کد خبر: ۲۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیسی:
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ‌این دولت بگوید در ۴ سال گذشته چه کرده‌‌ که برای ۴ سال آینده آمده‌‌؟، گفت: به جای پاسخ ‌به مشکلات اقتصادی ‌به تهمت‌زدن و رقیب‌هراسی‌ روی آورده‌اند.
سایه جنگ را این مردم برداشته‌اند و باید بدانیم که بیگانگان گره‌گشای ما نیستند؛ کلید قفل رکود و بیکاری حضور این جوانان برومند است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ‌این دولت بگوید در ۴ سال گذشته چه کرده‌‌ که برای ۴ سال آینده آمده‌‌؟، گفت: به جای پاسخ ‌به مشکلات اقتصادی ‌به تهمت‌زدن و رقیب‌هراسی‌ روی آورده‌اند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در ‌تبریز با بیان اینکه  مردم آذربایجان به عنوان اهل بصیرت و استقامت در تاریخ ماندگار شده‌اند، اظهار کرد: این سرزمین باکری‌ها و مدنی‌ها و ستارخان و باقرخان و مردان و زنان نام‌آوری برای کشور تربیت و تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه این ابراز محبت شما به این طلبه حتما به اعتبار من نیست، افزود: این ابراز محبت به اعتبار سربازی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم انقلابی آن است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم و امام مسئله عدالت را همواره فریاد زدند، گفت: این یعنی مردم به حق شرعی و قانونی خود برسند، در نگاه اول به کسانی تسهیلات داده شود و سرمایه‌گذاری کنند و در سایه توسعه آنها، محرومین و فقرا به نوایی برسند و در نگاه دوم هم امکانات و ظرفیت‌های کشور بین همه آحاد کشور در اختیارشان باشد که شاید یک جوان روستایی در تبریز یا مراغه و... خود او بتواند مظهر خلاقیت و ابتکار‌ و کارآفرینی باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران حمایت‌ شود، ابراز داشت: امروز سخن از عدالت است، نه تنها برای افراد برخوردار بلکه همه آحاد جامعه که استعدادشان شکوفا شود.

رئیسی با اشاره به اینکه باید زنان و دختران این جامعه با حفظ کرامت در عرصه‌های مختلف ایفای نقش کنند، ادامه داد: عمیقا معتقدیم آنچه که داریم از نعمت امنیت، به برکت حضور مردم است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه این نگاه باید اصلاح شود که سایه جنگ را قراردادها بر می‌دارند، اضافه کرد: ‌سایه جنگ را این مردم برداشته‌اند و باید بدانیم که بیگانگان گره‌گشای ما نیستند؛ کلید قفل رکود و بیکاری حضور این جوانان برومند است.

وی با اشاره به اینکه بیگانگان از کدام کشور گره‌گشایی کرده‌اند که ما دومی باشیم؟ افزود: این کشور محل نیروی انسانی قوی و جوان است، آنجا که میدان را به جوانان دادیم، ابتکار و فناوری در هوا‌فضا و در هر عرصه‌ای درخشیده‌اند و عرصه پیروزی ما بوده است، در عمل باید به جوانان میدان داد.

رئیسی با بیان اینکه با وجود این همه امکانات، آیا باید مردم از فقر و بیکاری رنج ببرند، آیا این شایسته ‌مردم عزیزمان است؟ تصریح کرد: از دولت سئوال ما این است که در چهار سال گذشته چه کرده‌اید؟

وی ادامه داد: چرا بیکاری؟ آیا حق و شان این مردم است که از بیکاری رنج ببرند؟ تعطیلی کارگاه‌ها یکی پس از دیگری آیا در شان مردم است؟ کیف و کفش چرم در همه دنیا به عنوان صنعت نام‌آوری است که متاسفانه در ایران دچار مشکل شده است. 250 هزار کارگاه تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل می‌شود و کارگاه‌های تولیدی ما به توزیعی تبدیل شده است.

‌کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه منشا این بیکاری واردات بی‌رویه است، ابراز داشت: در دولت سابق 5 میلیارد دلار کالای چینی وارد شد که این واردات بی‌رویه به 10 میلیارد دلار رسیده است؟ آیا کالاهای اساسی بوده؟ خیر، کالاهایی بود که در کشور تولید می‌شود.

رئیسی گفت: 18 میلیارد دلار قاچاق کالا داریم که اگر نصف شود، هر میلیارد دلار 100 هزار شغل ایجاد می‌شود و به راحتی می‌توان یک میلیون شغل ایجاد کرد.‌

‌کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه می‌گویند‌ به روستاها اینترنت داده‌ایم، تصریح کرد: پس شغل روستایی چه می‌شود؟ نشاط واقعی این است که مشکلات جوانان حل شود.

