کد خبر: ۲۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان اعلام کرد:
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به اینکه منکر فرار مالیاتی در استان نیستیم، اظهار کرد: دو گروه تشکیل داده ایم و رسیدگی می کنند و 160 پرونده تشکیل داده ایم که سابقه مالیاتی و پرداخت نداشته اند که سعی می کنیم به زودی به قطعیت برسد.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به اینکه منکر فرار مالیاتی در استان نیستیم، اظهار کرد: دو گروه تشکیل داده ایم و رسیدگی می کنند و 160 پرونده تشکیل داده ایم که سابقه مالیاتی و پرداخت نداشته اند که سعی می کنیم به زودی به قطعیت برسد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "محمد سلمانی" پیش از ظهر امروز 28 خردادماه در نشست خبری اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی به منظور رفاه حال مودیان، تعامل با مودیان و جلب اعتماد آنها، در سال جاری با توجه به تغییرات اجرایی در قانون مالیات ها از سال گذشته، یکسی تسهیلاتی در نظر گرفته است.

وی افزود: همه مودیان مالیاتی اشخاص حقیقی مکلف هستند تا پایان خردادماه جاری اظهارنامه مالیاتی را به صورتا الکترونیک ارائه کنند.

سلمانی تصریح کرد: این افراد در قانون جدید به سه گروه تقسیم شده اند که گروه اول براساس حجم فعالیت یا مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا 10 برابر مالیات قبل از اخذ معافیت که هر کدام بیش از 30 میلیارد ریال باشد را شامل می شود.

وی ادامه داد: فارغ از حجم فعالیت، 6 گروه از مودیان دیگر اگر 10 ریال هم حجم فعالیت آنها در سال گذشته باشد، تکلیف دارند دفاتر قانونی تنظیم کرده و اسناد و مدارک تنظیم کنند که این افراد شامل دارندگان کارت بازرگانی، واردکنندگان و صادرکنندگان، صاحبان کارخانه ها، واحدهای تولیدی، بهره برداران معادن که دارای مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری باشند، صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر، صاحبان بیمارستان ها، کلینیک های تخصصی، زایشگاه ها، صاحبان مشاغل صرافی، فروشگاه های زنجیره ای دارای مجوز از وزارتخانه های ذیربط می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به اینکه مودیان با مراجعه به سامانه الکترونیک سازمان امور مالیاتی می توانند از گروه خود مطلع شوند، گفت: گروه اول مکلف به نگهداری دفتر روزنامه و کل متکی به اسناد و مدارک با رعایت آیین نامه تحریر دفاتر موضوع ماده 95 هستند.

وی افزود: گروه دوم مکلف هستند صورت درآمد و هزینه خود را ماهانه براساس مدارک مربوط به معاملات خود تنظیم کنند و گروه سوم باید هر سال خلاصه درآمد و هزینه سالانه را براساس اسناد و مدارک تنظیم کنند.

سلمانی تصریح کرد: موعد تسلیم اظهارنامه سال 95 تا پایان 31 خردادماه جاری ست و مودیان باید به سامانه الکترونیکی مراجعه و کار را انجام بدهند.

وی با اشاره به شرایط بهره مندی از تسهیلات تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم بیان کرد: برای استفاده از تسهیلات این تبصره باید تقاضای خود را در همان مهلت تسلیم اظهارنامه با تکمیل فرم مربوط در اظهارنامه الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی اعلام و فرم رسید دریافت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: همه اشخاص حقوقی و همه کسانی که ملکی را به اجاره واگذار کرده اند، باید تا پایان 31 تیرماه امسال اظهارنامه سال قبل را از طریق سامانه الکترونیکی تکمیل کنند.

وی افزود: کسانی که قبل از ابلاغ بخشنامه ماده 100 اظهارنامه پر کرده اند، برای استفاده از مزایای این بخشنامه می توانند در سامانه اظهارنامه جایگزین را انتخاب و از مزایای بخشنامه استفاده کنند.

سلمانی در ادامه تصریح کرد: اختیارات سازمان به مدیران استان ها تفویض شده و به بخشش جرائم کمک می کنیم و حاضر هستیم بدهی کسانی را که بدهی دارند، تقسیط کنیم و جرائم قابل بخشش را ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه به منظور کمک به واحدهای تولیدی، سعی بر این است که اظهارنامه مودیان را بپذیریم، بیان کرد: تاکنون 50 هزار اظهارنامه ثبت شده و پیش بینی این است تا پایان خردادماه به 90 هزار مورد برسد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به اینکه 95 تا 98 درصد از مودیان می توانند از بخشنامه ها استفاده کنند و نیازی به رسیدگی و مراجعه به اداره مالیاتی نیست، تاکید کرد: مودیان به منظور کمک به خودشان اظهارنامه را ارائه و یا از تبصره ماده 100 یا بخشنامه جدید استفاده کنند و صرفا به تکمیل اظهارنامه اکتفا نکنند.

وی افزود: اصل توانایی پرداخت در مالیات ملاک است و کسانی که مشمول نیستند و اظهارنامه نمی دهند، معافیت برایشان اعمال نمی شود و باید اظهارنامه پر کنند تا برای آنها معافیت اعمال شود.

سلمانی با اشاره به اینکه مالیات ها مستقیم به خزانه دولت واریز می شود، تصریح کرد: در سال گذشته و دو ماهه اول امسال 480 میلیارد تومان عوارض وصولی به شهرداری ها و دهیاری های سراسر استان کرمان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مالیات شرکت های بزرگ در استان دریافت می شود، بیان کرد: اداره کل مودیان بزرگ در کشور هست که بیش از 1740 پرونده از سطح کشور دارد که در مرکز رسیدگی می شود و از کرمان پرونده ای نداریم و بزرگ ترین پرونده های ما مربوط به شرکت ملی صنایع مس و گل گهر است که خودمان رسیدگی می کنیم و مالیات در استان وصول می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در ادامه در پاسخ به سئوالی با اشاره به اینکه منکر فرار مالیاتی در استان نیستیم، اظهار کرد: دو گروه تشکیل داده ایم و رسیدگی می کنند و 160 پرونده تشکیل داده ایم که سابقه مالیاتی و پرداخت نداشته اند که سعی می کنیم به زودی به قطعیت برسد و امیدواریم به زودی بتوایم اعلام کنیم که از این میزان فرار مالیاتی جلوگیری کرده ایم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)