کد خبر: ۲۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تروریسم یک آفت جهانی است و ربطی به یک قومیت،‌مذهب یا نژاد ندارد.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تروریسم یک آفت جهانی است و ربطی به یک قومیت،‌مذهب یا نژاد ندارد.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام محسن رهامی با اشاره به اینکه به همان اندازه که کشورهای اسلامی در خاورمیانه مورد تهدید تروریسم هستند، کشورهای اروپایی و آمریکا نیز با این پدیده مواجه هستند اظهار کرد: تروریسم به یک تهدید جهانی تبدیل شده است و همه کشورها را تهدید می‌کند.

وی در ادامه افزود:‌در مورد تحلیل اتفاق تروریستی در ایران نیز باید به بعد جهانی بودن تروریسم توجه کنیم و این موضوع را به یک قومیت ، مذهب یا نژاد ربط ندهیم. همانگونه که وقتی یک عضو داعش  در اروپا اقدام تروریستی انجام می‌دهد ، آن کشور اسلامی که این فرد تبعه آن است تقصیری ندارد.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها خاطر نشان کرد: با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وحدت و انسجام ملی در کشور ما محقق شد و بیش از 40 میلیون نفر برای دفاع از تمامیت ارضی ، نظام  و قانون اساسی پای صندوق های رای آمدند . بنابراین چه بسا افرادی در پشت پرده با طراحی این اقدامات تروریستی به دنبال برهم زدن این وحدت و انسجام ملی هستند.

رهامی تاکید کرد: ما نباید تروریست ها را به یک قومیت خاص نسبت دهیم، در انتخابات گذشته در استان های سیستان و بلوچستان شاهد بالاترین درصد مشارکت در انتخابات بوده‌ایم، بنابراین مطرح کردن این مسائل و نسبت دادن تروریست ها به قومیت یا مذهب خاص موجب ایجاد اختلاف شده و همگامی با طراحان اقدامات تروریستی است.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اقدام تروریستی در حرم امام (ره) و مجلس شورای اسلامی گفت: حرم امام (ره) نماد مذهب و مجلس نماد مردم سالاری نظام ما است که مورد هدف تروریست ها قرار گرفت. در مجلس  نمایندگان مناطق کردنشین،‌ترک نشین ،‌بلوچ و فارس و سایر قومیت‌ها حضور دارند و تمام این نمایندگان هدف تروریست ها بودند.

وی ادامه داد: این اتفاقات باید منجر به افزایش وحدت ملی کشور شود. از سویی باید نیروهای اطلاعاتی، نظامی،‌ انتظامی و قضایی . نقاط کور و حفره های امنیتی را رصد کرده و از اقدامات تروریستی پیشگیری کنند که البته این کار هم انجام شده و در سالهای گذشته توطئه های بسیاری از سوی تروریست ها خنثی شده است. از سوی دیگر مردم هم باید با وحدت و انسجام و در کنار یکدیگر با تروریست ها مقابله کرده تا دیگر شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

رهامی با بیان اینکه تروریست ها امنیت و آرامش کشور را هدف قرار دادند ، خاطر نشان کرد: همه باید در کنار هم با تروریست مقابله کنند. نباید به اختلافات دامن بزنیم و مسئله تروریست را به قومیت و یا مذهب خاصی نسبت بدهیم.

این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه برای مقابله با تروریسم علاوه بر اقدامات نظامی ، انتظامی و اطلاعاتی باید دنبال اقدامات سیاسی باشیم گفت: تروریست ریشه های سیاسی ، اقتصادی و ایدئولوژیکی دارد . همان اندازه که اقدامات امنیتی و انتظامی مهم است. اقدامات سیاسی هم برای خشکاندن ریشه های سیاسی تروریسم اهمیت دارد. بنابراین در راه مقابله با تروریسم نباید دنبال تضعیف نیروهای نظامی ، انتظامی یا سیاسی باشیم.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)