کد خبر: ۲۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
ایمه جمعه در خطبه های استان کرمان چه گفتند؟
گرامیداشت روز قدس و دفاع از ملت فلسطین بخش اصلی خطبه های این هفته استان را به خود اختصاص داده بود. همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضاییه و لزوم برخورد با فساد از دیگر مباحثی بود که به آن پرداخته شد. به گزارش گفتار نو تشریح و تفسیر ابعاد حمله موشکی ایران به مواضع داعش، انتقاد از سند 2030 و ... از دیگر محورهایی بود که خطیبان جمعه استان بدان پرداختند.

گفتارنو/گروه سیاست: 

گرامیداشت روز قدس و دفاع از ملت فلسطین بخش اصلی خطبه های این هفته استان را به خود اختصاص داده بود. همچنین گردامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضاییه و لزوم برخورد با فساد  از دیگر مباحثی بود که به آن پرداخته شد. 

به گزارش گفتار نو  تشریح و تفسیر ابعاد حمله موشکی ایران به مواضع داعش، انتقاد از سند 2030  و ... از دیگر محورهایی بود که خطیبان جمعه استان بدان پرداختند.

 در ادامه چکیده خطبه ها به نقل از خبرگزاری ها می آید: 

ایمه جمعه در خطبه های خود چه گفتند

چکیده خطبه

نام خطیب

نام شهرستان

یکی از نقشه‌های دشمن این است که قوا و نیروهای ما را با درگیری‌های محلی ضعیف کند، اما دشمن کور خواند است، مسلمانان روزبه‌روز بیدارتر، هوشیارتر و مقاوم‌تر در برابر دشمن ایستاده‌اند.

 

حزب‌الله لبنان رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرد در حالی که صهیونیست‌ها تا قلب بیروت رفته‌ بودند و سیدحسن نصرالله و حزب‌الله لبنان آنها را سر جای‌شان نشاند و حزب‌الله در کنار ارتش سوریه با تروریست‌های تکفیری می‌جنگد.

آیت‌الله سیدیحیی جعفری

کرمان

خیلی‌ها خواستند در این چند ماهه اخیر چهره منافقان را تطهیر کنند، اما با موضع‌گیری به موقع مقام معظم رهبری دهانشان بسته شد.

بسیاری فکر می‌کنند این تجمعات اعتراض‌آمیز و سر دادن شعارها علیه دشمن نتیجه‌ای ندارد، اما در قرآن خداوند می‌فرمایند، تجمع و شعار علیه کفار مصداق عمل صالح است، زیرا موجب خشم کفار می‌شود.

 

اطلاع‌رسانی به مردم نسبت به وظایف و قوانین، رسیدگی سریع و قاطع به پرونده‌های مفاسد اقتصادی از دیگر انتظارات مردم از قوه قضائیه است که با ابراز تأسف طی چند وقت اخیر به پرونده‌های مفاسد اقتصادی خوب رسیدگی نشده و بعد از گذشت یک‌سال هیچ اطلاع رسانی نشده است و این امور برای مردم بدبینی ایجاد می‌کند و قوه قضائیه باید به تخلفاتی که به عنوان تخلف انتخاباتی ثابت شده، رسیدگی کند.

 

یعنی واقعاً نمی‌شود، وضعیت کشاورزان جنوب را سرو سامان داد؟ نمی‌شود یا نمی‌خواهید که بشود؟ جنوب استان کرمان که  شرایط مساعد کشاورزی را دارد، پس چرا کشاورزان ما باید این‌قدر غصه بخورند و دغدغه‌ پرداخت وام و خیلی مشکلات دیگر را داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور

جیرفت

پیام خلق این حماسه به استکبار به ویژه عربستان و ولی‌عهد تازه‌کارش است که هنوز نیامده برای کشور شیران و حاج قاسم سلیمانی رجز می‌خواند، این‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند ایران را تهدید کنند و اگر بخواهند از این به بعد به تحریک و تجهیز تروریست‌ها علیه ایران بپردازند، باید منتظر پاسخ کوبنده شیران ایران، فرزندان ولایت باشند که قطعاً سرکوب و ذلیل خواهند شد.

