کد خبر: ۲۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
بیانیه جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در آستانه روز قدس
جمعيت توسعه و آزادى استان کرمان در بیانیه ای که در آستانه روز قدس منتشر کرد آورده است: درواقع روز قدس نه تنها گرامیداشت یک کشور به اشغال درآمده بلکه نکوداشت انسانیت، اخلاق، صلح جویی و جنگ ستیزی است.
جمعيت توسعه و آزادى استان کرمان در بیانیه ای که در آستانه روز قدس منتشر کرد آورده است: درواقع روز قدس نه تنها گرامیداشت یک کشور به اشغال درآمده بلکه نکوداشت انسانیت، اخلاق، صلح جویی و جنگ ستیزی است.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ 

پاك و منزّه است آن (خدايي) كه بنده‌اش را از مسجدالحرام تا مسجدالاقصي كه اطرافش را بركت داده‌ایم شبانه برد تا از نشانه‌های خود به او نشان دهيم. همانا او شنوا و بيناست.

جهان اسلام در عصر حاضر با دو چالش مهم و بنیادین مواجه است. چالش‌هایی که هرکدام باعث شکل‌گیری سلسله بحران‌هایی در خاورمیانه و جهان شده است.

نخستین چالش؛ سکوت قدرتمندان و زورمداران و زراندوزان منطقه در قبال ظلم فاحشی است که سال‌ها بر ملت فلسطین تحمیل‌شده است. نقض استقلال و تمامیت ارضی فلسطین پس از حدود 70 سال براثر یک توطئه استعماری داستان پر آب چشم جهان اسلام است. و آنچه بیش از اشغال فلسطین جهان اسلام را رنج می‌دهد سکوت بسیاری از کشورها و در پاره‌ای مواقع همکاری و همگامی با رژیم صهیونیستی است.

این سکوت و همراهی در کنار نسل‌کشی‌های صورت گرفته در فلسطین و اشغال قدس شریف اهمیت گرامیداشت روز قدس را دوچندان می‌کند.

درواقع روز قدس نه تنها گرامیداشت یک کشور به اشغال درآمده بلکه نکوداشت انسانیت، اخلاق، صلح جویی و جنگ ستیزی است. موضوعی به‌غایت بااهمیت که متأسفانه در تلاطم‌ها و بده بستان‌های سیاسی به مسلخ کشانده شده و بسیاری از کشورها را به سکوت در این خصوص کشانده است. به‌درستی باید بر این مسئله تأکید داشت که جان زخم‌خورده جهان اسلام بیش از هر دوای دیگری به داروی التیام‌بخش همفکری و همدلی اندیشمندان، رهبران سیاسی و جریانات و احزاب نیازمند است.

چالش و به تعبیری زخم دیگری که پیکر جهان اسلام را آزار می‌دهد سلفی گریِ توأم با تروریسم است. تروریسم و خشونت سَبُعانه امروز دامن بخش‌های بزرگی از منطقه را فراگرفته و تأثیر شوم آن را نه‌تنها در عرصه مناسبات سیاسی بلکه در عرصه اخلاق، معنویت و فرهنگ و تمدن کشورها باید جستجو کرد.

تروریسم و دهشت افکنی با هر مرام و مسلک و اعتقادی که به حذف انسان‌ها و تجاوز به حقوق آن‌ها بیانجامد مطرود و محکوم است؛ و آنگاه که تروریسم جامه دین بر قامت نارسای خویش بپوشاند مصیبت بسیار سنگین‌تر است.

رسالت امروز همه صلح‌طلبان، اندیشمندان، روامداران و استقلال خواهان علی‌الخصوص کنشگران مسلمان جلوگیری از نفرت پراکنی به نام دین اسلام است. دینی که پیامبر بزرگ آن به رأفت و رحمت شهره است و سیره و سلوک پیشوایان آن گفت‌وگو مدارا و پرهیز درشت‌گویی و دهشت افکنی بوده است.

بی‌تردید حوادثی همچون حادثه تروریستی هفدهم خردادماه تهران توسط جریانات واپس‌گرای دین‌ستیز که اندیشه و منطق آن‌ها به اسلحه و بمب و کشتار منتهی می‌شود نه تنها نمی‌تواند در صفوف متحد ملت ایران که در انتخابات ریاست جمهوری عظمت خویش را به نمایش گذاشت تردیدی ایجاد کند؛ بلکه به درستی حمایت و پشتیبانی آنها از اقدام مقتدرانه نیروهای نظامی در حمله به مواضع داعش را در پی دارد. 

ما به‌عنوان بخشی از جریان بزرگ اصلاحات معتقدیم که صلح‌جویی توأم با مقاومت و اصلاح‌طلبی توأم با استقلال‌طلبی بخش مهمی از راهبرد ما در عرصه کنشگری سیاسی است. از این منظر اعتقاد راسخ داریم که اظهارات مداخله‌جویانه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه دولت ایالات‌متحده و دخالت هر کشور دیگری در امور داخلی ایران با نه قاطع و محکومیت جدی ما مواجه خواهد داشت. بر این عقیده ایم کشورهایی که  با ارتجاعی‌ترین کشورهای منطقه که دارای کوچک‌ترین اثر و آثاری از دموکراسی نیستند؛ دارای مراودات دوستانه هستند؛ فاقد صلاحیت لازم برای اظهارنظر درباره کشوری هستند که اخیراً دو انتخابات بزرگ و مردمی را پشت سر گذاشته است

از منظر ما اینگونه اظهارات همزمان با افشای اسناد دخالت دولت آمریکا در براندازی حکومت ملی محمد مصدق نشان از سیاست دوگانه آمریکا در منطقه و جهان دارد.

در آستانه آخرین جمعه ماه عبودیت و بندگی ضمن دعوت از عموم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس؛ یاد و خاطره حضرت امام (ره) و یار وفادار ایشان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با انتشار کتاب ارزشمند «سرگذشت فلسطین یا کارنامه استعمار» گام بلندی در حمایت از فلسطین مظلوم را برداشت گرامی می‌داریم و به روان همه دغدغه مندان صلح و آزادی درود می فرستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)