کد خبر: ۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی استان:
وی در جریان این دیدار، به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در انجام وظایف‌اش نیز اشاره کرد و گفت: « گاهی اما از سوی مردم قضاوت‌هایی می‌شود که وقتی به صورت علمی آن را بررسی می‌کنیم، ثابت می‌شود که این قضاوت‌ها با واقعیت مطابقت نداشته و تنها برداشت ذهنی مردم است».
فرمانده انتظامی استان کرمان به برخی انتقاداتی که از حضور پلیس در تجمعاتی از جمله آنچه که در جریان فوت مرتضی پاشایی رخ داد پاسخ داد و گفت: «این خواننده، فوت شده و به یک افتخار مثلا علمی نائل نشده بود که بخواهند برایش پایکوبی بکنند! من خودم همان شب در پارک مادر حضور یافتم و به همکارانم اعلام کردم کاری انجام ندهند و فقط مراقب امنیت مردم باشند؛ اما ناگهان در یک گوشه‌ای رقص و پایکوبی به راه افتاد!

به گزارش گفتارنو سردار حسین چناریان در بازدید از خانه مطبوعات استان کرمان ضمن اظهار خرسندی از بازگشایی مجدد این تشکل صنفی گفت: «ما می‌دانیم که خانه مطبوعات مرکز هدایت و هماهنگی مطبوعات استان و نقش موثری در این حوزه دارد؛ اکنون هم خرسندیم که این خانه فعال شده است».

وی افزود: «بنده کار به مسائل خاص این نهاد ندارم ضمن این‌که با همه‌ی دوستان تاکنون ارتباط و تعامل داشته‌ایم ولی امروز به عنوان پلیس، خوشحالیم که خلاء وجود چنین مرکز هدایت‌کننده‌ای را دیگر احساس نمی‌کنیم».

فرمانده انتظامی استان کرمان سپس با بیان این‌که ما جامعه‌ی پرمساله‌ای داریم، اظهار کرد: «در بسیاری نقاط دنیا احساس امنیت مردم بالاست چون مسائل اجتماعی آنها کم و کنترل شده است؛ اما ما در حالی که ناامنی نداریم، شاهد عدم احساس امنیت در مردم هستیم».

وی ادامه داد: «در جامعه‌ی ما مسائل اجتماعی، بدرفتاری، بی‌انضباطی و مهاجرت‌های متعددی وجود دارد که باعث شده مردم احساس امنیت خود را از دست بدهند».


سردار چناریان در تشریح گفته‌ی خود به ذکر مثالی پرداخت و افزود: «همین‌که شما پشت چراغ قرمز ایستاده‌ و می‌بینید خودرویی چراغ قرمز را عبور می‌کند، خود این اتفاق در شما احساس ناامنی ایجاد می‌کند».

وی تصریح کرد: «ما بر نقش مطبوعات برای آرام کردن مردم و افزایش انضباط در جامعه تاکید داریم؛ خوشبختانه فعالان مطبوعاتی ما در کرمان نجابت و شرافت دارند و جنجال‌های رسانه‌ای که در برخی استان‌ها وجود دارد را نداریم. با این‌وجود، از مطبوعات می‌خواهیم در جامعه‌ای که دغدغه‌ها و تنگناهای مردم زیاد است، پلیس را کمک کنند».

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان این‌که رسانه‌ها نباید باعث سردرگمی مردم شوند، اظهار کرد: «امنیت یک محصول عمومی است و دستگاه‌های زیادی در ایجاد آن نقش دارند؛ اما متاسفانه گاهی دستگاه‌های ما وظیفه‌ی خود را انجام نمی‌دهند».

وی ادامه داد: «۷۰ درصد قربانیان جرم و کسانی که دست به ارتکاب جرم می‌زنند، به دلیل عدم آگاهی‌شان است و حالا سوال اینجاست که این آگاهسازی را چه کسانی باید انجام بدهند؟».

سردار چناریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سامانه‌ی ۱۱۰ پلیس ما سالانه ۹۰۰ هزار بار زنگ می‌خورد گفت: « هیچ دستگاهی مثل پلیس با مردم ارتباط ندارد.»


فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین با اشاره به تاثیرات شبکه‌های اجتماعی گفت: «اگر بر این فضا مسلط نشده و در آن به خوبی حضور نیابیم، از دنیا عقب می‌مانیم؛ این شبکه‌ها همان‌قدر که قدرت دارند و می‌توانند سودمند باشند، به همین میزان هم آسیب‌رسان هستند».

وی اظهار کرد: «با وجود چنین شرایطی، فعالان رسانه‌ای ما دیگر نباید خود را محدود به یک روزنامه یا مجله کنند».

وی در جریان این دیدار، به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در انجام وظایف‌اش نیز اشاره کرد و گفت: « گاهی اما از سوی مردم قضاوت‌هایی می‌شود که وقتی به صورت علمی آن را بررسی می‌کنیم، ثابت می‌شود که این قضاوت‌ها با واقعیت مطابقت نداشته و تنها برداشت ذهنی مردم است».

سردار چناریان به برخی انتقاداتی که از حضور پلیس در تجمعاتی از جمله آنچه که در جریان فوت مرتضی پاشایی رخ داد پاسخ داد و گفت: «این خواننده، فوت شده و به یک افتخار مثلا علمی نائل نشده بود که بخواهند برایش پایکوبی بکنند! من خودم همان شب در پارک مادر حضور یافتم و به همکارانم اعلام کردم کاری انجام ندهند و فقط مراقب امنیت مردم باشند؛ اما ناگهان در یک گوشه‌ای رقص و پایکوبی به راه افتاد! یا این‌که در میدان کوثر، خانمی سراغ من آمد و مضطرب و پریشان پرسید که چرا راه را باز نمی‌کنید؟ پدرم بیمار است، در ماشین دارد جان می‌دهد و نمی‌توانم از این مسیر عبور کنم».

وی افزود: «خوب اگر پلیس در این صحنه حضور نداشت همان خانم یا صدها شهروند دیگر که از این راهبندان‌ها دچار مشکل شدند، نمی‌پرسیدند که پلیس این مملکت کجاست؟».

در این جلسه، سرهنگ علیرضا پریور، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز به نقش رسانه‌ها در جامعه اشاره و اظهار کرد: «رسانه‌ها می‌توانند همکار خوبی برای پلیس باشند و رسالت ما و رسانه‌ها در یک راستا است».

وی همچنین از این‌که خانه مطبوعات کرمان پا گرفته است، ابراز خرسندی کرد و گفت: «امیدواریم وضعیت مناسب کنونی خانه مطبوعات ادامه یابد تا به وضعیت مطلوب‌تری در رسانه‌های استان نیز دست یابیم».


همچنین در جریان این دیدار، مدیر خانه مطبوعات کرمان با بیان این‌که ۳۰۰ نفر عضو در این تشکل صنفی غیردولتی داریم، گفت: «خانه مطبوعات نقش تسهیل‌گری، مشاوره‌ای، آموزشی و کارشناسی در حوزه‌ی مطبوعات دارد و می‌تواند به دستگاه‌های اجرایی در این زمینه سرویس‌هایی ارایه کند».

محمد لطیف‌کار از تمایل جدی خانه مطبوعات بر تعامل گسترده با نیروی انتظامی خبر داد و اظهار کرد: « در این راستا علاقمندیم تا دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش حادثه‌نویسی در کرمان داشته باشیم؛ چون در وضعیت فعلی، به دلیل این‌که اخبار حوادث تنها از یک کانال خاص روابط عمومی منتشر می‌شود، چون یکسان‌نویسی رواج یافته، که ابدا جذابیت ندارد و از سویی به خاطر نبود خبرنگاران تخصصی در این زمینه، گاهی سوءتفاهم و چالش‌هایی نیز ایجاد می‌شود».

لطیف‌کار افزود: «در حوزه‌ی عکس حوادث هم دچار کمبود جدی هستیم و اغلب مجبور به استفاده از عکس‌های تزیینی هستیم که با پرورش خبرنگاران تخصصی حوزه‌ی حوادث می‌توان این ضعف‌ها را رفع کرد».

گفتنی است سردار چناریان، فرمانده انتظامی استان کرمان آمادگی خود برای برگزاری دوره‌های آموزش خبرنویسی حوادث، را اعلام کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)