کد خبر: ۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره

فرماندار پیشین جهرم که به تازگی از این سمت رفته است، مدعی شده که به دلیل حمایت از علی مطهری، با فشار نمایندگان مجلس از سوی استاندار فارس عزل شده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه اعتماد در این رابطه نوشت: داستان شیراز ادامه دارد. شاید روزی که علی مطهری تصمیم گرفت برای سخنرانی به شیراز برود تصور هیچ کدام از اتفاقات این روزها را نمی‌کرد. 70 روز پس از آن روز، اما هنوز هم که هنوز است پس‌لرزه‌های آن نه تنها شیراز که در شهرهای اطراف آن هم حس می‌شود. روز چهارشنبه گذشته فرماندار جهرم به علت کمکی که در زمان حادثه به علی مطهری کرده است حکم برکناری خود را دریافت می‌کند.

فرمانداری که می‌گوید اصلاح‌طلب است، دیروز جای خود را به یک فرماندار نزدیک به دولت قبل داد. این همان فرمانداری است که جلسه دلجویی استاندار فارس از علی مطهری را ترتیب داده بود. حجت‌الله رضایی روز چهارشنبه که دفتر خود را ترک کرد دیگر می‌دانست که به این دفتر نمی‌رود و خبر برکناری برایش مخابره شده بود. تغییر فرمانداران این‌بار وارونه رخ داده است. این‌بار یک فرماندار همسو می‌رود و یک فرماندار نزدیک به دولت سابق جایگزینش می‌شود. تغییر فرماندار دو دلیل داشته است: هم فشار نمایندگان استان به استاندار موثر بوده است و هم کمکی که فرماندار به علی مطهری کرده است؛ فرمانداری که می‌گویند نقش اصلی را در آرام کردن حادثه شیراز داشته و جلسه دلجویی استاندار با علی مطهری را او ترتیب داده است.

استاندار اما این علت را برای برکناری این فرماندار درست نمی‌داند و حتی از ارتباط دادن هر اتفاقی در شیراز به ماجرای حمله به علی مطهری ناخشنود است. می‌گوید مگر قرار است کامیون هم تصادف کند آن را به حادثه آقای مطهری ربط بدهیم؟ تنها چند روز پس از زمزمه تغییر در میان استانداران و فرمانداران یک تصمیم وارونه برای تغییر در فرمانداران گرفته شده است. حادثه‌ای که این روزها در قوه قضاییه با شکایت علی مطهری در حال پیگیری است، انگار قرار نیست که به این زودی‌ها فراموش شود. پرونده شکایت در حال بررسی است. یک فرماندار به خاطرش کنار گذاشته شده و یک فرماندار با تفکر جدید جایگزینش شده است. این روزها در شرایطی که زمزمه فرمانداران غیرهمسو شده بود معضل دولت، یک جابه‌جایی دوباره حادثه شیراز، همان حادثه‌ای که از رئیس‌جمهور گرفته تا وزرا و نمایندگان مجلس دستور و درخواست پیگیری آن را داشتند دوباره زنده شد. حالا برکناری فرماندار جهرم در برزخ ارتباط یا عدم ارتباط با حادثه حمله به علی مطهری در شیراز به سر می‌برد.

در مسیر رفتن به مراسم «تودیعش» است؛ مراسمی که انگار مدت‌ها بوده انتظار برگزاری آن را داشته است. فرماندار سابق جهرم که صادقانه می‌گوید اصلاح‌طلب است، دیروز به مراسم تودیعش رفت تا معارفه جایگزینش که از نزدیکان به دولت سابق است، برگزار شود. درست یک هفته بعد از احتمالی که مشاور رئیس‌جمهور برای تغییر در استان‌ها داد و سخنگوی دولت هم آن را تایید کرد، خبرهای جدیدتری هم آمد. برکناری فرمانداری که این بار همسو با دولت بود. حالا دولت است و فرماندارانی که همسو نیستند و می‌مانند و فرماندارانی که همسو نیستند و می‌آیند.

حجت‌الله رضایی از علت برکناری‌اش می‌گوید؛ از تهدیدهایی که چند ماهی بوده می‌شده و با حادثه شیراز و کمک به علی مطهری شدت پیدا کردند. می‌گوید از رئیس‌جمهور و وزیر کشور برای مدیریت حادثه «چاقو زن سریالی جهرم» لوح تقدیر گرفته است و بسیاری از مسائل دیگر که تمایل منتشر شدن آنها را ندارد. متن گفت‌وگوی اعتماد با حجت‌الله رضایی را که تا روز چهارشنبه فرماندار شهر جهرم بوده است، در ادامه می‌خوانید:

آیا صحت دارد که شما برکنار شده‌اید؟

بله.

خبر برکناری‌تان را چه روزی شنیدید؟

مدت‌ها بود که تهدید به برکناری می‌شدم اما روز چهارشنبه رسماً به من ابلاغ شد که برکنار شده‌ام و روز یکشنبه (دیروز) مراسم تودیع و معارفه برگزار خواهد شد.

اشاره داشتید که مدت‌ها بود تهدید به برکناری می‌شدید. علت چه بود؟

چند ماهی است که چند نماینده استان فارس طی تذکراتی به وزیر کشور خواهان این می‌شدند که فرمانداران منتسب به جریان فتنه که ظاهراً منظورشان من بودم برکنار شوند.

این نمایندگان جز تذکر کار دیگری هم کرده بودند؟

بله، یکی از نمایندگان در حوزه کاری دولت در فرمانداری دخالت‌های بیش از اندازه‌ای می‌کرد.

