کد خبر: ۲۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مهم آن است که ما در مقام عمل گام های مهمی را برداریم، گفت: برای من تاثرانگیز است که عده ای می خواهند از معلمی و آموزش و پرورش به عنوان ابزار استفاه کنند.
ایرنا، حجت السلام والمسلمین حسن روحانی عصر شنبه در همایش معلم، تولید، اقتصاد دانش بنیان در جمع معلمین افزود: بعید است در کشور ما آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، بازنشستگان و کارمندان بی مشکل باشند البته نه در ایران حتی در کشورهای پیشرفته دنیا هم می بینیم آنها هم مشکل دارند. 
رئیس جمهوری اظهار داشت: معلمین ما حتما سختی های معشیتی دارند و جای تردید نیست ولی بنده اگر دنبال رای هستم چرا از معیشت معلم می خواهم نردبان رای درست کنم؟
روحانی تاکید کرد: بگویید می خواهید برای حل مشکل جامعه چکار کنید. نمی شود گفت حقوق معلم کم است و از طرفی بگوییم چرا حقوق های جاری بالاست و چرا هزینه جاری در دولت یازدهم بالا رفته است. هزینه جاری یعنی چه.
رئیس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: مردم فکر می کنند هزینه جاری زرق و برق ادارات است ولی شما می دانید بزرگترین بخش هزینه، هزینه اجرایی ما بخش رفاهی، مستمری بگیران، بازنشستگان، حقوق کارمندان و افراد مستمری بگیر بهزیستی، کمیته امداد و بخش های مختلف هستند و بخش دوم هزینه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان است.
رئیس جمهوری تصریح کرد: آنهایی که می گویند مبالغی به این و به آن می دهیم از کجا می دهند از حق معلم، پرستار، بهداشت و درمان و کارمندان کم می کنید یا می خواهید از بانک مرکزی استقراض کنید.
رئیس دولت یازدهم گفت: علت اینکه تورم به 45 درصد رسید به دلیل استقراض از بانک مرکزی بود که 45 هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن از بانک مرکزی استقراض شد ولی در این دولت علت کاهش تورم این بود که از روز اول انضباط مالی داشتیم و از بانک مرکزی استقراض نکردیم.
روحانی با بیان اینکه اگر می گوییم هزینه جاری دولت کم شود یعنی حقوق معلم کم شود و بودجه و آموزش و پرورش کم شود، ادامه داد: برای این موضوع باید از هزینه بهداشت و بخش دفاعی کم کنیم. 
رئیس دولت یازدهم اظهار داشت: گفته می شود در بخش دفاعی بیشتر هزینه بگذاریم و برای معلم بیشتر تلاش کنیم، تناقضات عجیب و غریب است ما باید آنچه درآمد کشور است را افزایش دهیم و راه دیگری وجود ندارد.
رئیس جمهوری گفت: می توان یارانه را چند برابر کرد ولی باید از این جیب برداریم و به جیب دیگر بریزیم. وقتی تورم افزایش می یابد 6 ماه دیگر باید همان جنس را دوبرابر بخریم، بنابر این راهش چیست.
روحانی تاکید کرد: شعار دادن خیلی ساده و آسان است منتهی برنامه دقیق دادن و درآمدها را مشخص کردن مهم است، که مشخص کنیم هزینه ها از کدام درآمدها تعیین می شود.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: می گویند وضع مردم بدتر شده از شما می پرسم گندمی که در سال 92 از کشاورز حدود 700 تومان کیلویی خریداری می شد سال گذشته کیلویی 1300 تومان شد. پس دولت اگر بخواهد همین گندم را از خارج وارد کند با 750 تومان می تواند انجام دهد ولی برای اینکه کشاورز زندگی بهتری داشته باشد و روی پای خود بایستد و به خودکفایی برسیم این اقدامات صورت می گیرد.
رئیس دولت تدبیر و امید افزود: سال 95 حدود 15 هزار میلیارد تومان پول گندم داده شد که 17 برابر سال 92 بود از کجا دادیم و به چه کسانی دادیم. این اقدام در جهت رفاه زندگی مردم، محرومان و کشاورزان بود. 
روحانی بیان داشت: اینکه می گوییم باید به کشور برسیم از شما می پرسم مواد غذایی ما که از کشاورزی داخلی تامین می شد، سال 92، 97 میلیون تن بود که در سال گذشته به 118 میلیون تن رسید که نشانگر افزایش محصولات کشاورزی است.
رئیس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: امروز در بخش کشاورزی روی پای خود ایستاده ایم و در سال گذشته سه میلیون تن گندم آماده صادرات بود و بخشی را هم صادر کردیم این عزت ما است یا اگر گندم وارد کنیم.
رئیس جمهوری اضافه کرد: در بخش دانش بنیان حرکتی که ایجاد شده در مسیر اشتغال است و در فناوری اطلاعات باید شرکت های دانش بنیان را توسعه دهیم و از آنها حمایت کنیم و در دولت یازدهم سه هزار میلیارد تومان به این شرکت ها کمک شد.
روحانی تصریح کرد: تاکید می کنم در این مقطع تاریخی محضر شما معلمان، کارآفرینان، تولیدگران و تسخیرکنندگان بازار جهانی در آینده نزدیک قدم به قدم باید بازار دنیا را تصرف کنید.
