کد خبر: ۲۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
اقدام عجیب پناهیان؛
در تاریخ داریم که معاویه می‌گفت اگر علی (ع) امیر بشود عرب نابود می‌شود؛ این را به این دلیل می‌گفت که در اطراف حضرت ایرانیان هم حضور داشتند و ما امروز مشابه این شعارها را از زبان کاندیداها می‌شنویم.
در تاریخ داریم که معاویه می‌گفت اگر علی (ع) امیر بشود عرب نابود می‌شود؛ این را به این دلیل می‌گفت که در اطراف حضرت ایرانیان هم حضور داشتند و ما امروز مشابه این شعارها را از زبان کاندیداها می‌شنویم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حجت‌الاسلام رئیسی 30 سال است که زاهدانه زندگی کرده،‌ مطمئن باشید در مناظره آخر رقبای او اموال خود را اعلام نمی‌کنند،‌ حجت‌الاسلام رئیسی از اموال آن‌ها خبر دارد اما نجابت به خرج می‌دهد.

به گزارش «انتخاب»،‌ حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان پیش از ظهر امروز در جمع روحانیون مدرسه چهارباغ اصفهان اظهار داشت: فعالیت سیاسی از دیگر حوزه‌ها دشوارتر بوده و رقابت در آن به حدی جدی است که بسیاری از جنگ‌ها در طول تاریخ بر سر همین موضوع بوده است.

وی افزود: تقوای سیاسی ارزشمندتر از عرصه فردی است و دین نیز در این زمینه ورود پیدا کرده است، اگر بخواهیم وارد نشویم بخشی از دین را پنهان کرده‌ایم و نفرین، خود شامل حال ما می‌شود چرا که سکوت،‌کمک به ظالم برای گرفتن قدرت است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عدم تحلیلی‌های سیاسی یکی از زشت‌ترین عافیت‌طلبی‌هاست، گفت: چهره‌های دینی که از سیاست فاصله گرفته‌اند در روایات از سامری‌های امت نام گرفته و مانند ابوموسی اشعری و حسن بصری هستند، آن هم در زمانی که حجاج بن یوسف سفاکی می‌کرد.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) اعلام کردند که سکوت مردم معاویه را قدرت داد،‌ اگر مردم تقبیح می‌کردند ظالم این گونه قوی نمی‌شد؛ از گذشته تا به امروز ورود نکردن به تحلیل‌های سیاسی مطرح بوده و نهی از امور سیاسی همچنان ادامه دارد؛ روحانیون باید در زمان انتخابات به مناطق مختلف عازم شوند و در مکان‌های دورافتاده روشنگری کنند، بسیاری از طلاب می‌توانند اثرگذار باشند اما خود را کنار می‌کشند، امام(ره) در مورد این افراد می‌فرمایند«اگر کسی بگوید انتخابات ربطی به من ندارد مانند کسی است که بگوید اسلام به من ربطی ندارد».

پناهیان با اشاره به موضوع سند 2030 یونسکو تصریح کرد: اگر کسی نسبت به مسائل سیاسی حساس نبود ولی دغدغه فعالیت فرهنگی داشت باید از او سئوال کرد که نظرش در مورد سند 2030 که به فرموده رهبر انقلاب غیرشرعی امضا و اجرا شده است، چیست؟ آیا فرد مورد نظر باز هم می‌تواند سکوت کند؟ این افراد اگر سکوت کردند شامل حال کسانی هستند که در زمان امام حسین(ع) صرفاً اعلام می‌کردند که«کشتن امام کار خوبی نیست».

وی با مطرح کردن این پرسش که اصلاح نماز واجب‌تر است یا اصلاح سیاسی، بیان داشت: در زمان حضرت امیرالمؤمنین(ع) وقتی آن حضرت با گروهی مواجه شد که نماز مستحب را به جماعت می‌خواند، آن‌ها را از این کار نهی کرد اما آن‌ها بر اشتباه خود اصرار داشته و امام(ع) دیگر کاری به آن‌ها کاری نداشت اما ایشان برای عزل یک استاندار در مقابل حکومت معاویه ایستاد که در این میان بیش از 100 هزار نفر هم کشته شدند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برای من تفاوتی ندارد که چه کسی در انتخابات پیروز شود،‌ بالاخره مردم راه حق را انتخاب می‌کنند اما تفاوت در هزینه‌هایی است که ایجاد می‌شود؛ در ایام انتخابات نکته مهم این است که شنوایی زیادی می‌شود و با توجه به فضای انتخاباتی، بهترین فرصت برای روشنگری راه حق وجود دارد.

