کد خبر: ۲۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
شورای شهر کرمان برای چندمین بار بعد از انتخابات سیاسی برگزار شد
شست شورای شهر کرمان برای چندمین بار بعد از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد با دستور کار اعتراض به انتخابات و نتایج آراء مردم شروع شد.
گفتار نو/ گروه سیاست:

نشست شورای شهر کرمان برای چندمین بار بعد از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد با دستور کار سیاسی اعتراض به انتخابات و نتایج آراء مردم شروع شد.

با وجود اینکه نزدیک 20 روز از از زمان اعلام نتایج انتخابات شورای شهر کرمان می گذرد تعدادی از اعضای شورای فعلی شهر کرمان که در دوره پنجم هم کاندیدا شده بودند و با اختلاف رای از حضور باز ماندند معترض به نتایج هستند این در حالی است پاسخ قاطع مسئولین مربوط هنوز ارائه نشده است. 

یک عضو شورای شهر کرمان در این نشست اظهار کرد: از زاهدی و پورابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به جهت مساعدت هایی که در مشکلات انتخابات شورای شهر به وجود آمد و  برای حل مشکل ورود کردند تقدیر و تشکر می کنم. همچنین از محمدی انارکی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات  برای شفاف سازی و رفع ابهامات و  امام جمعه کرمان که مار را پذیرفتند و به صحبت های ما گوش کردند تقدیر و تشکر می کنم.

کمال جوانمرد افزود: ما در مدار قانون حرکت می کنیم و منتظر هستیم و توقع داریم دیگران هم در مدار قانون حرکت کنند زیرا رای مردم حق الناس ست و مسئولین مربوط باید بر مدار قانون پاسخ معترضین را بدهند.

وی تصریح کرد: واقعیت ها اگر شفاف باشند می پذیریم و امیدواریم که محمدی انارکی و سایر مسئولین مربوط با تصمیم درست اعتماد را به مردم برگردانند.

جوانمرد خاطرنشان کرد: متاسفانه به دید متهم به ما نگاه کردند، اما همه بدانند ما معترض هستیم و به دنیال مطالبه گریی مردم می باشیم، بخش بزرگی از حضور مردم به خاطر اعضای شورا است و ما هیچ اعتراضی خارج از مدار قانون انجام ندادیم.

وی در پایان صحبت های خود خواستار انطباق آرای بازشماری شده همراه با لیست نهایی شد.

 انتخابات به انتصابات شورای شهر بدل نشود

عضو دیگر شورای شهر کرمان اذعان کرد: متاسفانه هیئت نظارت نظاره می کند و نمی خواهیم انتخابات شورای شهر به انتصابات شورای شهر تبدیل شود.

حجت الاسلام ربانی هم در این  نشست با تفسیر روایتی از معصوم (ع) گفت: «خدایا من را موفق بدار که موافق خوبان باشم و موافقت کنم با ابرار» و موافق اشرار نباشم که متاسفانه خیلی ها امروز رفیق اشرار هستند و «خدایا به رحمت خودت من را در مسیر بهشت قرار بده».

وی افزود: باید بدانیم خداوند همه گناهان را می بخشد الا حق الناس را  و حق الناس حتی در قیامت هم بخشیده نمی شود، در انتخابات هم اگر فردی به حق الناس توجه نکرده است  باید در این شب های قدر از خداوند طلب مغفرت کند که شاید بخشیده شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه طبق قانون باید ده درصد صندوق ها بازشماری شود ادامه داد: متاسفانه تا کنون در بازشماری ها اختلاف رای بالایی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجری تمام پروژه های عمرانی که در سطح شهر در حال انجام است شهرداری می باشد و اجرای هر پروژه ای هم در شهر با مجوز و مصوبه شورای شهر انجام می شود.

شورا دعوت نشد 
وی ادامه داد: هزینه های عمرانی توسط شهرداری پرداخت می شود و پاسخگوی هر پروژه ای شهرداری است و هزینه ها هم توسط شهرداری پرداخت می گردد.
او با اشاره به خبر بازگشایی مسیر گلبازخان گفت:  پیامکی آمد که مسیر گلبازخان با حضور استاندار بازگشایی شد و متاسفانه هیچ یک از اعضای شورا حضور نداشتند.

وی اضافه کرد: از شهردار پاسخ خواستم و او گفت که دعوت کننده استانداری بوده است و  ما باید این دو ماه را تعطیل کنیم تا استاندار خود کارها را بر عهده گیرند.

حجت الاسلام ربانی اضافه کرد: والله قسم می خورم که شورای چهارم خدماتی کرده است بی نظیر است و نباید دیگران این خدمات را به نام خود رقم بزنند.

