کد خبر: ۲۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
گلایه رئیس اتاق بازرگانی از امور مالیاتی و آب منطقه ای:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با گلایه از امور مالیاتی استان گفت: : رشد نرخ مالیاتی بودجه استان در کشور بالاترین نرخ رشد بوده است، چرا بقیه استان ها نه درصد و کرمان 30 درصد است. با این رویکرد و نوع برخورد نباید انتظار داشته باشیم رشد سرمایه گذاری رشد قابل توجه ای باشد.
گفتار نو/ گروه اقتصاد:


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با گلایه از امور مالیاتی استان گفت: رشد نرخ مالیاتی بودجه استان در کشور بالاترین نرخ رشد بوده است، چرا بقیه استان ها نه درصد و کرمان 30 درصد است. فعالان اقتصادی استان بیش از این توان ندارند.

مهدی طبیب زاده پیش از ظهر امروز در ستاد سرمایه گذاری استان با اشاره به در آمد سالانه هر کرمانی اظهار کرد: درآمد سالانه هر کرمانی 13 میلیون تومان عنوان شده است که نشان می دهد از امکانات موجود در استان استفاده نشده است.

وی افزود: اگرفعالیت های دو سه سال اخیر وارد چرخه شود میزان جی دی پی افزایش خواهد یافت اما وضعیت کنونی در حد انتظار نیست و در پایشی که اتاق بازرگانی ایران با همکاری مرکز پزوهش های ایران انجام داده است نفر سوم از آخر هستیم.

وی تصریح کرد: این فضای کسب و کار علیرغم تلاش های شبانه روزی برای کرمان اصلا مناسب نیست و سیستم اداری و فضای کسب و کار کرمان باید مناسب با استان و در حد استان باشد.

وی عنوان کرد: متاسفانه ارباب رجوع در سازمان ها سردرگردانند، در سازمان هایی در استان به خاطر عدم حضور کارشناس، پروژه ای چندین ماه عقب افتاده است و برخی کارها که برای انجام به تهران فرستاده شده اصلام لازم نبوده است.

طبیب زاده اظهار کرد: باید امروز که مدیران گرد هم آمده اند را فصل جدیدی در کرمان تعیین کنیم، امروز هم قسم و همراه شویم و این رویکرد باید در ارتقای فضای کسب و کار نمود پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان توصیه کرد تا دستگاه های دولتی به دنبال چاره جویی و راه حل باشند  و اول مهرماه همه حضور پیدا کنند و کار پنجره واحد را به صوت جامع اجرا کنند.

وی  با تاکید بر اینکه مجبور هستم واقعیت را بگویم، متذکر شد: امروز همه ارکان تصمیم گیری هستند و باید نهضتی ایجاد کنیم تا فضای کسب و کار در حد استان بالا آید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رشد نرخ مالیاتی بودجه استان در کشور بالاترین نرخ رشد بوده است، چرا بقیه استان ها نه درصد و کرمان 30 درصد است. فعالان اقتصادی استان بیش از این توان ندارند.

وی افزود: متاسافنه 2900 میلیارد تومان برای درآمد های استان گذاشتند و این فشار به فعالین اقتصادی است و به نظر شما فعالان چگونه وصول کنند.

وی ادامه داد: با این رویکرد و نوع برخورد نباید انتظار داشته باشیم رشد سرمایه گذاری رشد قابل توجه ای باشد.

طبیب زاده یادآور شد: بر اساس یک بخشنامه نامه تخصیص آب سه واحد که بیش از دو میلیارد دلار سرمایه گذاری دارند رد شده است و کار سرمایه گذاران را با مشکل مواجه کرده که آب منطقه ای و وزارت نیرو در این حوزه باید تعیین تکلیف کنند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)