کد خبر: ۲۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان خبر داد:
استاندار کرمان از موافقت دانشگاه آزاد اسلامی بر ادامه فعالیت در طرح‌های اقتصادی استان به عنوان معین اقتصادی شهرستان کوهبنان و همچنین مشارکت در بازسازی و مرمت بنای تاریخی قبه سبز شهر کرمان خبر داد.
استاندار کرمان از موافقت دانشگاه آزاد اسلامی بر ادامه فعالیت در طرح‌های اقتصادی استان به عنوان معین اقتصادی شهرستان کوهبنان و همچنین مشارکت در بازسازی و مرمت بنای تاریخی قبه سبز شهر کرمان خبر داد.

علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر دیروز سه شنبه در تهران ضمن دیدار و گفتگو با علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بر نقش تاثیرگذار دانشگاه آزاد اسلامی در مشارکت طرح‌های اقتصادی استان کرمان به عنوان معین اقتصادی شهرستان کوهبنان تاکید کرد.

وی با تاکید براینکه در تعریف اقتصاد مقاومتی و رسیدن به توسعه و درآمدزایی و کاهش وابستگی به نفت، باید به منابع مردمی و نقش مردم ورابطه آنان با دولت و مسئولان توجه ویژه کرد، افزود: برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی باید اطمینان مردم به مسئولان و دولت جلب شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه امروزه مردم به سازمان ها و نهادهایی اعتماد می کنند که تجربه ای موفق را در کارنامه ی خود به ثبت رسانده باشند، یادآورشد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از موسسات غیر انتفاعی، نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است که می تواند به عنوان یک معین یا راهشگا در بسیاری از مسائل اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار کرمان از موافقت دانشگاه آزاد اسلامی بر ادامه فعالیت در طرح‌های اقتصادی استان به عنوان معین اقتصادی شهرستان کوهبنان و همچنین مشارکت در بازسازی و مرمت نخستین دانشگاه جنوب شرق ایران با قدمت 700 ساله ( بنای تاریخی قبه سبز شهر کرمان) خبر داد.

برپایه این گزارش، قبه‌سبز، بلندترین گنبد و نخستین دانشگاه در جنوب شرق کشور و مربوط به سده پنجم هجری است که توسط نرکان خاتون احداث شد و قبر هفت پادشاه در قبه سبز و محدوده اطراف آن وجود دارد، این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۲۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قبه‌سبز یکی از عظیم‌ترین بناهای شهر کرمان بوده است که در زمان اشغال کرمان توسط انگلیسی ها پرسی سایکس کنسول انگلیس در کرمان گفته است، این بنا از عجایب معماری کرمان و بلندترین نقطه این شهر است، به گونه ای که در زمان های گذشته تنها بنایی که از کوههای صاحب‌الزمان خودنمایی می‌کرد، گنبد قبه‌سبز بوده است اما بیشتر بخش های این بنا به دلیل وقوع زلزله خسارت شدید تخریب شد و امروزه از قبه سبز فقط ایوان آن باقی مانده و هنوز مرمت نشده است.

طی بازدید استاندارکرمان از بنای تاریخی قبه سبز شهر کرمان در مورخ 24 آبان 94 مقرر گردیده بود پلاک‌های ضلع غربی ایوان رو به شرق سریعاً شناسایی و با هماهنگی شهرداری از طریق کمیسیون ماده ۵ به صورت طرح تعیین و کارشناسی و با تأمین منابع لازم توسط استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تملک انجام پذیرد.

لازم به ذکر است که طرح بازسازی سایت قبه‌سبز توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام گرفته و قنادخانه، شفاخانه، قرائت‌خانه و بناهای موضوعی نیز در مجموعه پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)