برای پسماند مصوبه بدهیم
مهنوش مومنی با بیان اینکه هیچ دوره ای از انتخابات شاهد این حجم اعتراضات نبودیم،گفت: به نظر من تقابل ملت و دولت کار درستی نیست و این بی اعتمادی مردم را در پی دارد، حداقل روشن شود که آراء به چه شکلی بوده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم باید بدانند اگر تخلفی صورت گرفته باشد دو سال دیگر تخلفات را خود خواهند دید.

وی همچنین به طرح پسماند اشاره کرد و ادامه داد: شورای پنجم تا آنجا که می دانم تخصصی در زمینه پسماند ندارد و این موضوع بر زمین خواهد ماند و تقاضا دارم در این شورا مصوبه ای برای این موضوع تعیین شود. 

آرای برخی به یک باره چهاربرابر شد 

رویا دیوان بیگی هم معترض به نتایج انتخابات بود و گفت: متاسفانه اگر این روند در پیش گرفته شود مردم را نسبت به انتخابات آتی دلسرد خواهد کرد.

وی انتخابان شورا را دارای تخلف رای و جابه جایی آراء دانست و خواستار پاسخگویی مسئولان مربوط به اعتراضات مردمی شد و افزود: رای برخی به یک باره چهار برابر شد و ما از این بابت متاسف هستیم و باید حتما پیگیری شود زیرا کرمان مرکز و پیشانی استان است.

وی اظهار کرد: چشم پوشی در تخلفات شورای شهر کاملا روشن بوده است و می خواهیم در اسرع وقت نتایج اعلام شود.

تفاوت آرای نفر دوم و سوم زیاد است
زهرا لری هم سخنان خود را با اعتراض به نتایج انتخابات شورا در شهر کرمان آغاز کرد و گفت: اعلام نتایج بازشماری اول بهت و تعجب مردم را در پی داشت و نتیجه ای منطقی نبود، اگر لیستی که در انتخابات دوره پنجم را در نظر بگیریم لیست مورد در ابتدا و وسط و انتها اسامی ای را داشت که هماهنگ نبودند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از نقاط ابهام انتخابات تفاوت آراء بین نفر دوم و سوم یعنی 14 هزار رای است، ادامه داد:خستگی افراد مسئول شمارش آراء در بعد از انتخابات و در لحظه شمارش آراء هم باعث این اشتباهات می شود و طبیعی است.

وی افزود: در برخی شهرها اجازه دادند تا افراد استراحت کنند و روز بعد کار شمارش آراء شورا را آغاز نمایند، اما چرا این در شهر کرمان لحاظ نشده است؟ مردم نمی پذیرند و نمی پسندند که چرا مسوولینی که ولی نعمت مردم هستند حساسیت قابل توجه ای در شمارش آراء نداشتند.

وی ادامه داد: اصولا افراد شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر از شوراها است اما اکنون با تعجب می بینیم که میزان آراء شورای شهر از ریاست جمهوری در کرمان بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه تا کنون حق مردم را برنگرداندند و مسئولین مربوط باید به نوعی به اعتراضات افراد پاسخ دهند و این حق مسلم کاندیداها بوده است.

در مقابل 7 هزار رای یک میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است

این عضو شورای شهر همچنین به تعداد نماینده کاندیداها در پای صندوق های رای معترض بود و بیان کرد: همه افراد تنها شش نماینده را در پای صندوق های رای سطح شهر داشتند و متاسفانه اجازه حضور نماینده را در پای صندوق های رای برای شمارش دوباره را ندادند.

لری گفت: از اعضای شورای نگهبان می خواهم که با این وضعیت به وجود آمده ورود کنند، زیرا پای اعتماد مردم در میان است. فرماندار متاسفانه همه چیز را کذب می بیند و برخورد درستی هم از روز اول نداشته اند و بنده مدرک مستند دارم که در مقابل 7 هزار رای یک میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.

رانت پیدا می شود
سعید گیلانی هم در این جلسه انتخابات پنجمین دوره را یک انتخابات مهندسی شده دانست و ادامه داد: عدم حضور شورای چهارم در شورای پنجم مهندسی شده است، حق من است بدانم در هر محله ای که خدمت کردم چه تعداد آراء داشتم.

وی تاکید کرد: در یک صندوق بازشماری شده برای یک فرد منتخب 160 رای اضافه شمرده شده است و این تفاوت باید پیگیری شود.

وی گفت: ما نماینده مردم در این شورا هستیم و متاسفانه اعضایی می خواهند در شورا راه پیدا کنند که منتصب هستند و طبیعتا رانت را به وجود خواهد آورد و متاسفانه این افراد منتصب می خواهند به عنوان نماینده مردم صندلی ها را بگیرند.

رای تمام نماینده ها بازشماری شود

صدیقه زاهدی هم گفت: برای اینکه شبهاتی در جامعه ایجاد شده و برای اینکه اعتماد به مسئولین برگردد رای تمام نماینده ها بازشماری شود. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)