کد خبر: ۲۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کرمان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه بیمه، بانک و مالیات افزود: هر نوع فعالیت اقتصادی که صورت می گیرد با این سه موضوع درگیر است و بخش مهمی از دغدغه و زمان فعالان این حوزه مشغول به این امور می شود.
گفتارنو / گروه اقتصاد: 

استاندار کرمان گفت: قانون رفع موانع تولید در سال جاری به شکلی بهتر از سال گذشته ابلاغ شده است و باید به خوبی اجرایی شود.

به گزارش گفتارنو، علیرضا رزم حسینی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: در راستای تحقق پنجره واحد سرمایه گذاری در استان کرمان کار را به شکلی دنبال می کنیم که مدل مناسبی را عرضه کنیم.

او خاطر نشان کرد: در استان کرمان با تحقق پنجره واحد سرمایه گذاری، کارهای بزرگی در دست انجام است و در دو ماه آینده در این حوزه شاهد اقدامات اثرگذاری خواهیم بود.
رزم حسینی ادامه داد: برخی موانع موجود در مسیر توسعه اقتصادی و اشتغال مربوط به حکومت مرکزی است و باید در سطح کشور بررسی و رفع شود.

 وی خاطرنشان کرد: بنگاهی مانند تامین اجتماعی با رویکردی اجتماعی، به یکی از نهادهای تاثیرگذار در حوزه اقتصاد کشور تبدیل شده است و باید واسپاری های لازم و قانونی در این سازمان انجام شود.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کرمان هم در این نشست گفت: رسالت اتاق بازرگانی بهبود فضای کسب و کار است و در این راستا برای تسهیل امور سرمایه گذاری و صدور مجوزها تلاش می کنیم.

به گزارش گفتار نو، سیدمهدی طبیب زاده، با اشاره به مشکلات موجود در حوزه بیمه، بانک و مالیات افزود: هر نوع فعالیت اقتصادی که صورت می گیرد با این سه موضوع درگیر است و بخش مهمی از دغدغه و زمان فعالان این حوزه مشغول به این امور می شود.

وی افزود: مشکل اصلی تامین اجتماعی بی رقیب و انحصاری بودن این سازمان است که باعث به وجود آمدن مشکلاتی شد که در دولت دهم هیات مدیره این سازمان به هیات امنا تبدیل شد.
رییس اتاق کرمان گفت:  با توجه به فعالیت ها در زمینه کاهش مشکلات فعالان اقتصادی، ابتدا آموزش ذی نفعان را در دستور کار قرار داده ایم که در صورت آشنایی با مقررات، بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.

طبیب زاده ادامه داد: برای تقویت کمیسیون ها نیز سعی می شود افراد قوی انتخاب کنیم تا از حقوق این افراد در کمیسیون ها دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای اصلاح مقررات، جلسات متعددی با متولیان سازمان های مربوطه و نیز صاحب نظران برگزار می شود زیرا با رفع این مشکل، بخش مهمی از مشکلات به وجود آمده مرتفع می شود.

رییس اتاق کرمان یادآور شد: شورای گفت و گو با تصویب برنامه ششم توسعه کشور موقعیتی یافته که می تواند مجرایی برای اصلاح قوانین باشد.

وی به تعامل با سازمان های مربوطه اشاره کرد و گفت: اختیاراتی که در سطح ملی است نیز احصاء شده و باید توسط  مسوولان مرکز، این اصلاح قوانین صورت بگیرد.

طبیب زاده افزود: با توجه به اینکه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان مرکز داوری تشکیل شده در این زمینه همایشی بزرگ برگزار کرده ایم و امیدواریم مجموعه خدمات انجام شده، به بهبود فضای کسب و کار استان کرمان منجر شود.

رییس اتاق کرمان با بیان اینکه شورای گفت و گو می تواند مجرایی برای اصلاح قوانین باشد تصریح کرد: مصوبات این شورا در کشور در دستور کار وزیران قرار خواهد گرفت و کمک کننده است.

اداره تامین اجتماعی توسط کارگر و کارفرما 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به نظر بنده ماموریت اصلی تامین اجتماعی، اقتصاد کشور است و خروجی آن مسائل اجتماعی می باشد.

محمدرضا پورابراهیمی  با به کار بردن تعبیر بمب درباره مشکلات بیمه، مالیات و بانک که در حوزه اقتصادی وجود دارد، افزود: اصلاح ساختار نظام بانکی در دستور کار کمیسیون اقتصادی است و در موضوع مالیات ها نیز یکی از چالش های مهم ما مالیات بر ارزش افزوده است که لایحه اصلاح این بحث از سال گذشته در مجلس آمده و کلیات آن تصویب شده و در نیمه دوم امسال به صحن علنی می رود . 

پورابراهیمی در خصوص بیمه یادآور شد: اساس بحث در حوزه تامین اجتماعی این است که رویکرد و نگاه دولت ها به حوزه بیمه ای اداره سازمان های بیمه ای است و در هیچ جای دنیا سازمان بیمه ای که پول آن مال کارگر است، توسط دولت اداره نمی شود . 
او بیان کرد: تامین اجتماعی یک سازمان کاملا غیردولتی است و خالص منابع امروز سازمان، از نظر ما یک ریال آن متعلق به دولت نیست و متعلق به کارگر و کارفرماست و باید توسط همین دو گروه اداره شود . 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در دولت قبل اصلاحاتی که در اساسنامه تامین اجتماعی انجام شد، خلاف بیّن قانون بود و رییس مجلس بارها اعلام کرده و این اصلاحات تا لغو در هیئت تحقیق در مجلس رفته، اما هنوز کار تمام نشده و اگر اصلاحات انجام نشود، نگرانیم و تا زمانی که جنس ساختار اصلاح نشود، این روند ادامه خواهد داشت . 

وی با اشاره به اینکه یک رویکرد اصلاح ساختار نظام مالی کشور به بیمه برمی گردد، افزود: اقتصاد کشور ما از عدم کارآیی رنج می برد و یکی از ابرچالش های اقتصاد ما، مجموع حوزه تامین اجتماعی است و بحث این است اگر کارآمدی اقتصادی را می خواهیم، باید این ساختارها به دست متولیان واقعی آنها داده شود . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)