وی با اشاره به حدیثی که اخلاق مردم بیشتر به اخلاق حکمرانان خود شبیه است تا به اخلاق پدرانشان شبیه باشد،‌ تأکید کرد: در حال حاضر با دولتی مواجه هستیم که در آموزش و پرورش «پشت پرده» دارد،‌ اگر دولت در حوزه اقتصادی یا سیاسی هم مسائلی همچون سند 2030 داشته باشد، فاجعه است.

پناهیان یادآور شد: در زمان اصلاحات در کنفرانس برلین به اسلام توهین شد اما مسؤولان ایرانی که در آن مراسم بودند واکنش نشان ندادند، پس از این اتفاق تلویزیون این برنامه را پخش کرد و از طرفی عده‌ای گفتند صدا و سیما نباید این تصاویر را پخش می‌کرد و این کار خود اشاعه فحشا است.

وی ادامه داد: پس از اعتراض‌ها، جمعی از طلاب خدمت آیت‌الله بهجت رسیدند و کسب تکلیف کردند و خواستند که کاری انجام دهند، آیت‌الله بهجت در سخنرانی خود کار تلویزیون را تأیید و نسبت به مسؤولان وقت انتقاد کردند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: برخی می‌گویند اگر نسبت به مشکلات روشنگری کنند و حرف حق بزنند آن‌ها را به جناحی نسبت دهند،‌ این سنت تاریخی است که هر کس از حق دفاع کند مورد تهمت و برچسب زدن قرار می‌گیرد،‌ پیامبران هم مورد آزار قرار می‌گرفتند اما این‌ها بهانه‌ای برای دست کشیدن از حق نیست.

وی با طرح این پرسش که آیا باید برای کاندیدای اصلح تبلیغ کرد، توضیح داد: بله، افراد اصلح معمولاً بلندگوهای تخریب گران را ندارند؛‌ حجت‌الاسلام رئیسی 30 سال مدیریت کلان داشته و اشراف او از وزارت خانه به دلیل حضور در 10 ساله در سازمان بازرسی کشور بیش از رئیس‌جمهور است،‌ اما از سوی رقبا به نداشتن تجربه اجرایی متهم می‌شود.

پناهیان تاکید کرد: حجت‌الاسلام رئیسی از ابتدا بنایی برای حضور نداشت و شخصیت او هم به این شکل نیست که از دستاوردهایش بگوید در صورتی که با تجربه‌اش مشکلات را در آورده و راه حل هم دارد، اما برای انتخابات یک توان رسانه‌ای بالا نیاز است که آن وظیفه همه ماست.

وی با بیان این که این کار پیش از این که تبلیغ باشد رفع مظلومیت است، خاطر نشان کرد: در بحث ساده زیستی، حجت‌الاسلام رئیسی 30 سال است زاهدانه زندگی کرده، در مناظره آخر قطعاً رقبا اموالشان را اعلام نمی‌کنند، در حالی که آقای رئیسی از اموال آن‌ها خبر دارد اما نجابت به خرج می‌دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که بارها از سوی مسؤولان بلند پایه توصیه به حضور در انتخابات مجلس شده‌ام گفت: از سخنرانی زیاد و از مسافرت رفتن و ... بیزارم و تمایلی به حضور در مسؤولیتی ندارم چراکه تبلیغ برای من واجب است اما برای گرفتن مسؤولیت واجب نیست.

وی اضافه کرد: آیت‌الله جوادی آملی می‌گوید سیستم بانکی ما ربوی است،‌ بقیه علما هم به میدان آمده‌اند،‌ اما بسیاری کلی گویی می‌کنند و می‌گویند ربا حرام است؛ چرا برخی اظهار نظر نمی‌کنند؟ یا اهل تشخیص نیستند یا مأموریت خاصی دارند که حجت بر آن‌ها تمام است،‌ برخی هم فکر می‌کنند اگر وارد مصادیق شوند وارد منازعات خواهند شد.

پناهیان با اشاره به افزایش نارضایتی‌های نسبت به دولت یازدهم تصریح کرد: وقتی رأی منفی نسبت به دولت افزایش یافت بزرگان باید به فکر تغییر باشند، اتفاقاتی که در معدن آزادشهر و حرم امام رخ داد نشان از یک شورش اجتماعی است و ادامه روند فعلی به صلاح کشور نیست.

