کد خبر: ۲۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارشی از کاشت ناخن و عوارض ناشی از آن
دفتر پیش رویش را باز می‌کند که تعدادی اسم و شماره نشانم می‌دهد و می‌گوید گروه‌های سنی 15 سال به بالا از مراجعین ما هستند و حتی خانم‌هایی با سنین بالای 60 سال هم به ما مراجعه می‌کنند.
مهدیه هاشمی در صدای تاک نوشت: 

داشتم اینستاگرام را چک می‌کردم که با تبلیغات خدمات زیبایی ناخن روبرو شدم. در نگاه اول طرح‌ها و نقش‌های حک شده بر ناخن‌ها زیبا و متفاوت می‌نمود. کنجکاو شدم نگاهی به کامنت‌های درج شده زیر تصویر انداختم. نوجوانان و جوانان جزو مشتریان پروپا قرص این صفحه به شمار می‌رفتند.

با مدیر صفحه چت کردم و از خدماتش پرسیدم. او که در کرمان فعالیت می‌کرد حتی آرایشگاه رسمی نداشت. به قول خودش دوره‌های تخصصی کاشت ناخن را گذرانده بود و حالا در فضای مجازی، مشتریان خودش را از بین طالبان جوان زیبایی می‌جست.

شاید نوع سوالاتی که می‌پرسیدم باعث شد که از یک جایی دیگر به سوالاتم پاسخ ندهد.
خدمات زیبایی ناخن البته در آرایشگاه‌های رسمی شهر هم ارائه می‌شود اما معنایش این نیست که هیچ خطر و بیماری مشتری را تهدید نمی‌کند. به یکی از آرایشگاه‌های معروف شهر می‌روم تا از کم و کیف این خدمات بیش‌تر مطلع شوم.

زن آرایشگر همان‌طور که دارد کار یک مشتری دیگر را انجام می‌دهد می‌گوید در خدمتم. می‌گویم آماده‌ام درباره کاشت ناخن اطلاعاتی کسب کنم. تردیدهایم را با او در میان می‌گذارم. او که از کار مشتری قبل حالا دیگر فارغ شده است، ناخن‌های خودش را نشانم می‌دهد و می‌گوید چندین ماه است که من روی ناخن خودم این مواد را امتحان کردم و هیچ مشکلی نداشتم. می‌خواهد متقاعدم کند که ناخن بکارم.

می‌گویم برای دخترم پرسیدم. دفتر پیش رویش را باز می‌کند که تعدادی اسم و شماره نشانم می‌دهد و می‌گوید گروه‌های سنی 15 سال به بالا از مراجعین ما هستند و حتی خانم‌هایی با سنین بالای 60 سال هم به ما مراجعه می‌کنند.

می‌گویم یعنی کاشت ناخن عوارضی ندارد؟ مکثی می‌کند. نگاهی به حاضران در سال می‌اندازد که حالا دارند به گفت‌وگوی ما دو تن گوش می‌دهند و بعد از کلی تعریف از کار آرایشگاهش در این خصوص می‌گوید: ما تابه‌حال با هیچ مشکلی مواجه نشده‌ایم و هیچ‌کس از ما شکایتی در این رابطه نداشته است.

ظاهراً این‌که تاکنون از آن‌ها شکایتی نشده ازنظر او کافی است برای این‌که من ناخن‌های فرزند نوجوانم را به او بسپارم. لبخندی روی لب‌هایش نقش می‌بندد و ادامه می‌دهد: سعی کنید بچه‌های نوجوان و علایق و سلایقشان را درک کنید.

جدای از نگرانی برای سلامت فرد، هزینه این خدمات هم مؤلفه مهمی است. البته این مبلغ کاملاً به این بستگی دارد که به کدام آرایشگاه مراجعه می‌کنید اصطلاحاً بالا یا پایین‌شهر.

در آرایشگاه‌های معمولی سطح شهر هزینه کاشت ناخن بین 50 تا 100 هزار تومان است. البته این هزینه به اینجا ختم نمی‌شود زیرا هزینه هر بار ترمیم ناخن هم بین 12 تا 15 هزار تومان است. بسته به رشد ناخن هر هفته یا دو هفته یک‌بار باید ناخن‌هایتان را به آرایشگر جهت ترمیم بسپارید.
البته خدمات زیبایی ناخن به کاشت ناخن محدود نمی‌شود فرنچ، مانیکور، پتیکر و پانچ ناخن به همراه لاک و استمپ ناخن ازجمله روش‌هایی است که این روزها بسیار رایج شده است.

