کد خبر: ۲۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مجلس:
نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان گفت :طی چند دهه از عمر گرانمایه نظام جمهوری اسلامی تاکنون هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به جنوب این استان توجه نکرده است.
احمد حمزه امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مناطق جنوب استان کرمان داشته و تعداد سفرهای مقامات کشوری و استانی به جنوب کرمان با هیچ یک از شهرها و مناطق دیگر قابل قیاس نیست. 
وی خاطرنشان کرد: قلعه گنج که یکی از محرومترین نقاط کشور و استان قلمداد می شد در دولت یازدهم به عنوان شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی گردید و امروز بنیاد مستضعفان کارهای خیلی خوبی را در این منطقه شروع کرده و نتایج این اقدامات در سالهای آینده نمایان تر خواهد شد. 
وی ادامه داد: امروز وقتی که وارد زندگی مردم قلعه گنج می شوید کاملا مشخص است که اقدامات دولت تاثیر مثبتی روی زندگی مردم گذاشته و در حقیقت رونق فضای کسب و کار را در این نقطه محروم به عینه خواهید دید .
نماینده مردم شهرستانهای کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی : امروز در شهر قلعه گنج پنج کارخانه در حال راه اندازی هستند به گونه ای که در گذشته در تمامی پنج شهرستان جنوبی پنج کارخانه نداشتیم. 
وی عنوان کرد: مهمتر از ساخت کارخانه، راه اندازی صندوق های خرد روستایی است که فرهنگ کارآفرینی را در جنوب استان ترویج داده و مردم یاد گرفته اند که چگونه از کمترین امکانات بیشترین استفاده را داشته باشند. 
حمزه تصریح کرد: تاکنون در 90 روستای بزرگ قلعه گنج، صندوق های خرد روستایی ایجاد شده است و حدود 30میلیارد ریال بوسیله خود مردم در این صندوقها جمع آوری شده و همین مقدار هم بنیاد مستضعفان به صندوقها واریز می کند. 
وی با اشاره به وضعیت اشتغال در جنوب کرمان گفت: امروز بانوانی در روستاهای قلعه گنج با دریافت 500میلیون ریال وام از همین صندوقهای خرد، ماهانه 6میلیون ریال درآمد کسب می کنند و این درحالی است که برخی از خانواده ها در این مناطق بیش از این نیز حتی یک میلیون ریال در ماه درآمد نداشته اند. 
وی اضافه کرد: این چنین اشتغالزایی در دنیا کم نظیر است چراکه امروز ایجاد هر شغل در صنایع بزرگ حداقل به 30میلیاردریال اعتبار نیاز دارد. 
وی خاطرنشان کرد: مقرر شده همین الگوی توسعه ای توسط معین های اقتصادی مناطق در سایر شهرستانهای پنج گانه جنوب کرمان اجرایی شود. 
وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء صندوق های خرد را در رودبار جنوب راه اندازی خواهد کرد عنوان کرد: اجرای این طرح در شهرستان منوجان توسط شرکت گهر زمین عملیاتی خواهد شد و این روند در همه مناطق جنوبی توسط یکی از بنگاه های توانمند اجرایی می شود. 
حمزه خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم اقدامات قابل توجهی در حوزه های کشاورزی و دامپروری جنوب کرمان رقم خورد که می توان به خرید سه هزار راس بز شیری اسپانیایی و کارخانه های متعدد تبدیلی اشاره کرد. 
وی با اشاره به وضعیت آب و بحران کم آبی در کرمان افزود: در این راستا دولت حمایت کرد تا بتوانیم گلخانه های مدرن هیدروپونیک را در این مناطق کم برخوردار راه اندازی کنیم. 
حمزه ادامه داد: امروز در شهرستانهای جنوبی کرمان تقریبا تمامی خانه های بهداشت و درمانگاه هایی که باید مطابق برنامه وزارت بهداشت ساخته می شد تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید. 
وی بیان کرد:بیمارستانهای منوجان و قلعه گنج به بهره برداری رسیده و بیمارستانهای رودبار هم پس از انتخابات افتتاح خواهد شد. 
این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: در بحث آبیاری تحت فشار رتبه اول کشور را کسب کردیم و در بخش فروش محصولات کشاورزی تدابیر خوبی اتخاذ شد و قیمتها در حد مطلوبی باقی ماند. 
وی با بیان اینکه راه آهن می تواند نقش موثری در توسعه مناطق جنوبی داشته باشد گفت: با همکاری استاندار کرمان توانستیم ردیف بودجه ای توسعه راهبردی جنوب را که در دولت دهم تعطیل شده بود احیا کنیم و در حال حاضر 100 میلیارد تومان به آن تزریق شد که قرار است 50 میلیارد آن صرف کلنگ زنی و ساخت راه آهن و مابقی آن در توسعه دیگر زیر ساختهای منطقه هزینه شود. 
وی با اشاره به ظرفیتهای معدنی جنوب استان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی معدن تیتانیوم بعد از 24 سال معطلی در این دولت آغاز و امروز وارد فاز بهره برداری شده است و 2 شرکت اوکراینی و استرالیایی در مناقصات این معدن برنده شده اند که امیدواریم فازهای کنسانتره و سرباره را به مرحله صنعتی برسانند. 
وی تصریح کرد: ورود این شرکتها در جنوب کرمان از دستاوردهای برجام است و قبل از این به دلیل وجود تحریمها هیچ شرکت خارجی حاضر نبود در این مناطق سرمایه گذاری کند. 
استان کرمان اردیبهشت سال گذشته در سفر استانی رئیس جمهوری به عنوان استان پایلوت اقتصاد معرفی و پس از آن با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد. 
تاکنون 21 موسسه و شرکت توانمند اقتصادی و توسعه ای مسئولیت توسعه و آبادانی را در مناطق هشتگانه استان شامل شهرستان ها و بخش های مختلف بر عهده گرفته اند. 
این در حالی است که ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از سال 1393 با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان محروم قلعه گنج واقع در جنوب کرمان اجرا شد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)