کد خبر: ۲۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
قاضی‌زاده هاشمی مطرح کرد
رییس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شکایت ۴۳ نهاد و شخصیت بیرونی به‌خاطر طرح اتهاماتی علیه‌شان در مناظره‌ها، گفت: همه اطراف انتخابات نسبت به خبررسانی صداوسیما اعتراض داشتند.

رییس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شکایت ۴۳ نهاد و شخصیت بیرونی به‌خاطر طرح اتهاماتی علیه‌شان در مناظره‌ها، گفت: همه اطراف انتخابات نسبت به خبررسانی صداوسیما اعتراض داشتند.

به گزارش جماران، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به بالاگرفتن انتقادها به صداوسیما که به‌ویژه در روزهای پایانی منتهی به انتخابات به اوج خود رسید، اعلام کرد: در زمان انتخابات، اعتراض‌هایی صورت گرفت که در همان ۳ تا ۴ روز آخر، تذکرهایی به‌ویژه درخصوص عدم توازن خبر مطرح شد که درباره ۳ مورد از این اعتراض‌ها به صداوسیما تذکر دادیم و این سازمان در بخش‌های خبری بعد این عدم توازن را جبران کرد.

او گفت: درواقع این‌که شاهد یک تقابل عینی باشیم، وجود نداشت و اگر هم نکته‌ای وجود داشت، انتقادها طرفینی بود و درعمل همه اطراف انتخابات نسبت به خبررسانی صداوسیما اعتراض داشتند.

رییس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: کاری که انجام دادیم این بود که توازن و عدالت در مناظره‌ها و برنامه‌های تولیدی و ضبطی برقرار کنیم. در این میان درحالی که هر کدام از طرفین دیدگاه خود را مطرح می‌کرد، مبنای ما قانون انتخابات ریاست جمهوری بود که عموماً با استناد به ماده ۶۴ این قانون عمل کردیم و نکته حائز اهمیت این بود که سعی کردیم استاندارهای خود را تا حد امکان موسع درنظر گرفتیم؛ چرا که اگر قرار بود بسته و مضیق نگاه کنیم، به مشکلات بسیاری برمی‌خوردیم.

شکایت ۴۳ نهاد و شخصیت بیرونی به‌خاطر طرح اتهاماتی علیه‌شان در مناظره‌ها
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هر حال دیدگاه‌ها و مسائل مختلفی درباره افراد و اشخاص بیرونی مطرح شد که ۴۳ شکایت در این رابطه به ثبت رسید و اگر می‌خواستیم همه این موارد را تعیین‌تکلیف کنیم، به مشکل برمی‌خوردیم؛ بنابر این تمامی این مسائل را به قضاوت افکار عمومی و تحلیل مردم که ناظران بیرونی بودند، سپردیم.

نماینده شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما در مجلس ادامه داد: در حال حاضر افرادی هستند که به‌عنوان سوم شخص غایب شکایت کرده‌اند که در مناظره‌ها درباره‌شان صحبت، اتهاماتی مطرح شده و اگر قرار بود تمامی این موارد را بررسی کنیم باید به تمامی ۴۳ نهاد و شخصیت بیرونی زمان کافی می‌دادیم که در آن صورت روند انتخابات به‌جای رقابت میان ۶ کاندیدا، به بحث آن ۴۳ نهاد و شخص تبدیل می‌شد و روند انتخابات به سمت و سویی نادرست منحرف می‌شد.

رییس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم قضاوت همه‌جانبه، اعلام کرد: کاری که صداوسیما در انتخابات انجام داد، اقدامی با ارزش بود و نتیجه آن را پای صندوق رای در افزایش نرخ مشارکت و رقابتی‌تر شدن انتخابات شاهد بودیم.

برگزاری رقابتی‌ترین انتخابات به یاری تمامی رسانه‌ها
نماینده اصولگرای فریمان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: آن‌چنان که شاهد بودیم رقابتی‌ترین انتخابات برگزار شد و کمترین فاصله میان نفرات اول و دوم به‌وجود آمد و این مهم، به مدد و یاری تمامی رسانه‌ها اعم از صداوسیما، رسانه‌های رسمی و همچنین فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حاصل شد.

او در واکنش به سوالی درباره انتقادهای همیشگی به صداوسیما درخصوص عدم رعایت عدالت رسانه‌ای میان دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا اعلام کرد: البته بنده صرفاً مسئول همان ۲۷ روز تبلیغات انتخابات هستم که از این ۲۷ روز نیز ۵ روز به برنامه‌ریزی‌های مقدماتی اختصاص یافت و در عمل تنها ۲۲ روز فرصت باقی ماند.

نظارت شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما، نظارت پس از پخش است 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم اضافه کرد: نظارت شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما، نظارت پس از پخش است و تنها قانونی که به نظارت پیش از پخش داریم، همین قانون انتخابات ریاست‌جمهوری است که ارتباطی به دیگر انتخابات‌ها هم ندارد.

نظارت شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما در قالب تذکر و نامه بوده و ضمانت اجرایی ندارد
عضو شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به این‌که نظارت شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما، نظارت پس از پخش است، قالب انتقادها در چارچوب تذکر، نامه و اخطار مطرح می‌شود و بنابر این ضمانت اجرایی لازم را ندارد. البته منظور این نیست که شورای نظارت بر صداوسیما، یک نهاد تزئینی است اما واقعیت این است که در مورد دیگر مسائل در طول سال نیز مسئولان صداوسیما می‌گویند که به میزان کافی برای هر دو جناح اطلاع‌رسانی می‌کنند.

لزوم دقت و توجه بیشتر شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما
او خاطرنشان کرد: البته بحث در این مورد ناظر بر جهت‌دهی سازمان صداوسیما است و تاکید بر این است که مثلاً صداوسیما حتی اگر ۱۰۰ ساعت برنامه برای دولت پخش می‌کند، با چه رویکردی این برنامه‌ها را پخش کرده و وضعیت جهت‌دهی آن چگونه است.
قاضی‌زاده هاشمی در پایان تصریح کرد: بنابر این فکر می‌کنم باید تلاش و کوشش در این راستا صورت بگیرد و شورای نظارت هم با دقت بیشتری عمل کند که اوضاع بهتر شود.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)