کد خبر: ۲۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
سايه قرارداد نفتي بر سر روز صنعت و معدن
معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه فساد حاصل زدوبند بخش خصوصي و دولتي است، اظهار کرد: بخش خصوصي واقعي به دنبال فساد نمي‌رود.
قرار بود رئيس‌جمهور در همايش روز ملي صنعت و معدن كه البته با يك هفته تأخير از سالروزش برگزار شد، حضور داشته باشد، اما نيامد. دليل آن را محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت كسالت او عنوان كرد. با اين حال اين مراسم با حضور معاون اول رئيس‌جمهور برگزار شد. در اين مراسم كه مانند هر سال تقريبا به درد‌دل صنعتگران معطوف مي‌شود، معاون اول رئيس‌جمهور از چك‌شدن قرارداد توتال با رئيس مجلس گفت و وزير صنعت از عدم باور رئيس‌جمهور از فعال‌سازي هشت‌هزار و ٥٠٠ واحد توليدي خبر داد.

 از سويي رئيس اتاق ايران هم حذف سوگلي‌‌هاي اقتصادي در مقابل بخش خصوصي را خواستار شد، اما کنايه رئيس خانه صنعت به دولت درخورتوجه بود. او در اين مراسم گفت: «ممنون از منتي که بر سر توليد گذاشتيد!».

‌جهانگيري: بخش خصوصي واقعي به دنبال فساد نمي‌رود

معاون اول رئيس‌جمهور در اين همايش با بيان اينکه فساد حاصل زدوبند بخش خصوصي و دولتي است، اظهار کرد: بخش خصوصي واقعي به دنبال فساد نمي‌رود. ‌اسحاق جهانگيري با تأکيد بر اينکه امروز همگان قبول دارند که بخش صنعت و معدن، بخشي بسيار مهم و تأثيرگذار در سرنوشت کشور است، اظهار کرد: موضوع اهميت بخش صنعت و معدن بايد به عنوان موضوعي مشترک براي اقدام سطوح مختلف کشور پذيرفته شود. چنانچه بخواهيم در جهان به کشوري تبديل شويم که حرف‌هايي براي گفتن و جايگاهي تأثيرگذار دارد، بايد براي افزايش قدرت نرم کشور که همان توسعه و به طور خاص توسعه صنعت و پيشرفت کشور است، برنامه‌ريزي‌هايي داشته باشيم.
وي خاطرنشان کرد: هيچ‌يک از مسائل پيش‌رو  شامل مسائل اقتصادي، ‌فرهنگي، سياسي و اجتماعي بدون بالارفتن ظرفيت‌هاي کشور حل نخواهد شد.

معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم در روزهاي آتي اظهار کرد: مردم با انتخاب رئيس‌جمهور خود در ٢٩ ارديبهشت جهت‌گيري و مطالبات اصلي از دولت را روشن کردند. در همين راستا نيز رئيس‌جمهوري با مشورتي که با نهادها و صاحب‌نظران انجام مي‌دهد، دولتي را انتخاب خواهد کرد تا بتواند به وعده‌هايي که در عرصه‌هاي مختلف به مردم داده، عمل کند.جهانگيري با تأکيد بر اينکه ثبات بازار ارز و نرخ سود بانکي از جمله اولويت‌هاي دولت دوازدهم در حوزه اقتصاد است، به بيان تأثيرات سياست خارجي بر بنگاه‌هاي صنعتي پرداخت و خاطرنشان کرد: يک کشور منزوي که دور خود حصار بکشد، نمي‌تواند مدعي شود که مي‌خواهد توسعه صنعتي را پيش ببرد. در همين زمينه سياست تعامل با دنيا جزء کارهايي است که دولت‌ها انجام مي‌دهند و ديپلماسي مي‌تواند به تسهيل آن کمک کند.

‌قرارداد توتال با لاريجاني چك شد

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه صحبت‌هاي خود به قرارداد توتال اشاره کرد و گفت: بعضي از دوستان دوست دارند نقاط منفي را بزرگ جلوه دهند که اين موضوع اصلا درست نيست. به‌عنوان نمونه در قرارداد توتال شرکت بزرگ فرانسوي ريسک کرده و پذيرفته وارد بازار ايران شود. براي اين قرارداد کار مطالعاتي يک‌سال‌و‌نيمه انجام شده و ده‌ها جلسه براي بررسي اين موضوع برگزار شد تا اين قرارداد با منافع کشور مغايرت نداشته باشد. حتي متن قرارداد را براي رئيس مجلس ارسال کرديم تا با قوانين کشور تعارضي نداشته باشد. البته اين هنر ماست که بتوانيم از تمام ظرفيت داخلي خود در اين قرارداد استفاده کنيم.