 

بعضی‌ها زمزمه می‌کنند در طول 38 سال با مرگ بر صهیونیسم گفتن و راهپیمایی کردن چه شد، باید بیان کرد که این حرکت، این راهپیمایی و این مشت گره کردن‌ها یک نوع مبارزه است، 

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده

بافت

توانمندی موشک‌های ما برای جنگ‌افروزی نیست اما در دفاع از منافع ملی با کسی شوخی نداریم و با موشک‌هایمان خیلی از نقاط را می‌توانیم هدف قرار دهیم.

 

سند 2030 با اجماع ملی به تاریخ سپرده شد اما باید مراقب این نوع افکار باشیم و رهبر انقلاب، مراجع و علما تاکنون هیچ‌گاه اجازه نداده‌اند فرهنگ علوی ما تحت تاثیر فرهنگ کم‌سابقه غرب قرار بگیرد.

 

ظاهرا نماینده فراموش کرده‌اند که شهرستان عنبرآباد جزء حوزه انتخابیه ایشان بوده لذا باید توجه بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام رضا سالاری

عنبرآباد

انتظار همه ما از مردم شهرستان ریگان این است که در بحث ساخت گنبد و بارگاه شهدای گمنام آتش به اختیار باشند، چهار سال قبل دو شهید گمنام در این شهرستان تدفین شدند اما هنوز بعد از گذشت چند سال هیچ اقدامی برای ساخت گنبد و بارگاه آنها شده است.

 

اگر مسؤولان ما به وعده‌های سرخرمنی آمریکا توجه نمی‌کردند امروز مشکلات نظام رفع شده بود.

 

انتظار ما از وزارت نیرو این است همان‌طور که نسبت به کاهش تعرفه‌های برق در شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان به تناسب گرمسیری اقدام شد، تقاضای مردم شهرستان ریگان نیر محقق شود.

 

اگر چه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناظرات انتخاباتی مورد بی‌مهری قرار گرفت اما در لبیک گفتن به رهبر، آتش به اختیار موشک‌های نقطه‌زن را پرتاب کرد.

 

با اشاره به عقرب‌گزیدگی خانم باردار ریگانی : در این شهرستان در زمینه بهداشتی اقدامات خوبی انجام شده اما به مناطق کوهستانی و صعب‌العبور باید توجه ویژه‌ای شود.

حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی

ریگان

سفر اخیر ترامپ به عربستان با رقص شمشیراش که مولود غیر این مشروع این سفر چند حادثه است اول اینکه حمله تروریستی داعش به حرم امام (ره) و مجلس شورای اسلامی و شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان ، در مرحله بعد قطع رابطه عربستان و حامیان مزدورش با کشور قطر و اتفاق سوم انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید عربستان بود که البته در خصوص حادثه اول برخورد دندان شکن ایران به فرمان فرمانده کل قوا و به دست سپاه قدرتمند با سیلی محکمی پاسخ داده شد.

حجت الاسلام  علی قربانی 

آسمینون منوجان

سیلی موشکی سپاه پاسداران به اسرائیل و آمریکا و عربستان را این مزدوران شنیدند که به فرمان ولی امرمان رهبر فرزانه انقلاب انجام شد اما متاسفانه در داخل برخی احساس نکردند و خوشحالی هم نکردند در حالیکه اقشار مختلف مردمی از احزاب مختلف خوشحالی خود را از این اتفاق عنوان کردند.

 

طرح شدن برخی سخنان راجع به بحث امامت و ولایت این زمان به صلاح نیست که مسائلی بر اثر کم اطلاعی مطرح شود و در مردم نسبت به امامت و ولایت شائبه ایجاد شود.

 

حجت الاسلام رمضانی پور

رفسنجان

مسؤولان ما چرا جلوی برجام ایستادگی نکردند، مگر ما برای این برجام‌ها کم خون داده‌ایم.

 

زمانی که صدام به ایران حمله کرد تمام ابرقدرت‌های جهان از صدام برای نابودی ایران حمایت می‌کردند اما با این حال ما ایستادگی کردیم و صدام هیچ غلطی نتوانست بکند.