رئیس دولت یازدهم عنوان کرد: چند روز پیش که از خودروی جدید رونمایی شد پرسیدم خودرو کی وارد بازار فرانسه شده است، که گفته شد دو ماه پیش وارد فرانسه شده و امروز وارد بازار ایران می شود، ما در صنعت خودرو وارد رقابت می شویم و همپای تحولات جهانی حرکت می کنیم. اگر خودروی شما که 30 درصد آن صادر می شود برای ما افتخاراست یا فقط واردکننده خودرو باشیم.
رئیس جمهوری با تاکید براینکه امروز حرکت خوبی در کشور آغاز شده است، گفت: از لحاظ امنیت، امروز کشور از سال های پیش امن تر است. سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای انتظامی پرتلاش هستند و البته روابط دیپلماتیک را با همسایگان بهتر کردیم، چرا امروز امنیت بهتر شده چون با همه مردم کشور و اقوام نگاه یکسان صورت گرفت.
رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: شما می بینید در چهار سال گذشته اگر یک یا دو دوره ناامنی بود تنها در پاسگاه مرزی صورت گرفت و داخل شهرها و استان های مرزی امن بوده است. برای اینکه اقوام و مذاهب مختلف درصدی اعم از 10 درصدی، 20 درصد یا 30 درصد درست نکردیم.
رئیس جمهوری گفت: ما از اول دولت 100 درصدی بودیم و تا آخر 100 درصدی خواهیم بود تا مردم سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان، ترکمن صحرا، و همه جای ایران احساس کنند که پرچم ایران، پرچم امنیت برای همه آنهاست.
رئیس دولت تدبیر و امید افزود: پرچم اسلام، جمهوری اسلامی ایران، پرچم آنهاست و برای همه آنهاست و وقتی ببینند از ایران بهتر پناهگاهی ندارند آن زمان وهابیون می توانند تاثیر بگذارند؟
روحانی عنوان داشت: می گویند نفوذ را باید کم کرد این درصورتی است که متحد و منسجم شویم و همه احساس غرور کنند که ایرانی هستیم و زیر پرچم نظام مقدس و همه یکسانیم و حقوق ما به طور یکسان مراعات می شود آن وقت شدنی است.
رئیس دولت یازدهم بیان کرد: حقوق شهروندی همه ایرانیان یکی و مساوی است شما معلمین از روز اول با نگاهتان در کلاس درس نسبت به شاگردان باید نگاه یکسانی داشته باشید و کودک و نوجوانانی احساس نکند که معلم به او توجه ندارد حتی آن کودکی که با استعداد و کم استعداد است نباید از لحاظ حیثیتی تفاوتی بین آنها باشد.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: عدالت از اینجا آغاز می شود که با نگاه معلم، کلاس را به سرزمین خانه اخلاق تبدیل سازیم و اگر در کلاس درس اخلاق یاد بگیریم نمی آییم پشت تریبون آبروی مردم را بریزیم.
روحانی تاکید کرد: باید حساب کنیم دنیا که همین دوهفته تا 29 اردیبهشت ماه نیست و ادامه دارد و ایران ابدی و ملت ایران پاینده است. دولت ها و حکومت ها می آیند و می روند باید به فکر ایران، شرف مان و اخلاقمان باشیم.
رئیس دولت تدبیر و امید بیان داشت: اینطور می خواهیم حقوق ملت را حفظ کنیم، رئیس جمهور باید حافظ حقوق همه مردم ایران باشد. 
روحانی اضافه کرد: امروز روز تاریخی برای ملت ایران است کما اینکه هر انتخابات مهم و بزرگی در کشور روز تاریخی برای ما است و حالا می توانیم خوب درک کنیم لیله القدر خیر من الف شهر یعنی چه؟
رئیس جمهوری افزود: هزار ماه یک عمر نسبتا طولانی ای است و 80 سال یک طرف و یک شب هم طرف دیگر بنابر این شب 29 اردیبهشت لیله القدر است.
روحانی گفت: ما باید سرنوشت خودمان را آینده، امنیت، آرامش، پیشرفت و آزادی خودمان را در 29 اردیبهشت رقم بزنیم.
رئیس جمهوری بیان کرد: به نظر من گاهی شب و روز قدر به اندازه همانکه قرآن می گوید قدر ما تا 80 سال در کشور تاثیرگذار باشد و باید حواسمان جمع باشد آنچه مهم است عزت ملی، اقتدار ملی و پیشرفت است.
روحانی با بیان اینکه ما قدرت نمی خواهیم تا دیگران را بهراسانیم تاکید کرد: ما قدرت می خواهیم تا با دنیا و همسایگانمان دوستی کنیم. البته اگر کسی بخواهد تعرض و تجاوزی به کشور بکند با قدرت و وحدت در برابر او قاطعانه می ایستیم. 
رئیس دولت تدبیر و امید افزود: اما قدرت ما برای وحشت منطقه و جهان نیست قدرت ایران و ایرانی و فرهنگ ایران برای ساختن همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان و جهان است.
رئیس جمهوری گفت: سخن آخر را با آیه قرآن تمام می کنم و این فرمان خداست که امانت را به آنکه لیاقت دارد بسپارید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)