کد خبر: ۲۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور مطرح کرد:
حجت الاسلام تقوی از لزوم کاهش تمرکزگرایی و سپردن کارها به مردم سخن به میان آورد و گفت: باید به مردم اعتماد کنیم زیرا با این روش می توانیم کارها را پیش ببریم.
حجت الاسلام و المسلمین "سید رضا تقوی عصر دیروز 17 تیرماه در مراسم یادبود و بزرگداشت مرحوم حاج سید رضا نیری سرپرست اسبق کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: مرحوم حاج سیدرضا نیری یکی از یاران صدیق انقلاب بودند.

وی زندگی انسان را یکی زندگی اجتماعی دانست و بیان کرد: انسان در اجتماع باید زندگی کند و مدنی طبع است. براساس شناخت از طرف مقابل انسان روابطش را با طرف مقابل برقرار می کند، بنابراین باید در ارتباطات خود انسان ها را بشناسیم و توقعات خود را براساس شناخت، ظرفیت و توانمندی افراد تنظیم کنیم.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در اتباطات باید انسان شناسی کنیم و با طرح این سوال که انسان شناسی چگونه است؟ تصریح کرد: انسان ها پیچیدگی های خاصی دارند و هنوز با همه پیشرفت های علمی نتوانستیم همه لایحه های روحی، روانی و شخصیتی انسان را بشناسیم و هنوز انسان یک موجود ناشناخته است.

وی به راه های شناخت انسان اشاره عنوان کرد: راه گفتار و راه رفتار و کردار دو راه ساده برای آشنایی ما با ماهیت افراد است.

تقوی گفتار و رفتار را آیینه تفکر انسان دانست و عنوان کرد: انسان برابر با آنچه می اندیشد، رفتار می کند به گونه ای که بازتاب اندیشه او در رفتارش مشخص می شود، بنابراین رفتار انسان ها تاثیر افکار آنها است.

وی بزرگی انسان را در بزرگی اندیشه او دانست و مطرح کرد: اگر عمق و افق اندیشه انسان گسترده باشد به نقطه اوج خواهد رسید.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این مطلب که ما بر سر سفره شهیدان نشسته ایم، ادامه داد: ما هر چه داریم از شهیدان است، شهید برای این عزیز است که جان خود را فدای یک ملت کرده است. شهیدان با مرگ سرخ خود به سرای جاودان رفتند تا مردم مرگ سیاه و ذلت را شاهد نباشند.

وی به خصلت های خوب «رضا نیری» اشاره و افزود: مرحوم رضا نیری جزء پیشگامان نهضت اسلامی از سال 1342 بودند، وی با امام راحل بیعت کردند و سبقت در مبارزه را یک امتیاز می دانست که مرحوم نیری این امتیاز را دارا بود.

تقوی متوکل بودن را یکی دیگر از خصلت های بارز مرحوم نیری بر شمرد و اظهار کرد: این مرحوم امید به آینده داشت و آینده را نورانی می دید و معتقد بود که از سختی ها نباید هراسید و از میدان بیرون نرویم.

وی مردم دوستی را از دیگر خصلت های مرحوم نیری نام برد و تصریح کرد: این مرحوم بدون منت به مردم خدمت می کرد و دیگران را بر خود مقدم می دانست. هیچ چیزی را برای خود نمی خواستند و پناهگاه نیازمندان و ضعفا بودند، همچنین وی ولایتمدار و شیفته خدمت به مردم بود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: مرحوم نیری بیش از 3 هزار میلیارد تومان از مردم و خیرین پول جمع کردند و 265 مجتمع خیرین سلامت در شهرهای مختلف راه اندازی کردند.

وی با بیان این مطلب که اگر مردم به صحنه بیایند و در امور جامعه مشارکت کنند، مشکلات ما حل می شود، عنوان کرد: در استان کرمان با این تفکر سرمایه گذاری های خوبی در آن ایجاد شده است که اگر در کشور روایج پیدا کند، نتایج خوبی را در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام تقوی از لزوم کاهش تمرکزگرایی و سپردن کارها به مردم سخن به میان آورد و بیان کرد: باید به مردم اعتماد کنیم زیرا با این روش می توانیم کارها را پیش ببریم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)