کد خبر: ۲۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان خبر داد:
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در سال گذشته مجموعا 25483 عقد ازدواج در دفاتر ازدواج استان به ثبت رسید که نسبت به سال قبل 3 درصد کاهش داشته و میزان طلاق نیز در سال گذشته 5672 مورد بوده که 6/6 درصد نسبت به سال 94 رشد داشته است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در سال گذشته مجموعا 25483 عقد ازدواج در دفاتر ازدواج استان به ثبت رسید که نسبت به سال قبل 3 درصد کاهش داشته و میزان طلاق نیز در سال گذشته 5672 مورد بوده که 6/6 درصد نسبت به سال 94 رشد داشته است. 

رضا طالبی زاده در جلسه شورای قضائی استان کرمان، ضمن تشریح عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در اجرای برنامه عملیاتی حوزه املاک و کاداستر، از احراز رتبه دوم کشور توسط این اداره کل در سال 95 خبر داد.

 وی با اشاره به حوزه های مختلف برنامه عملیاتی حوزه املاک و کاداستر کشور از جایگاه مطلوب استان کرمان در میان سایر استان های کشور خبر داد. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بیان کرد: برنامه عملیاتی حوزه املاک و کاداستر کشور در سال 95 در حوزه های مختلفی از جمله میزان تثبیت، پلاک گذاری قطعات در لایه منابع طبیعی کاداستر، صدور اسناد مالکیت دولتی، جانمایی نقشه حریم و محدوده بستر رودخانه ها در بانک کاداستر، درج محدوده های واحد های ثبتی در بانک جامع کاداستر ، درج پلاک های ثبتی تثبیت شده در بانک جامع کاداستر در محدوده شهر و خارج از شهرها، دریافت و جانمایی نقشه های منابع طبیعی سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری، تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری اراضی ملی، صدور اسناد مالکیت موقوفات بلامعارض، نظارت بر حسن اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تفکیک آپارتمانی از طریق نظام مهندسی، دریافت نقشه های اراضی موات از وزارت راه و شهرسازی و دریافت نقشه های مختصات جغرافیایی املاک دولتی از دستگاه های اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفت. 

طالبی زاده در ادامه به تشریح جایگاه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در حوزه های مختلف برنامه عملیاتی پرداخت. 

وی بیان کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در سال 1395 توانست در حوزه میزان تثبیت قطعات در لایه منابع طبیعی بانک کاداستر با میزان 17 میلیون و 305 هزار و 536 هکتار و با 47 درصد رشد نسبت به برنامه حائز رتبه اول کشوری، در حوزه پلاک گذاری قطعات در لایه منابع طبیعی با میزان 1 میلیون و 266 هزار و 342 هکتار و پیشرفت 27 هزار درصدی نسبت به برنامه حائز رتبه اول کشوری ، در حوزه تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری با عملکرد 2 میلیون 383 هزار و 565 هکتار و قریب 600 درصد پیشرفت حائز رتبه اول، در حوزه صدور اسناد مالکیت موقوفات بلامعارض با عملکرد 7 هزار و 737 رقبه و بیش از 600 درصد پیشرفت حائز رتبه دوم، در حوزه صدور اسناد مالکیت دولتی با عملکرد 10 هزار و 71 سند و 288 درصد پیشرفت نسبت به برنامه حائز رتبه دوم ، در حوزه جانمایی بستر رودخانه ها در بانک کاداستر با عملکرد 9 هزار و 671 هکتار حائز رتبه دوم و در حوزه درج محدوده واحدهای ثبتی بانک کاداستر با درج 19 واحد ثبتی و 113 درصد رشد نسبت به برنامه پیش بینی شده حائز رتبه سوم کشوری گردید. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطر نشان کرد: در سایر حوزه های برنامه نیز رتبه استان کرمان بین چهارم تا هفتم کشوری بوده است. 

وی همچنین اشاره ای به آمار ازدواج و طلاق در سال 95 در استان کرمان کرد و گفت: در سال گذشته مجموعا 25483 عقد ازدواج در دفاتر ازدواج استان به ثبت رسید که نسبت به سال قبل 3 درصد کاهش داشته و میزان طلاق نیز در سال گذشته 5672 مورد بوده که 6/6 درصد نسبت به سال 94 رشد داشته است. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در ادامه این جلسه با اشاره به برخی از اشکالات در حوزه استعلامات و دستورات ارسالی از محاکم و مراجع قضائی که منجر به بروز مشکل در ارائه پاسخ و اطاله دادرسی می گردد، خواستار رسیدگی به این نوع از مکاتبات و حل مشکلات به وجود آمده گردید. 

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)