کد خبر: ۲۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
جهانگیری:
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: حل مشکلات نیازمند تصمیم‌گیری عاقلانه و مدیران کارکشته و دارای سابقه عملکرد است، فردی که یک روز سابقه کار اجرایی ندارد ادعا می کند که فلان کار را انجام می‌دهد؛ با چه سابقه‌ای چنین حرفی میزنی؟ آیا در جایی که بودی کارهایی که باید را، انجام دادی؟
ایسنا نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: حل مشکلات نیازمند تصمیم‌گیری عاقلانه و مدیران کارکشته و دارای سابقه عملکرد است، فردی که یک روز سابقه کار اجرایی ندارد ادعا می کند که فلان کار را انجام می‌دهد؛ با چه سابقه‌ای چنین حرفی میزنی؟ آیا در جایی که بودی کارهایی که باید را، انجام دادی؟

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین خدمت رسانی آب و برق به روستا که درسالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد با تاکید بر اینکه وظیفه ما خدمت رسانی به مردم است و آنها ما را منصوب کرده اند که خدمات خود را در زمانی مناسب و با ارزانترین روش‎های ممکن به مردم ارائه دهیم، اظهار کرد: مدیران نباید در هیچ مقطعی منتی بر مردم داشته باشند و اگر کار خوبی انجام داده باشند، مدیران خوبی هستند که به وظایف خود به درستی عمل کرده اند و چنانچه که خوب عمل نکرده و منابع کشور را هدر داده باشند باید در پیشگاه خدا و ملت پاسخگو باشند.

اهم اظهارات معاون اول رییس‌جمهور را در ادامه می‌خوانید؛

*در زمانی که دولت را تحویل گرفتیم گرانی زیادی بر کشور تحمیل شده بود. همچنین سوء مدیریت و ندانم‌کاری‌ها و عدم تسلط مدیر بر حوزه مدیریت خود باعث شده بود که با وجود سردادن شعارهای رفع محدودیت وضعیت روستاییان کشور روز به روز بدتر شود.

*در سال 92 سفره مردم روستایی در اثر تورم و رشد منفی اقتصاد 35 درصد نسبت به قبل کوچکتر شده بود. علت کوچک شدن سفره مردم آن بود که زمانی که گفته می شد تورم 40 درصد است، تورم مواد خوراکی 57 درصد بود و این میزان تورم در زندگی مردم عادی و همچنین روستاییان تاثیر بسیار بیشتری داشت.

*در ابتدای دولت یازدهم بیکاری با وضعیت نامناسبی مواجه بود. تعداد شاغلین سال 84 برابر بود با تعداد شاغلین سال 91 و این یعنی خالص شغل ایجاد شده در دو دوره دولت قبل صفر بوده است. یکی از مهمترین خدماتی که باید به مردم ارائه می شد آب و برق بود، در وضعیت مناسبی قرار نداشت.

* نباید به حرفها وشعارها گوش داد؛ چراکه سابقه مدیران نشان می‌دهد که آیا آنها می‌توانند به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند و آیا آنها در گذشته کاری مهم و پیچیده و اساسی برای کشور انجام داده اند یا خیر.

*در بخش سیاست خارجی شاهد بودیم که فضای ایران هراسی و ایران ستیزی در صورتی که ایران به عنوان کشوری تمدن ساز در دنیا مطرح بود از بین رفت.

* در ابتدای دولت به دلیل ایرانی بودن مردم نمی توانستند در بانکهای خارج از کشور حساب بانکی داشته باشند. امروز چهارسال است که قیمت دلار با وجود کاهش زیاد قیمت نفت تکان نمی خورد در شرایطی که از این 4 سال کشور 3 سال را در تحریم قرار داشت.

*دولت یازدهم تلاش کرد که در بخش سیاست همه کسانی که رودرروی هم قرار داشتند را در یک مسیر قرار دهد و دعواها را کم کند. آنهم در شرایطی که به افشاگری مقامات علیه بکدیگر رسیده بود و حتی رئیس‌جمهور در مجلس علیه رئیس مجلس اقدام به پخش نوار می کرد.

*برای ما قابل پذیرش نبود که همه استان ها از گاز برخوردار باشند اما عده ای بگویند که سیستان و بلوچستان نیازی به گاز ندارد. در بدترین شرایط منابع پولی گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان را انجام داد. در طول دولت یازدهم بدون اختصاص از بودجه دولت، به نه هزار روستا گازرسانی انجام دهیم و تعداد روستاهای دارای گاز را به 14 هزار برسانیم.

*جرات کنند و نمودارهای مربوط به اقدامات دولت را انتشار دهند. دولت یازدهم در سال 95 بیشتر از مجموع هشت سال دولت قبل به روستاها آب رسانی کرد.

*دولت با جرای طرح سلامت کاری کرد که هیچ بیماری جز رنج بیماری هیچ رنج دیگری نداشته باشد. همچنین در دولت تصویب کردیم که سالانه 20 هزار مسکن روستایی ایجاد شود. درباره استخدام 33500 بهیار در روستاهای سراسر کشور نیز لایحه‌ای در دولت یازدهم به تصویب رسید.

*ماشین اقتصاد ایران در حال آغاز حرکت خود است و باید تلاش کنیم که نگذاریم این ماشین به دره برود. باید زندگی مردم وضع بهتری داشته باشد و رفاقت‌های سیاسی خیلی عمیق شوند تا فرزندان امام و رهبری دور هم جمع شوند.

*هرکسی که ادعا دارد می تواند عملکرد خود را با عملکرد وزارت نیروی دولت یازدهم مقایسه کند. فردی که یک روز سابقه اجرایی ندارد و حتی به یک روستا برق رسانی نکرده است ادعا می‌کند که فلان کار را انجام می دهد؛ با چه سابقه ای چنین حرفی می‌زنی؟ آیا در جایی که بودی کارهایی که باید را انجام می دادی؟

*امروز ایران بزرگ شده و جزء 18 اقتصاد دنیا است. اما عده ای هنوز کوچک مانده اند و ایران را کوچک می دانند و آن را پایین می‌آورند اگر می توانستیم ایران بزرگ را اداره کنند این گوی و این میدان.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)