حجت‌الاسلام امین رضوانی

منوجان

یکصدایی در کشور لازمه کار حاکمیت است، همه باید از انحراف اسلام و معارف دین جلوگیری کنند و در بحث امامت اگر بعضی‌ها خلاف واقع فکر می‌کنند و رای مردم موثر می‌دانند این در حالی است که مسئله امامت نصب از ناحیه خداوند است که ضرورت دارد در گفتار توجه بیشتری شود.

 

جواب این اقدامات کور تروریستی شلیک موشک‌ها به مقر داعش بود که با دستور و فرمان رهبری انجام شد و این اقدام ضمن عملیاتی کردن اقتدار دفاعی نظام اسلامی و نابودی مقر داعش در منطقه هدف، قلب آمریکا و اسرائیل و آل‌سعود را نشانه رفت که آل سعود در صدد تغییرات حکومتی شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی

سیرجان

متاسفانه به دلیل اختلافات سیاسی که وجود دارد شاهد هستیم شخصیت‌هایی تضعیف می‌شود و یکی از دلایلی که به شهید بهشتی می گفتند شهید مظلوم بهشتی این بود که با فحاشی با ایشان روبرو می‌شدند لذا حضرت امام فرمودند بهشتی مظلوم بود و مظلوم هم مرد.

 

ما هیچکس را متهم به بی دینی نمی‌کنیم اما می‌گویم آقایان حرف‌هایی گاهی اوقات از شما شنیده می شود که دشمن از آنها سوء استفاده می‌کند از جمله در بحث ولایت امیرالمومنین علیه السلام مراجعه عظیم الشان در مقابل این صحبت‌ها عکس العمل نشان دادند و گفتند این طور که شما فکر می‌کنید نیست و این برداشت غلطی است و در واقع مشروعیت جایگاه ولی فقیه از سوی خداوند است و رای مردم هیچ تأثیری ندارد و مجلس خبرگان هم شخصی را تشخیص می دهد که شرایط را از سوی خداوند داشته باشد.

 

سیاست یک بام و دو هوای وزارت نیرو در خصوص قبوض برق در سیستان و بلوچستان که در هیئت دولت تشکیل جلسه ویژه برای این استان داده است اما مردم شرق استان کرمان گلایه هایی که در خصوص نحوه محاسبه تعرفه برق این منطقه داشتند نیز باید با توجه به گرمای این مناطق مورد توجه قرار گیرد از اینکه پیگیری کرده اند تشکر می کنم اما توقع داریم بیشتر پیگیری کنند و در خود استان ما نیز این ناهمسانی وجود دارد که این نیز مورد گلایه است.

حجت الاسلام دانشی

بم

پس از ایجاد اجماع و وحدت کلمه در داخل کشور، یکی از سوغات‌ها و دستاوردهای این موشک‌ها برای جمهوری اسلامی این بود که جریان‌هایی سیاسی به این نقطه نظر مشترک رسیدند که موشک‌ها زمینه اقتدار جمهوری اسلامی را فراهم می‌کنند.

حجت الاسلام صادقی

رابر

شلیک ۶ موشک به مقر فرماندهی داعش در ۳۰ ساله پس از جنگ بی نظیر بوده و ما را یاد عملیات های افتخار آفرین دفاع مقدس می اندازد و انهایی که همه چیز زود از یادشان رفته و آلزایمر دارند ببینند.

حجت الاسلام والمسلمین گروهی

رودبار جنوب

ضامن صحت عمل مسوولان نظام و آحاد مردم و تامین حق آنها در نظام اسلامی قوه قضائیه است و مبارزه با فساد که بارها در کلام رهبر معظم انقلاب آماده است.

حجتالاسلام اکبر افشارمنش

کهنوج

مهمترین مطالبه ملت از قوه قضائیه اجرای عدالت اجتماعی و فساد ستیزی است که همه ی قوای سه گانه باید نسبت به اجرای عدالت اجتماعی در عمل اهتمام بورزند.

 

شهرستان انار به بازار فروش انواع سمها تبدیل شده و بعضی از افراد با استفاده غیر اصولی از این سمها علاوه بر تهدید سلامت مردم و شیوع انواع سرطان‌ها،کشاورزی پسته را در معرض نابودی قرار داده اند.

حجت الاسلام منتظری

انار

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)