رئیسی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌های کشور قابل احیا‌ست، تصریح کرد: 3 هزار کیلومتر مرز با دریا داریم، 2 درصد از تولید ناخالص ما از دریا‌ست که در اروپا تا نصف درآمد ملی آنها‌ست.‌

‌کاندیدای دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نقدینگی سه برابر شده ولی این به تولید نرفت اما ‌به جیب کسانی رفت که با رانت، وام میلیاردی بدون سود گرفتند ولی بیش از 500 هزار جوان در نوبت وام ازدواج هستند.

رئیسی با بیان اینکه من زبان کارگران، کشاورزان، زنان بی‌سرپرست و کسانی که رسانه ندارند و حرفشان شنیده نمی‌شود هستم،‌ ابراز داشت: سئوال ما این است که این دولت بگوید در 4 سال چه کرده‌اند که برای 4 سال آینده آمده است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سئوال من این است که آیا دولت به وعده‌های خود عمل کرده است؟ تاکید کرد: چرا از این سئوال‌ها می‌ترسید و رقیب‌هراسی می‌کنید؟ بله ما دیواری بین چپاولگران و مردم می‌کشیم.‌

وی با اشاره به اینکه می‌گویند دیپلماسی یعنی چه؟ گفت: در عراق آیا ما بیشترین سهم را داریم یا ترکیه؟ سهم ما در 3500 میلیارد دلار بازار منطقه چیست؟ اگر دیپلماسی این است که به کشورهایی بگویید که هوای ما را داشته باشید تا ما رای بیاوریم، بله ما دیپلماسی بلد نیستیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه شما اول برجام را دنبال کردید که قرار بود میوه داشته باشد، چقدر سرمایه خارجی جذب کرده‌اید؟ ابراز داشت: اگر برجام میوه‌ای داشت، در این بخش باید خود را نشان می‌داد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اقتصاد فعلی ما ثمره نگاه این دولت است، ادامه داد: بعد از اینکه در برجام، بنیه دفاعی ‌مورد تردید و تهدید قرار گرفت‌ در دانشگاه شریف نخبگان‌مان در حال پرتاپ ماهواره بودند که جلوی آن را گرفتند. سند 2030 را بدون سر‌و‌صدا امضا کردند که بر‌اساس آن باید سند تحول ‌تعویق شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور مسئله ما این است که چرا در اقتصاد باید چنین باشد و نگاه به درون نباید داشته باشیم، گفت‌: 17 هزار کارگاه تعطیل شد آن وقت ‌وزیر صنایع می‌گوید‌ پول دهید صنایع را متحول می‌کنم ولی 700 هزار نقدینگی آفریدید، سئوال ما این است که چرا با نگاه به بیگانه ظرفیت ملت و نخبگان را نمی‌بینند و می‌خواهند بیگانگان گره‌گشایی کنند که تنها یک جلوه آن در اقتصاد نمایان شده است.

وی با اشاره به اینکه این سئوالات را می‌پرسیم ‌آن وقت ‌شروع‌ می‌کنند به تهمت‌زدن و رقیب‌هراسی‌ ابراز داشت: قلب من صندوقچه اسرار بسیاری است که فقط ظرفیت من به دلیل پایبندی به اخلاق و قانون اجازه نمی‌دهد ‌لب به سخن بگشایم.

رئیسی با اشاره به اینکه تابع فردی هستیم که گفتند لب به سخن بگشای ولی گفت که امام گفته‌اند نگو تصریح کرد: در فیلم تبلیغاتی زبان فقرا و بیکاران و کارگاه‌های تعطیل شده و دغدغه‌های ضد‌فساد هستم و حرف ما این است که باید این مسئله را حل کنیم و نگذاریم مسئله بیکاری دختران و پسران، ما را شرمنده کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ‌با تشکیل یک دولت انقلابی می‌توانیم چک برجام را نقد کنیم، تصریح کرد: کشور‌مان کمبود منابع، نیروی انسانی و... ‌ندارد، مشکل ‌کمبود مدیریت انقلابی در حوزه اجرا و اقتصاد است که مردم و کشور را با مشکل جدی مواجه کرده‌، راه حل پیش روی ما این است که ‌یک دولت انقلابی با روحیه جهادی به میدان بیاید تا مشکلات را حل کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید کار کند، نه تجارت، کار کند و برای مردم کار ایجاد کند و همه در شان خودشان جایگاه و کار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه من شرمنده جانبازان و مردمی هستم که ساعت‌ها برای استقبال منتظر مانده بودند،‌ابراز داشت: بعد می‌گویند که این مردم را با اتوبوس به میدان و مراسم آورده‌اند.

رئیسی با تاکید بر اینکه اگر به خواسته مردم توجه نکنیم، زمانی خواهد رسید که خیلی دیر خواهد شد، تصریح کرد: ما انقلاب کردیم، نه بازگشت به گذشته، نه تحمل وضع موجود، بلکه تغییر به نفع مردم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)