ظاهراً پانچ ناخن روش جدیدی است که اخیراً موردتوجه قرارگرفته به‌این‌ترتیب که پس از سوراخ کردن ناخن آویزی به سلیقه مشتری که از انواع نگین‌های کوچک گرفته و تا آویزهایی به شکل قلب با زنجیرهای نازک به ناخن متصل می‌شود.
طبعاً استفاده از این خدمات هم هزینه‌های خاص خودش را در پی دارد اما این هزینه صرفه مادی نیست گاهی شما مجبور می‌شوید از سلامت تان مایه بگذارید.
یکی زن جوان که دچار عوارض ناشی از کاشت ناخن شده است به صدای تاک می‌گوید: چند سال پیش مبادرت به کاشت ناخن کردم. در ابتدا از اینکه صاحب ناخن‌های زیبا و جذابی شده بودم بسیار خوشحال بودم، اما بعد از چند ماه متوجه شدم ناخن‌هایم دچار نوعی آسیب‌دیدگی شده و تغییر فرم داده‌اند.

او که نمی‌خواهد نامی از او در این گزارش برده شود ادامه می‌دهد: به پزشک مراجعه کردم و فهمیدم به علت استفاده طولانی‌مدت از ناخن مصنوعی دچار حساسیت شدید شده‌ام.
زن جوان می‌افزاید: پزشک متخصص برایم توضیح داد که حداکثر زمان مجاز برای نگهداری این ناخن‌ها بین 6 تا 8 هفته است و بین هر کاشت ناخن حداقل باید یک تا دو هفته به ناخن‌ها استراحت داد.

می‌گوید آرایشگاهی که برای ناخن کاشت مراجعه کرده بودم، هیچ توضیحی در خصوص عوارض احتمالی این کار به من نداد که حتی ترغیبم کرد از خدمات تکمیلی هم بهره ببرم.
این در حالی است که افرادی که بیماری‌های قارچی و عفونی دارند نباید از روش‌های کاشت ناخن استفاده کنند زیرا باعث می‌شود که در آن‌ها پیشرفت بیماری به چشم نیاید و پنهان بماند. همچنین کسانی که سیستم دفاعی بدنشان ضعیف است و مستعد بیماری هستند کاشت ناخن سبب تسریع بیماری در آن‌ها می‌شود.

متخصصان معتقدند عوارض کاشت ناخن بسیار طولانی‌مدت و زیاد است. ناخن‌های کاشته شده‌ای که در مواردی قابل‌تشخیص از ناخن‌های واقعی نیستند و به‌اصطلاح (خوب کاشته شده‌اند) نیز عوارض خطرناک‌تری دارند زیرا در صورت شکستن آسیب‌های جدی‌تری برای فرد به دنبال دارد.
مواد استفاده‌شده برای کاشت ناخن بر روی لایه بسیار نازکی از یک ردیف سلول محکم چسبیده که در صورت کشیدگی و ضربه ناگهانی شکسته و یا کنده می‌شود و بافت زیر ناخن که از پوست، گوشت و عروق تشکیل‌شده به همراه این مواد جدا می‌شود و فرد دچار مشکلات جدی و در برخی موارد جبران‌ناپذیر می‌شود.

متخصصان پزشکی بر این باورند که استفاده طولانی‌مدت از ناخن‌های کاشته شده چه ناخن‌های یک‌بارمصرف و چه ناخن‌های کاشته شده می‌تواند واکنش‌های دردناک و شدیدی همچون عفونت پوست اطراف ناخن‌ها و شل شدن آن‌ها را در پی داشته باشد.
پوشاندن ناخن‌ها به‌وسیله چسب که حاوی ماده‌ای حساسیت‌زا به نام methacrylate است، ممکن است باعث شکاف و ترک ناخن شود.

به نظر می‌رسد باید مسئولان ذی‌ربط تمهیداتی بیندیشند که ارائه خدمات کاشت ناخن به متخصصان آموزش‌دیده‌ای که خود را موظف به اطلاع‌رسانی عوارض احتمالی کاشت ناخن مي‌دانند، محدود شود. چه‌بسا بسیاری از جوانانی که رؤیای زیبایی وسوسه‌شان کرده در صورت اطلاع از تبعات کاشت ناخن حاضر نشوند از سلامتشان به نفع زیبایی خرج کنند.





نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Fatemeh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
0
0
واقعا وحشتناکه خیلی ترسیدم ولی منم دوس دارم ناخن بکارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)