کد خبر: ۲۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمان در پاسخ به این سوال که برخی ادعا دارند که این انتخابات مهندسی شده بوده است؟ اعلام کرد: اگر این انتخابات مهندسی شده بود، چرا نفر نخست اعضای شورای شهر، سر لیست اصول گرایان شده است؟ اگر مهندسی بود، مطمئنا یکی از اصلاح طلبان رای اول می شد و به نفع اصلاح طلبان مهندسی می شد.
حاضر شدن غالب شهروندان واجد شرایط کرمانی، پای صندوق های رأی به شکل وصف ناپذیر و بی سابقه، نشان از اهمیت انتخابات برای مردم این خطه از سرزمین ایران بود.

مردم کرمان نیز در روز جمعه « نه» بزرگی به شورای شهر قبل خود گفتند و گویی به بلوغ فکری خاصی دست پیدا کرده و از 11 نفر شورای شهر کرمان 7 نفر از ائتلاف اصلاح طلبان، 3 نفر از اردوگاه اصولگرایان و یک نفر به صورت مستقل وارد شورای شهر شدند که جالب آنکه تنها 3 نفر از اعضای شورای شهر چهارم به این شورا راه پیدا کردند که این امر باعث شد که برخی از کاندیدا دلیل آن را نقد مسئولین شهر کرمان از شورای شهر می دانند و برخی از کاندیدا مدعی هستند که این انتخابات مهندسی شده بوده است.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به ٥٠ هزار نفر درگير برگزارى انتخابات در استان كرمان تصریح کرد: دستگاه قضاء، سپاه، بسيج و نيروى انتظامى همكارى خيلى خوبى با ما داشتند و در فرايند فعلى امكان تقلب وجود نداشته و مطلقا تقلبى وجود نداشته است.

"محمدعلی توحیدی" فرماندار کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کویر، در خصوص اعتراضات برخی از کاندیدای شورای شهر کرمان، گفت: قانون برای اینگونه مسایل قوانین را تعریف کرده است.

وی خطاب به کاندیدای معترض، اظهار کرد: کاندیدایی که از روند انتخابات شکایتی دارند، می توانند شکایت خود را همراه با اسناد و مدارکی که دلیل بر مشکلاتی در روند انتخابات وجود داشته را ظرف دو روز پس از برگزاری انتخابات به هیات اجرایی ارایه دهند.

فرماندار کرمان با تاکید برآنکه افرادی که ادعایی دارند، مستند و مدارک خود را هیات اجرایی ارایه دهند، تصریح کرد: هیات اجرایی نیز ادعای این افراد را طبق قانون مورد بررسی قرار خواهد داد و پاسخ شکایات را در زمان قانونی خود اعلام خواهد کرد.

وی انتخابات را یک کار آسان ندانست و ادامه داد: در هر شعب اخذ رای حدود 7 نفر از معتمدین که طبق قانون مشخص می شوند، حضور دارند که وظیفه اخذ رای و شمارش آراء را دارند، ضمن آنکه ناظرین نیز در حین انتخابات بازرسی های را انجام می دهند تا مشکلی پیش نیاید و تا کنون در هیچ یک از انتخابات شهرستان کرمان اعم از مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شورای شهر هیچ گونه تخلفی صورت نگرفته است.

توحیدی تاکید کرد: اگر معترضین دلایل محکمه پسندی دارند، به هیات اجرایی ارایه دهند، هیات اجرایی نیز مطابق قانون بررسی های لازم را بی طرفانه انجام خواهد داد.

اما "یحیی کمالی پور" عضو هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمان نیز در این خصوص به ایسنا می گوید: همواره کاندیداها با تصور اینکه پیروز انتخابات هستند، وارد عرصه انتخابات می شوند.

وی ادامه داد: هر فردی که نسبت به هر صندوقی در هر نقطه ای اعتراض دارد، اعتراض خود را کتبا به هیات نظارت استان کرمان ارایه دهند و هیات نظارت با دقت این شکایات را بررسی و در زمان قانونی پاسخ اعتراضات را خواهد داد.

عضو هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمان با بیان این مطلب که معترضین اگر مستندات و دلایل محکمه پسند خود را ارایه دهند، تصریح کرد: هیات نظارت رسیدگی خواهد کرد و قطعا ترتیب اثر خواهد داد.

وی از روند انتخابات در روز 29 اردیبهشت ماه سخن به میان آورد و یادآوری کرد: روز انتخابات 29 اردیبهشت ماه از چندین شعب اخذ رای بازرسی کردیم و هیچ شکایت قابل توجهی وجود داشت و هیچ اخلالی در روند انتخابات وجود نداشت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به کاندیدای معترض، گفت: کاندیدا تنها اعتراضی که می توانند داشته باشند، در شمارش آراء است که آن نیز قابل پیگیری است و هر صندوقی که نام ببرند، دوباره شمارش خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی مدعی هستند که مردم تک رای داده اند و سپس بقیه لیست دیگران پر کرده اند، مطرح کرد: این ادعا اصلا صحت ندارد، زیرا در حضور چندین نفر، چه کسی می توانسته است که برگ رای دیگران را پر کرده باشد و امکان رخداد چنین موضوعی به هیچ وجه وجود ندارد.

کمالی پور در پاسخ به این سوال که برخی ادعا دارند که این انتخابات مهندسی شده بوده است؟ اعلام کرد: اگر این انتخابات مهندسی شده بود، چرا نفر نخست اعضای شورای شهر، سر لیست اصول گرایان شده است؟ اگر مهندسی بود، مطمئنا یکی از اصلاح طلبان رای اول می شد و به نفع اصلاح طلبان مهندسی می شد.

گزارش از «سارا سلطانی» خبرنگار ایسنای منطقه کویر
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)