‌نقد خريد هواپيما بي‌انصافي است

جهانگيري در ادامه صحبت‌هاي خود همچنين به انعقاد قراردادهاي مختلف خريد هواپيما با شرکت‌هاي بزرگ بين‌المللي اشاره کرد و افزود: اگر عده‌اي در موضوع خريد هواپيما نقد هم مي‌کنند، بي‌انصافي مي‌کنند. چنانچه پول براي ما بود و قرار بر اين بود که اولويت‌گذاري کنيم، ممکن است خريد هواپيما در اولويت اول ما قرار نگيرد اما در موضوع خريد هواپيماها، ما پولي پرداخت نکرديم و اين هواپيماها از منابع خارجي به داخل آمد و از محل پول بليت آنها اقساط مربوطه پرداخت خواهد شد.

‌دفاع جانانه جهانگيري از بخش خصوصي

جهانگيري همچنين با اشاره به ابلاغ سياست‌هاي اصل ٤٤ قانون اساسي از سوي مقام معظم رهبري در سال‌هاي گذشته و انتقادات اخير ايشان نسبت به اجراي اين سياست‌ها خاطرنشان کرد: مهم‌ترين پيام سياست‌هاي اصل ٤٤ اين است که بخش خصوصي مي‌تواند به هر ميزان که مي‌خواهد فعاليت کند، پولدار شود و صاحب کارخانه باشد. اين سياستي است که رهبري انقلاب بر اساس قانون اساسي ابلاغ کرده‌اند و هيچ نهادي حق مخالفت با آن را ندارد. بر اساس اصل ٤٤ قانون اساسي بخش خصوصي بايد مورد احترام قرار بگيرد.

‌ِعرق ملي نداريد از مديريت كناره‌گيري كنيد

معاون اول رئيس‌جمهور همچنين با تأکيد بر اينکه انتصاب سفارشي افراد در هيئت‌‌مديره‌هاي بنگاه‌هاي بزرگ اين بنگاه‌ها را با مشکلات بسياري مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: بر اساس دستور ستاد اقتصاد مقاومتي نهادهاي عمومي مانند بنياد مستضعفان، ستاد اجرائي، آستان‌هاي مقدس و هر کجا که کار بنگاه‌داري انجام مي‌شود، مکلف به انتخاب مديران حرفه‌اي هستند.جهانگيري با بيان اينکه نظام‌هاي مالياتي و تأمين اجتماعي کشور بايد تسهيل‌کننده کار بنگاه‌ها باشند، گفت: مديراني که فکر مي‌کنند زماني که در مسند مديريت قرار مي‌گيرند نمي‌توانند کار کنند، بايد عرق ملي داشته باشند و از قرارگرفتن در آن مسند خودداري كنند.

‌نعمت‌زاده: امسال۴۵۰ هزار شغل صنعتي معدني ايجاد مي‌کنيم

وزير صنعت و معدن نيز در اين مراسم با اشاره به حضور‌نيافتن رئيس‌جمهور در اين مراسم گفت: رئيس‌جمهور تا ديروز قرار بر حضور در اين مراسم داشتند اما به دليل گرفتگي صدا و کسالت نتوانستند حضور داشته باشند. از ابتدا قرار بود برنامه چهار عصر برگزار شود؛ اما به دليل جلسات شوراي امنيت که ايشان داشتند، برنامه را به صبح امروز موکول کرديم؛ اما در نهايت به دليل دستور پزشک، ايشان با وجود علاقه فراوان براي حضور امکان حضور فراهم نشد.

‌ترديد روحاني در آمار وزارت صنعت از فعال‌سازي ٨هزارو‌ ٥٠٠ واحد توليدي

وزير صنعت به فعال‌سازي واحدهاي توليدي متوقف‌شده و راه‌‌اندازي هشت‌هزار و ۵۰۰ واحد اشاره کرد و گفت: يادم هست زماني که اين آمار را به آقاي رئيس‌جمهور نشان دادم، ايشان با ترديد نگاه کردند که من بعدا به تفکيک هر استان اسامي را براي رئيس‌جمهور ارسال کردم. وي اشاره‌اي هم به همكاري سازمان‌هاي مختلف براي رفع موانع توليد كرد و گفت: در مجموع در اين چهار سال، يك ميليون اشتغال جديد در بخش صنعت و معدن و تجارت ايجاد شده است. براي امسال هم ۴۵۰ هزار شغل برنامه‌ريزي شده است.

وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين از جلب و جذب ٧٥ درصد سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي انجام‌شده کشور در دو سال اخير در بخش‌هاي صنعت و معدن خبر داد. نعمت‌زاده همچنين درباره كاهش ماليات براي بنگاه‌هاي توليدي گفت: معافيت ۳۰ درصد ماليات بر درآمد براي پنج سال برای توليد برندهاي خارجي با مشارکت بخش خصوصي از مهم‌ترين اقدامات دولت يازدهم بود. نعمت‌زاده در حاشيه مراسم با اشاره به پيش‌فروش پژو ۲۰۰۸ گفت: پيش‌فروش پژو ۲۰۰۸ مشمول قانون حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نمي‌شود و به‌همين‌دليل دريافت پيش‌پرداخت ۶۰ ميليون‌توماني از نظر ما ايرادي ندارد.
منبع: شرق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)