وی در خصوص اولویت‌هایی که باید برای همه نامزدهای انتخابات باشد اظهار کرد: معیشت مردم در اولویت است نه فقط به این دلیل که رهبر انقلاب گفتند بلکه سیره امام حسین و پیامبر اکرم نیز همین گونه بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از حوزه ادامه داد: بارها گفته‌ام،‌ نکند که امام جماعت را پیش نماز معنی کرده‌ایم،‌ امام جماعت یعنی رئیس جماعت، مردم اگر رشوه‌گیری دیدند یا باید بروند مسجد و امام جماعت یا بیایند حوزه بگویند که چرا از من رشوه‌گیری شد، اگر این گونه نیست تلقی اشتباهی از علما وجود دارد؛‌ اگر مردم شراب خواری دیدند به عالم رجوع کردند و اگر رشوه خواری دیدند رجوع نکردند یعنی دینی که منتشر شده سکولار است.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر از شخصی حمایت کردیم و رأی نیاورد، عنوان کرد: اگر کاندیدای مورد نظر رأی نیاورد هم جای نگرانی نیست و امید آینده برای مردم می‌ماند که اگر اصلح انتخاب شده بود با فساد مقابله می‌شد.

پناهیان در پاسخ به این شبهه که اگر از کاندیدایی حمایت کنیم و بعداً آن شخص منحرف شود یادآور شد: مگر پیامبر کم داشتند از این افراد؟ عمروعاص گاها از طرف پیامبر منصوب می‌شد؛ مالک اشتر به حضرت علی (ع) ابوموسی اشعری برای صدارت کوفه سفارش کرد اما پس از عملکرد اشتباهش خودش مالک به حضرت گفت او را عزل کند.

وی افزود: پیامبر 12 نفر را برای بخش‌های مختلف مدینه حاکم کردند از این تعداد 6 نفر در رکاب پیامبر و یکی هم در کنار حضرت علی (ع) به شهادت رسید اما بعضی از آن‌ها هم در کوچه بنی‌هاشم حضرت علی را برای خلافت بردند؛ این اتفاق در زندگی اجتماعی کاملاً بدیهی است و ما بر اساس حال افراد مأمور به انجام وظیفه‌ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به دشمنی‌های آمریکا گفت: 4 سال قبل گفتم اگر دشمن توانست چرخ سانتریفیوژ را متوقف کند، مطمئن باشید کارخانه‌ها هم تعطیل می‌شوند؛ چرا که دشمنی که بتواند در مقابل توان هسته‌ای بایستد تعطیلی کارخانه برایش آسان‌تر است.

وی با تاکید بر مقاومت در مقابل دشمن زورگو خاطر نشان کرد: دیدید چندی قبل مانور نظامی مشترکی میان آمریکا و کره جنوبی برگزار شد رئیس‌جمهور کره شمالی تهدید کرد و در همان محدود موشک آزمایش کرد، آمریکایی‌ها به سرعت از مواضعشان عقب نشینی کردند.

پناهیان با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه گفت: در تعجبم چرا مسؤولان از اقتدار منطقه‌ای که داریم در آمدزایی نمی‌کنند،‌ معتقدم می‌شود با به وجود آوردن خطوط امن برای تجارت، از این طریق بیش از نفت درآمد کسب کرد.

وی با انتقاد از شیوه رقیب هراسی تصریح کرد:‌ در تاریخ داریم که معاویه می‌گفت اگر علی (ع) امیر بشود عرب نابود می‌شود؛ این را به این دلیل می‌گفت که در اطراف حضرت ایرانیان هم حضور داشتند و ما امروز مشابه این شعارها را از زبان کاندیداها می‌شنویم.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: این را در سخنرانی رئیس‌جمهور دیدیم که اگر کاندیدای دیگر رأی بیاورد خانم‌ها باید در خانه بمانند در صورتی که خانم آقای رئیسی استاد دانشگاه و خانم آقای روحانی در خانه است.

پناهیان در پایان با اشاره به فرا رسیدن ایام نیمه شعبان تاکید کرد: این گونه نیست که حضرت مهدی فعالیت‌های فرهنگی صرف داشته باشند،‌ پس از ظهور، زمین آبادانی به خود می‌بیند که تا پیش از آن وجود نداشته و مدیریت ایشان در تمام زمینه‌هاست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)