کد خبر: ۲۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره):
مدیرکل امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با تشریح طرح محسنین گفت: برنامه ماه عسل طرح محسنین را در عرصه قضاوت مردم گذاشت و 175 هزار نفر در روز اول با دادن پیامک اعلام آمادگی کردند و از این تعداد تاکنون بیش از 17 هزار شماره تلفن را در اختیار ما گذاشته اند.
گفتار نو/ گرو جامعه:


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با تشریح طرح محسنین گفت: برنامه ماه عسل طرح محسنین را در عرصه قضاوت مردم گذاشت و 175 هزار نفر در روز اول با دادن پیامک اعلام آمادگی کردند و از این تعداد تاکنون بیش از  17 هزار شماره تلفن را در اختیار ما گذاشته اند که با بسیج کردن همکاران و تماس شبانه روزی در مرکز و ستاد استان و شهرستان 9 هزار و 365 حامی جدید برای محسنین جدید جذب شده است که قطعا تا پایان ماه مبارک از 10 هزار نفر عبور خواهند کرد. 

یحیی صبح امروز پنج شنبه در نشست خبری خود از راه اندازی ستاد زکات استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: جمع آوری زکات به صورت متمرکز از سوی ستاد زکات استان کرمان و به صورت پایلوت انجام می شود.

وی گفت: امام جمعه به عنوان رئیس ستاد و اداره کل کمیته امداد  دبیر ستاد زکات استان کرمان است و قرار بر این شد با یک شکل و فرمت خاصی زکات در روز فطر جمع آوری گردد.

وی با بیان اینکه 1342 نفر کار جمع آوری زکات در استان کرمان را در روز فطر بر عهده دارند، افزود: این افراد با لباس متحد الشکل و کارت شناسایی مشخص کار جمع آوری زکات فطریه رابر عهده دارند.

صادقی به میزان زکات فطریه اشاره کرد و گفت: میزان زکات فطریه برای هر فرد با قوت غالب 6 هزار تومان اعلام شده است و همچنین برای افرادی با قوت غالب برنج خارجی، 15 هزار تومان، برنج ایرانی 30 هزار تومان می باشد و برای  کفاره غیر عمد 2 هزار تومان و کفاره عمد 120 هزار تومان تعیین شد.

به گزارش ایسنا، وی در شروع صحبت خود با تشریح برنامه های انجام گرفته در ماه مبارک رمضان در کمیته امداد خاطرنشان کرد:  ایجاد نمایشگاه تولیدات مددجویان کمیته امداد از برنماه های انجام شده است که کمیته امداد با تسهیلات بسیار کم و با وام های بعضا میانگین 5 تا 6 میلیون تومان توانست برای مددجویان شغل ایجاد کند. 

وی هدف دیگر کمیته امداد را اشتغال و توانمندسازی مددجویان دانست و گفت: کمیته امداد همراه مددجو هست و در بحث بازاریابی نیز کارهای خوبی انجام گرفته است و مددجویان گمنام نیز معرفی شده و با تشکیل نمایشگاه که قیمت ها در آن بدون واسطه بود استقبال خوبی انجام گرفت تا آنجا که خیلی از مجریان طرح خواستار این شدند که نمایشگاه استقرار پیدا کند. 

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) استان کرمان افزود: نشست ها و تعاملات متعددی با خیرین و نیکوکاران در راستای معرفی کمیته انجام شده است که با استقبال خوبی روبه رو شد و حدودا 961 نفر حامی جدید برای ایتام استان کرمان جذب شده است و این اتفاق خوبی است که می تواند گره گشای مشکلات خانواده ها باشد. 

وی در رابطه با طرح محسنین گفت: برنامه ماه عسل طرح محسنین را در عرصه قضاوت مردم گذاشت و 175 هزار نفر در روز اول با دادن پیامک اعلام آمادگی کردند و از این تعداد تاکنون بیش از  17 هزار شماره تلفن را در اختیار ما گذاشته اند که با بسیج کردن همکاران و تماس شبانه روزی در مرکز و ستاد استان و شهرستان 9 هزار و 365 حامی جدید برای محسنین جدید جذب شده است که قطعا تا پایان ماه مبارک از 10 هزار نفر عبور خواهند کرد. 

وی افزود: در روز اولی که برنامه ماه عسل بحث محسنین را در عرصه ی قضاوت مردم گذاشت و در روز اول 175 هزار نفر اعلام آمادگی و پیامک دادند و این همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از  17 هزار شماره تلفن را در اختیار ما گذاشته اند که با بسیج کردن همکاران و تماس شبانه روزی در مرکز و ستاد استان و شهرستان 9 هزار و 365 حامی جدید برای محسنین جدید جذب شده است که قطعا تا پایان ماه مبارک از 10 هزار نفر عبور خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه طرح محسنین بسیار می تواند گره گشا باشد گفت: در این طرح مستقیما پول به حساب نیازمندان وارد می شود که جا دارد صمیمانه از مردم تشکر می کنم و واقعا شکرگزار درگاه خداوند متعال هستیم که زمینه این توفیق را فراهم کرد. 

وی همچنین گفت: برای اولین بار شهرستانی های مقیم کرمان را نسبت به مناطق خودشان حساس کردیم و از 7 شهرستان امسال دعوت کردیم تا برنامه ها شرکت کنند و این کار اثرات خیلی خوبی را در برداشت و بسیار گره گشا بود تا جایی که در خیلی از شهرستان ها تمامی جهیزیه ها تامین شد و در ساخت مسکن نیز کارهای خوبی انجام گرفت. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)  افزود: با انجام این کار شاکله ای از شهرستانی هایی مقیم کرمان ایجاد شد که با منسجم شدن آن ها می توانیم در طول سال با آن ها ارتباط داشته و با برنامه ریزی به مشکلات بتوانیم رسیدگی کنیم. 

صادقی در رابطه با طرح مفتاح الجنه گفت: طرح مفتاح الجنه سرکشی از خانه های نیازمندان را در بر دارد که افراد، مسئولان و خواص علاقمند می توانند کمک های خود را ارائه دهند که در این راستا از 1800 خانواده بازدید شد و نزدیک به 500 میلیون تومان کمک های خیرین بوده است.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان 65 هزار نفر اطعام و افطار و سبد کالا دریافت کردند که نزدیک به 650 میلیون در این راستا هزینه شده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)