کد خبر: ۲۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده اصلاح طلب مجلس:
نماینده اصلاح طلب مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با دیپلماسی ایران پس از برجام سهمیه بازار نفتمان در دنیا و اوپک بازپس گرفته شد.
حسین امیری‌خامکانی گفت: شرایط سال‌های قبل از ۹۲ همانند شرایط سیاسی، اقتصادی، بازار نفت و درآمدهای نفتی، شرایط تورم و سرعت رشد قیمت ها، شرایط اجتماعی و بین المللی و اتحادی که حول محور آمریکا علیه کشور شکل گرفته بود اگر بازنگری شود خوب متوجه می شویم که دولت در چهار سال گذشته آرامش سیاسی اقتصادی و اجتماعی مناسبی ایجاد کرد و آن اتحاد بین المللی در مقابل ما شکسته شد.

وی با بیان اینکه بازار نفتمان در دنیا و اپک باز پس گرفته شد گفت: سازمان تولیدکنندگان نفت اپک که با اجماع اعضا حتی ایران در آن زمان سهمیه بندی را شکست و عملاً مدیریت بازار را نه تنها رها کرد بلکه اعضای مثل عربستان در کاهش قیمت نفت کمک کردند.

امیری ادامه داد: با دیپلماسی ایران بعد از توافق برجام تولیدکنندگان اپک و غیر اپک به توافق رسیدند که بازار باید کنترل شود و ایران هم به سهمیه خود قبل از تحریم‌ها برگردد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش شود که این توافق حفظ شود و قیمت ها  نیز کم کم احیا شود، تصریح کرد: اقتصاد ضربه خورده کشور نیز رو به بهبود است که این روند رو به بهبود باید حفظ شود و بهتر شود.

امیری گفت: بدون شک مردم مثل همیشه نسبت به سرنوشت خود و کشور بی تفاوت نخواهند بود و با توجه به مناظراتی که انجام می شود و همچنین برنامه هایی که توسط کاندیدا ارائه می گردد و سابقه ی جناح ها و افراد مختلف، مردم با مطالعه و تحقیق بیشتر در انتخابات شرکت خواهند کرد. 

وی افزود: فضای موجود نشان می دهد که هر چه به جلو پیش می رویم، تب و تاب انتخابات بیشتر می شود و امیدواریم در یک یا دو هفته آینده تنور انتخابات گرم تر از قبل شود و با حضور پر شور مردم انتخابات برگزار شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نزدیک به 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و انتخابات متعدد دولت، مجلس ، شورا و خبرگان را تا به امروز برگزار کرده ایم، افراد با جناح های مختلف به خصوص در انتخابات دولت و ریاست جمهوری، با ارائه برنامه ها و شعارهای مختلف ورود پیدا کردند و مردم عملکردها را در دوره های مختلف دیده اند بنابراین با مطالعه و تجربیات می توانند تشخیص بدهند کدام جناح دولت مداری بهتری دارد و کدام جناح برنامه های بهتری در بحث اشتغال و اقتصاد اجرا کرده است.

امیری با اشاره به نام گذاری سال های اخیر به موضوع اقتصاد توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: امروز دیگر فرصت سعی و خطا وجود ندارد و کشور دیگر قادر به فرصت سوزی نیست.

وی در خصوص عملکرد دولت در 4 سال اخیر گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف از جمله برجام خوب عمل کرد، مناقشات هسته ای کشورهای مختلفی را به ناحق در مقابل ایران قرار داده بود. فروش نفت و منابع مالی کشور به شدت کاهش پیدا کرده بود بطوری که همگام با ونزوئلا پیش می رفتیم که از سال 92 تغییر جهت داده شد و بازار نفت را در اوپک دوباره پس گرفتیم، صادرات نفت افزایش پیدا کرد، رشد اقتصادی منفی به مثبت تبدیل شد و تورم مهار شد اما مردم ونزوئلا همچنان در فقر به سر می برند، همه ی این ها نشان می دهد که دولت کاری بزرگ انجام داده است.

نایب رئیس کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا همچنان دشمن ایران است اما تعداد کشورهایی که قبل از برجام با آمریکا متحد بودند اکنون کمتر شده اند، وضعیت کشور رو به بهبود است و آرامش اقتصادی، اجتماعی، سیاسی به مردم و کشور حاکم شده است و به طور کلی عملکرد دولت را مثبت ارزیابی می کنم منتها برخی مشکلات هم وجود دارد که نسبت به نقاط مثبت دولت بسیار ناچیز است.

وی بیان کرد: نقطه ضعف هایی در برخی وزارت خانه ها و دستگاه های دولتی هم وجود دارد که می توانستند بهتر عمل کنند اما همه این موارد طبیعی است، زیرا هیچ وزارت خانه ای ایده آل نبوده و نخواهد بود اما در مقایسه با دولت های دیگر موفق تر عمل کرده است.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: اگر اراده ملی پای کار بایستد و تصمیمات را از کَف خیابان به اتاق فکر بیاوریم و هر شخصی قانون را رعایت کند، همه مشکلات برطرف خواهد شد
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)