کد خبر: ۲۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
با پیگیری و تلاش سرمایه گذاران طی دو ماه اردیبهشت و خرداد امسال نیز یک محموله 17 تن و 700 کیلوگرمی ماست به کشور افغانستان و یک محموله 1 تن و 800 کیلوگرمی نیز به کشور پاکستان صادر شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: کارخانه تولید محصولات لبنی جیرفت در حال تعطیلی بود که با پیگیری و تلاش های صورت گرفته، اکنون به واحد صادرکننده فعال تبدیل شده است.

محمود اسکندری نسب با اشاره به اهمیت مقوله صادرات به همراه ارز آوری و تحرک اقتصادی حاصل از آن اظهار کرد: تولید روزانه بیش از 5 تن محصولات لبنی در جنوب کرمان و موقعیت مناسب نزدیکی به کشورهایی چون افغانستان و پاکستان، شرایط مناسبی برای صادرات محصولات تولیدی کشاورزی و صنعتی منطقه فراهم کرده است.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای کارخانه تولید محصولات لبنی جیرفت در گذشته افزود: این کارخانه به دلیل مستهلک بودن ماشین آلات و همچنین عدم وجود بازار فروش برای محصولات، در حال تعطیل شدن بود که با رایزنی این سازمان با وزارت صنعت، معدن و تجارت و از طریق این وزارتخانه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت صنایع شیر ایران، منجر به بازدید کارشناسان صنایع شیر ایران جهت انجام سرمایه گذاری جدید در کارخانه و انجام تعمیرات و به روز رسانی خطوط تولیدی شد.

اسکندری نسب تصریح کرد: جلسات متعدد با اصناف، بازاریان و عمده فروشان جهت ترویج و قرار دادن محصولات تولیدی کارخانه در سبد فروش خود، جان تازه ای به این صنعت در حال تعطیلی داده شد و تلاش های صورت گرفته در نهایت به فعال شدن کارخانه و صدور اولین محموله لبنی از جیرفت به وزن 10 تن در دی ماه سال گذشته به کشور افغانستان شد.

وی افزود: در ادامه نیز با انجام این پیگیری ها و تلاش سرمایه گذاران طی دو ماه اردیبهشت و خرداد امسال نیز یک محموله 17 تن و 700 کیلوگرمی ماست به کشور افغانستان و یک محموله 1 تن و 800 کیلوگرمی نیز به کشور پاکستان صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ارزش این محموله ها را 410 میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: این کارخانه روزانه 5 تن محصولات لبنی شامل ماست، شیر پاستوریزه و دوغ تولید و برای 37 نفر به صورت مستقیم و 90 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی گفت: یک محموله 10 تنی به ارزش تقریبی 200 میلیون ریال نیز در حال رایزنی و آماده ارسال به کشور افغانستان در دو هفته آینده است و در صورت توافق صادرکننده با تجار کشور پاکستان، امکان ارسال محموله های 10 تنی در هر هفته به این کشور فراهم خواهد شد.

اسکندری نسب گفت: این محموله ها از شهرستان جیرفت و از طریق گمرک جنوب کرمان صادر شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)