کد خبر: ۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
تحلیل رسانه‌های اصولگرا از انتشار لیست احتمالی اصولگرایان کرمان در یک خبرگزاری:
ند روز پس از انتشار فهرستی از نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس در استان کرمان در یک خبرگزاری، برخی رسانه‌های اصولگرا هدف از انتشار این فهرست را « چهره سوزی و مهره سوزی» ارزیابی کرده و مدعی شدند که اصلاح طلبان با انتشار این فهرست قصد داشتند «قبل از داغ شدن تنور انتخابات چهره‌های خاص و مدنظر و خطرناک برای خودشان» را بسوزانند.
گفتارنو/ گروه سیاسی:
چند روز پس از انتشار فهرستی از نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس در استان کرمان در یک خبرگزاری، برخی رسانه‌های اصولگرا با انتشار مطلبی مشترک هدف از انتشار این فهرست را « چهره سوزی و مهره سوزی» ارزیابی کرده و مدعی شدند که اصلاح طلبان با انتشار این فهرست قصد داشتند «قبل از داغ شدن تنور انتخابات چهره‌های خاص و مدنظر و خطرناک برای خودشان» را بسوزانند.

روز پنجشنبه خبرگزاری ایلنا در گزارشی به بررسی نامزدهای احتمالی در دو استان فارس و کرمان پرداخته بود. این خبرگزاری نوشته بود : «جلالی» از نزدیکان آیت‌الله مصباح یزدی، موسوی، رییس سابق صداوسیمای کرمان، سهراب سلیمانی، مجید دوستعلی متولی مسجد قائم و دبیر هیات دولت نهم، مجید نامجو وزیر نیروی احمدی‌نژاد، بتول نامجو، محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم و مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد احمدی‌نژاد از جمله افرادی هستند که شایعات آمدن آنها در کرمان به گوش می‌رسد.  سهراب سلیمانی برادر حاج قاسم سلیمانی است و محمد حسینی برادر حمید حسینی از فعالان اتاق بازرگانی است؛ زمزمه‌هایی از احتمال ورود هر دو چهره در انتخابات شنیده شده است.

گزارش خبرگزاری ایلنا اما محدود به اصولگرایان نبود. این خبرگزاری در خصوص نامزدهای اصلاح‌طلبان نیز به ابراهیم جهانگیری برادر معاون اول رییس جمهور و هاشمیان خواهرزاده آیت‌الله هاشمی اشاره کرده بود.

اما رسانه‌های اصولگرا بر این عقیده‌اند که جهانگیری و هاشمیان جزو اصلاح‌طلبان به شمار نمی‌روند و به نوعی نیروی «اعتدال» هستند.

این دسته از رسانه‌های معتقدند که «افرادی ... چون هاشمیان و جهانگیری که  وابستگی فراوانی به دولت دارند و به نوعی اصلاح طلب به شما نمی‌روند و جز نیروهای اعتدالند؛ که اگر هم دچار تخریب‌های زود هنگام شوند ضرری به اصلاح طلبان وارد نخواهند کرد.»
 ابراهیم جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است. حزب کارگزاران سازندگی از مجموعه احزاب جبهه اصلاحات به شمار می‌رود.

در حالی برخی رسانه‌های اصولگرا از اصلاح‌طلب نبودن ابراهیم جهانگیری و طرح نام وی از سوی اصلاح‌طلبان به منظور سوزاندن وی سخن گفته‌اند که زمستان سال قبل مجمع اصلاح‌طلبان سیرجان با اکثریت 96 درصدی آرا ابراهیم جهانگیری را به عنوان تنها نامزد اصلاح‌طلب در سیرجان معرفی کرد.

همین موضوع باعث شد تا مدتی بعد رسانه‌ها از ابراهیم جهانگیری به عنوان تنها نامزد قطعی اصلاح‌طلبان در سراسر کشور نام ببرند.

رسانه نزدیک به نماینده فعلی مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی که در دوره قبل انتخابات در فهرست جبهه متحد اصولگرایان قرار داشت نیز اولین رسانه‌ای بود که تخریب ابراهیم جهانگیری را در دستور کار خود قرار داد.

القای اختلاف میان دولت و اصلاح‌طلبان
در حالی برخی رسانه‌ها سعی در ایجاد اختلاف میان دولت و اصلاح‌طلبان دارند که دو حدود هفته قبل دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از احزاب قدیمیِ اصولگرا در کرمان گفته بود «در دولت فعلی هم شعار داده شد که می‌خواهیم فراجناحی عمل کنیم و نیروهای معتدل اصولگرا و اصلاح‌طلب را مسوولیت اجرایی بدهیم، اما این حرف عملی نشد و غلبه کامل با اصلاح‌طلبان است.»

سخنان نبی حبیبی اما به همین مقدار خلاصه نشد، وی به نقل از محمدرضا عارف گفته بود« آقای عارف دو ماه قبل رسما اعلام کرد که در اصلاحات و اعتدالیون به دنبال داشتن فهرست واحد هستند» حبیبی تاکید کرده بود که اصلاح‌طلبان  «با کار تشکیلاتی هم این موضوع را انجام می‌دهند.»

سید حسین مرعشی نیز چندی قبل در خصوص نحوه تعامل دولت با اصلاح‌طلبان به خبرگزاری تسنیم گفته بود: ما حتماً سبد خودمان را از سبد یاران دولت، جدا فرض نمی‌کنیم. خود دولت که حق ندارد لیست بدهد ولی ما خودمان را از یاران دولت که حامیان آقای روحانی در شهرستان‌ها در قالب ستادها  بودند، جدا فرض نمی‌کنیم، اکثر نیروهای‌شان نیروی اصلاح‌طلب یا میانه‌رو بودند.

نامزدهای اصلاح‌طلب دقیقه نود از آب نمک بیرون می‌آیند
رسانه‌های اصولگرا همچنین بر این عقیده‌اند که انتشار فهرست نامزدهای احتمالی اصولگرایان در خبرگزاری ایلنا به این دلیل است که : اصلاح طلبان ...این اقدام را در انتخابات دیگر انجام داده‌اند و تا توانستند قبل از داغ شدن تنور انتخابات چهره‌های خاص و مدنظر و خطرناک برای خودشان را سوزاندند؛ اما فرد آب نمکی خود را در دقیقه نود معرفی کرده و موفق به کسب کرسی‌ها شده‌اند. این رسانه‌ها در خصوص ارتباط انتشار این گزارش در یک خبرگزاری با اصلاح‌طلبان استان توضیح بیشتری نداده‌اند و تنها هشدار داده‌اند «اصلاح‌طلبان باید بدانند که این فرآیندهای روانی سوخته‌اند و دیگر برای مردم شناخته شده هستند و مردم با توجه به پیشینه و خدمات افراد نمایندگان خود را انتخاب خواهند کرد و فریب این گونه حرکات سیاسی زودهنگام را نخواهند خورد.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)