منظور شما از این دخالت چیست؟

این دخالت‌ها تا جایی شدت یافته بود که ما اجازه عزل و نصب یک کارمند را هم در جهرم نداشتیم. این نماینده اجازه این کار را هم از ما گرفته بود. این در حالی است که ما به عنوان نماینده دولت در استان باید استقلال در مدیریت داشته باشیم نه اینکه شرایط به این شکل جلو برود. البته این استقلال در مدیریت می‌تواند با تعامل هم همراه باشد.

اشاره به تذکرات نمایندگان داشتید. کمی توضیح می‌دهید که عملکرد شما در حوزه فرمانداری جهرم چگونه بوده است؟

ببینید آنچه که ما در طول این یک سال انجام داده‌ایم، همان مشی اعتدالی بوده که از سیاست‌های دولت تدبیر و امید بوده است. ما بر اساس همین مشی جلو رفتیم اما باید توجه داشته باشید که یکی از وظایف مشخص فرماندار حفظ نظم و امنیت اجتماعی و سیاسی حوزه کاری‌اش است و ما هم تلاش داشتیم تا همواره این تامین امنیت، اولویت اولمان باشد. اگر خاطرتان باشد در آذرماه سال گذشته حادثه‌ای در جهرم رخ داد که خبرساز شد.

بحث چاقوکشی بر روی زنان؟

بله. یک چاقوزن سریالی به زنان جهرم حمله کرده بود که این موضوع درست پس از حادثه اسیدپاشی اصفهان رخ داده بود اما ما توانستیم با همکاری دوستان قوه قضائیه و بسیج و سپاه این بحث را در عرض چند ساعت برطرف و یک غائله بزرگ را لغو کنیم. در همین راستا هم استاندار، رئیس‌جمهور، وزیر کشور و شورای امنیت کشور از من تشکر کردند و لوح تقدیر به اینجانب دادند. یعنی می‌خواهم بگویم که تنها شش ماه پیش، از عملکرد من نه تنها رضایت وجود داشت بلکه قدردانی هم شده بود.

پس شما علت اصلی این برکناری را فشار نمایندگان مجلس می‌دانید؟

بله یکی از نمایندگان عضو جبهه پایداری صراحتاً برای برکناری من اصرار داشته است.

ظاهراً کمک شما به آقای مطهری در زمان حمله‌ای که به ایشان در شیراز شده بود، در این برکناری مؤثر بوده است؛ اینطور نیست؟

بله، تلاش من برای کم کردن آسیب‌های جریان حمله به آقای مطهری باعث شد که تهدیدها و درخواست‌ها برای برکناری من شدت پیدا کند.

شما در کمک به آقای مطهری نقش داشتید؟

بله، من قبل از حادثه، در حین حادثه و بعد از حادثه نقش زیادی در کمک به آقای مطهری داشتم.

می‌توانیم علت اصلی برکناری شما را کمک به آقای مطهری بدانیم؟

بله، به نظر خودم هم علت اصلی همین است.

گفته شده که شما استاندار را وادار به دلجویی از آقای مطهری کردید. صحت دارد؟

بله، من بعد از حادثه شیراز مرتب با آقای مطهری در تماس بودم و از ایشان خواهش کردم که درخواست برای جلسه دلجویی را قبول کنند. نهایتاً هم با این تلاش‌ها بود که جلسه دلجویی استاندار از آقای مطهری در دفتر پاسداران هماهنگ شد.

شما از تیرماه سال گذشته سرپرست فرمانداری جهرم بودید، درست است؟

بله، حتی حکم فرماندار شدن من هم که از سوی معاون سیاسی وزیر کشور مورد موافقت قرار گرفته بود، به دفتر وزیر کشور رفته بود اما بر اساس آنچه که من شنیده‌ام، فشارها باعث شده است تا وزیر حکم فرمانداری من را امضا نکند.

چه کسی جایگزین شما شده است؟

فردی به اسم آقای علیرضا صحرائیان که مدیرکل فنی استانداری در دولت آقای احمدی‌نژاد بوده است.

شاید جالب باشد که رویکرد سیاسی شما و سابقه‌تان را هم بدانیم.

من صادقانه می‌گویم که اصلاح‌طلب هستم و بر اساس سیاست‌های دولت در این مدت جلو رفته‌ام و هیچ وقت هم قدمی در این راستا برنداشته‌ام که رویکرد سیاسی‌ام را در تصمیم‌گیری‌هایم دخیل کنم. من در گذشته در رادیو گفت‌وگوی صدا و سیما جمهوری اسلامی فعالیت می‌کردم و همیشه هم در فعالیت‌هایم با تقدیر مدیران بالادستی‌ام مواجه بوده‌ام.


استاندار: عزل فرماندار جهرم ارتباطی با حادثه مطهری ندارد

سیدمحمد احمدی، استاندار فارس، هم در مورد علت برکناری رضایی گفت: عزل ایشان هیچ ربطی به حادثه آقای مطهری در شیراز ندارد و این حرف بی‌پایه است و خود ایشان بهتر از هرکسی می‌دانند که این جابه‌جایی ربطی به حوادث شیراز ندارد. می‌ترسم که در روزهای آینده یک کامیون هم که در خرم‌آباد تصادف می‌کند بگویند به خاطر آقای مطهری و حوادث شیراز بوده است. در کل نباید این اتفاق را به مسائل پیش آمده برای آقای مطهری مرتبط کرد و من از همه خواهش می‌کنم که اسم آقای مطهری را برای هر اتفاقی یدک نکشند.

به گزارش جماران، وی درباره دخالت نمایندگان مجلس در امور دولت گفت: این کار اشتباهی است. قوه مجریه و مقننه هرکدام وظایفی دارند که باید به آن بپردازند. نماینده جهرم نیز باید پاسخگوی سوالات آقای رضایی باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)