کد خبر: ۲۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
محمدمهدي زاهدي، عضو فراكسيون ولایی مجلس در ارزیابی نتیجه حاصل شده در دومین انتخابات هیات رئیسه مجلس گفت: انتخابات هيات رئيسه مجلس براساس اصل دموكراسي برگزار شد و ميزان نيز رأي نمايندگان بود.
نامه نیوز نوشت: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تحلیلی متفاوت از نتیجه انتخابات هیات رئیسه مجلس دارد.


محمدمهدي زاهدي، عضو فراكسيون ولایی مجلس در ارزیابی نتیجه حاصل شده در دومین انتخابات هیات رئیسه مجلس گفت: انتخابات هيات رئيسه مجلس براساس اصل دموكراسي برگزار شد و ميزان نيز رأي نمايندگان بود.

وي با بيان اينكه اتفاق خاصي در صحن علني مبني بر لابي‌گري و متعهد نبودن فراكسيون ها به عهد و پيمان‌شان نيفتاد، اظهار داشت: آنچه در صحن علني مجلس اتفاق افتاد خارج از دموكراسي نبود.

وزیر دولت احمدی نژاد بيان كرد: فراكسيون اميد موفق شد دو نائب رئيس با رأي بالا به هيات رئيسه بفرستد و سرجمع كيفي فراكسيون اميد برنده شد.

وي ادامه داد: انتخاب دو نائب رئيس با رأي بالا پيام دارد و در واقع برنده انتخابات هيأت رئيسه فراكسيون اميد بود.

زاهدي تصريح كرد: رأي تعيين كننده، حزبي و تشكيلاتي متعلق به رئيس و نايب رئيس است كه در اين زمينه فراكسيون اميد پيروز رقابت بود، در رأي دبيران و ناظرين بيشتر دوستي ها و مسائل منطقه اي دخيل است و در واقع در انتخاب دبيران و ناظرين رأي تشكيلاتي مؤثر نيست.

همچنین عصرایران نوشت:

محمود بهمني عضو کمیسیون اقتصادی در مورد انتخابات هيات رئيسه در سال دوم مجلس گفت: در انتخابات هيات رئيسه سه فراكسيون با يكديگر هماهنگي انجام داده بودند و به يك رئيس رسيدند كه وي رأي اول را كسب كرد ولي در مورد نايب رئيس‌ها آنچه توافق كرده بودند حاصل نشد و در دبيران و ناظران نيز به توافقات خود پايبند نبودند.

نماینده مردم ساوجبلاغ در خانه ملت در مورد اينكه چرا نبايد فراكسيون ها به تعهد خود پايبند باشند ادامه داد: گاهي يك اقليتي مي‌تواند در مجلس بازيگردان باشد و اين طبيعي است و وقتي دو فراكسيون قوي وجود داشته باشد ممكن است فراكسيون اقليت نقش تعيين كننده داشته باشد و به راحتي به هر سمتي مي غلتتد.

رییس بانک مرکزی در دولت احمدی نژاد خاطر نشان کرد: ما به اين سبک رأي دادن اعتقاد ندارم چراكه بايد فرد خودش را در معرض رأي بگذارد و ممكن است در يك فراكسيون ٥ فرد زبده و خبره وجود داشته باشد كه فراكسيون مقابل نداشته باشد و با اين رفتار حق اين افراد ضايع مي شود و بايد اجازه دهيم خود نماينده ها با شناختي كه دارند تصميم بگيرند.

وي تاكيد كرد: ما در كشورمان نه حزبي خوب عمل كرده‌ایم و نه عملكرد خوبي در رفتارهاي فراكسيوني داشته ايم.

اين نماينده اصولگراي مجلس با بيان اينكه اين تركيب مجلس نسبتا بد نيست گفت:شايد تفاهمات مقداري اين سمت و آن سمت شده باشد اما اين افراد مي توانند باهم كار كنند .

وي در مورد اينكه با رفتار فراكسيون‌ها در انتخابات هيات رئيسه تا چه اندازه مجلس با دولت در راي اعتماد به وزرا همراه خواهد بود گفت: مجلس واقع گرا و واقع بين نبايد كارشكني در كار دولت داشته باشد و وقتي دولت مطلب درستي را مي گويد از آن حمايت كند.

وي در مورد اينكه فكر مي كنيد تا چه اندازه اين فراكسيون اقليت (مستقلين) كه در انتخابات رياست جمهوري از دولت نيز حمايت كردند قصد امتياز گيري در كابينه را داشته باشند بيان كرد:ا گر اين رفتار را انجام دهند مجددا شايسته سالاري كنار مي رود ولي اگر دولت بهترين‌ها را انتخاب كند قطعا قاطبه مجلس با دولت همسو خواهد بود.

بهمنی ادامه داد:اگر آقايان بخواهند افراد خود را به گردن دولت بگذارند و دو يا سه وزير را با فشار در كابينه بگذارند اين براي دولت سم است و دولت بايد مستقل باشد و بهترين ها را گزينش كند و نگران رأي مجلس نباشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)