کد خبر: ۲۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل گمرکات استان کرمان خبر داد:
مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: درآمد گمرکات استان کرمان در چهار سال گذشته دولت تدبیر و امید 22 هزار و 829 میلیارد ریال بوده که این درآمد فقط در سال 95 از مرز 8 هزار میلیارد ریال عبور کرد که می توان گفت درآمد گمرکات استان در چهار سال گذشته با رشد چهار برابری نسبت به مدت مشابه در دولت قبل 310 درصد رشد داشته است.
"محمدرضا قادر" در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، با بیان اینکه در سال 95 درآمد  گمرکات استان  بیش از 800 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 83 درصد رشد داشته است تصریح کرد: ارزش صادرات استان کرمان در سال 95 یک میلیارد و 174 میلیون دلار بوده که برای سومین سال متوالی رقم صادراتی از گمرکات کرمان از مرز یک میلیارد دلار عبور می کند.

وی خاطرنشان کرد:  صادرات استان کرمان در سال 94 به یک میلیارد و 64 میلیون دلار رسیده بود که این رقم در سال 95 به  بیش از یک میلیارد و 174 میلیون دلار افزایش یافت که به لحاظ وزنی 11 درصد کاهش ولی به لحاظ ارزش 10 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات استان کرمان از افزایش صادرات محصولات دانش بنیان در کرمان خبر داد و گفت: نانو کامپوند مستربچ گرانول یکی از اقلام صادراتی تکنولوژی محور است که سال 95 بیش از 261 میلیون دلار از این محصول در استان کرمان صادر شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از کالاهای تولیدی استان همچون فرش دستباف، سیمان و برخی از مواد فرآوری شده معدنی از سایر گمرکات کشور صادر می شود که آمار آنها در صادرات استان لحاظ نشده است.

قادر همچنین به کاهش یک درصدی ارزش واردات کرمان در سال 95 اشاره و عنوان کرد: این واردات به لحاظ وزنی هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و بیشتر اقلام وارداتی به استان کرمان کالاهای  سرمایه ای همچون ماشین آلات خط تولید، مواد اولیه کالاهای واسطه ای برای تولید و همچنین ماشین آلات راهسازی و کشاورزی  بوده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمان به مشکلات این حوزه پرداخت و تصریح کرد:  یکی  از مشکلات بخش صادرات استان کرمان این است که برخی  کالاهای تولیدی استان مانند فرش دستباف، سیمان، مواد خام  و فرآوری شده معدنی که از نظر وزن و ارزش قابل  ملاحظه هستند از سایر گمرکات کشور صادر می شود و آمار آنها در صادرات استان لحاظ  نمی شود  و مسئولان گمرکات استان از صادرکنندگان خواسته اند هنگام  تکمیل اظهارنامه صادراتی خود، استان کرمان را به عنوان مبداء مشخص کنند تا کالاهای آنها به تراز تجاری استان افزوده شود.

وی در پایان با بیان اینکه 600 شخص حقیقی و حقوقی در حوزه صادرات و واردات استان کرمان فعالیت می کنند خاطر نشان کرد: گمرک بم  در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، گمرک رفسنجان در منطقه  ویژه اقتصادی رفسنجان، گمرک سیرجان  درمنطقه ویژه اقتصادی سیرجان و دفتر صادراتی جنوب استان در جیرفت، مناطق گمرکی استان کرمان هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)