 درصدی بعد امنیتی دارد

منتجب نیا با بیان اینکه تاکید کردن بر دولت 4 درصدی می تواند بعد امنیتی داشته باشد، گفت: در این صورت اگر نامزدی که این اظهارات را بیان می کند رای نیاورد آن وقت است که می خواهد مردم را به خیابان بکشاند و بگوید پس رای  آن 96 درصدی که با من بودند چه شد؟! این یک زنگ خطر است.

او ادامه داد: به نظر من همه نامزدها اعم از رییس جمهور و معاون اول باید مستدل و منطقی برنامه‌هایشان را بیان کنند. آنها باید راحت بگویند که اگر برجام نبود ما کجا بودیم؟ اگر دولت دهم ادامه پیدا می کرد ما الان در چه وضعی بودیم؟ البته وقتی طرف‌های مقابل دولت تهمت می‌زنند باید پاسخ آن ها داده شود.

منتجب‌نیا با بیان اینکه تهمت‌های نامزدها علیه یکدیگر باید در کمیته تبلیغات بررسی شود، گفت: در این صورت می‌توان جلوی این انحراف فرهنگی و سیاسی را بگیرند تا بتوانیم سرمان را در دنیا بلند کنیم. با چنین مناظره‌هایی ما چگونه می‌توانیم در دنیا بگوییم که کشوری فرهنگی هستیم وقتی که به محض گرفتن تریبون فقط بلد هستیم در سر و کله یکدیگر بزنیم!  

اصولگرایان می‌خواهند همان ظلمی را که در حق هاشمی کردند تکرار کنند

قائم مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: دولت تا 4 ماه دیگر می خواهد کشور را اداره کند اما می‌بینیم که نامزدهای اصولگرا تقسیم کار کرده‌اند و می‌خواهند فقط دولت را تخریب کنند. من مطمئنم که آن‌ها امیدی برای ریاست جمهوری ندارند و فقط آمده اند که هم دولت را  تخریب کنند و هم انتخابات را به دور دوم بکشانند و همان ظلمی که به هاشمی کردند را تکرار کنند.

گذشت آن زمانی که مردم فریب بخورند

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: یک تعدادی از مردم دوست دارند که مناظره میدان کشتی باشد تا به ریش هر دوی قطب ها بخندند ولی اکثریت مردم طرفدار فرهنگ فاخر و مترقی هستند. چون مردم ما اخلاق مدار هستند طرفدار این هستند که مناظره مترقی باشد نه میدانی برای تخریب یکدیگر. علاوه بر این بعضی از نامزدها فکر می کنند با چکشی کردن مناظره ها می توانند افکار عمومی را به جلب کنند و رای بدست آورند. خیر چنین نیست؛ گذشت آن زمانی که مردم با این حرکت ها فریب بخورند. مردم به کسانی که تیشه به ریشه منافع ملی می زنند رای نخواهند داد و خط بطلانی بر نقشه های تخریب گران خواهند کشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)