کد خبر: ۲۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان اما به صدای تاک گفت: در برخی استان‌ها منطقه بندی شده است و هر منطقه یک قیمت برای خرید انشعاب فاضلاب پرداخت می‌کنند اما در کرمان این‌گونه نیست و یک قیمت تعیین‌شده است.
صدای تاک-فرحبخش/ کرمان همچون تعداد زيادي ازشهرهاي امروزي دچار معضلات زيست محيطي بوده و منابع بسيارمحدود آب آن درخطرآلوده شدن توسط فاضلاب است، اخيرا هم معضل کاهش عمق تراز آب زيرزميني (بالا آمدن آبهاي زير زميني) ناشي از تزريق فاضلاب از طريق چاههاي جذبي نيز به اين معضلات افزوده شده است.

 بر همين اساس درسال 1372 با ابلاغ شرکت مهندسي آب وفاضلاب استان کرمان وظيفه مطالعات مرحله اول شبکه فاضلاب کرمان را به یک شرکت مهندسي مشاور محول شد، که نتيجه مطالعات درسال 1374 به تصويب رسيد و عمليات اجرايي بصورت جدي از سال 1376 با اجراي خط انتقال آغاز و تاکنون در 3 بخش شبکه جمع آوري، تصفيه خانه و انشعابات با گذشت ده سال همچنان ادامه دارد.

 با اجراي شبكه فاضلاب شهري و تصفيه آن نه تنها سطح بهداشت جامعه و سلامت مردم افزايش يافته و باعث بهبود وضعيت محيط زيست منطقه مي شود بلكه پساب توليدي مي‌تواند كمبود آب در منطقه بخصوص بخش كشاورزي و تغذيه سفره‌هاي آب زيرزميني را تا حد زيادي جبران كند.
 اجرای شبکه فاضلاب شهری در کرمان در حال انجام است و مدتی است که قبض هزینه درخواست انشعاب مهمان بسیاری از خانه های کرمان شده است و شهروندان با این سوال مواجه شده اند که نرخ انشعاب فاضلاب بر چه اساسی تعیین شده است؟!

قیمت بر اساس مصوبات شورای اقتصاد تعیین می شود

محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعرفه انشعاب فاضلاب کرمان بر چه اساسی تعیین شده است، گفت: قیمت ها بر اساس مصوبات شورای اقتصاد تعیین می شود و ما به آن عمل می کنیم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان اما به صدای تاک گفت: در برخی استان‌ها منطقه بندی شده است و هر منطقه یک قیمت برای خرید انشعاب فاضلاب پرداخت می‌کنند اما در کرمان این‌گونه نیست و یک قیمت تعیین‌شده است.

محمد زین‌الدین خاطرنشان کرد: هزینه نصب سیفون انشعاب یک واحد مسکونی در شهر کرمان یک‌میلیون و 887 هزار و 100 تومان تعیین‌شده است و به ازای هر واحد اضافی 60 هزار و 900 تامان دریافت می‌شود و شهروندان می‌توانند این مبلغ را به‌صورت اقساط هم پرداخت کنند.

فقط 30 درصد فاضلاب شهر کرمان اجراشده

زین‌الدین افزود: اجرای شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر کرمان از سال 1376 از محل اعتبارات ملی –استانی آغاز گردیده که با توجه به کمبود نقدینگی و عدم تخصیص اعتبار لازم جهت پیشرفت سریع‌تر این پروژه، تاکنون 438 کیلومتر حدود 30 درصد از کل طرح اجراشده است.

وی ادامه داد: در این راستا تعداد 26 هزار و 557 فقره انشعاب فاضلاب نصب گردیده که تعداد 58 هزار و 620 واحد را تحت پوشش قرار می‌دهد. همچنین مدول یک تصفیه‌خانه فاضلاب از سال 86 با ظرفیت حدود 200 لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره‌برداری گردیده و مدول دوم با پیشرفت فیزیکی 60% در حال اجرا است.

خصوصی‌ها به میدان می‌آیند

زین‌الدین خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه عظیم به دلیل کمبود اعتبارات و عدم تخصیص منابع مالی لازم از سال‌های قبل این شرکت را بر آن داشت از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه استفاده نماید، به‌طوری‌که از سال 1395 تاکنون دو منطقه از شهر کرمان (خیابان‌های مدیریت، حکیم، ابوذر جنوبی و سی متری حجت) به‌صورت طرح فاینانس به پیمانکاران واجد شرایط واگذارشده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای پروژه فاضلاب سایر نقاط باقی‌مانده شهر کرمان قراردادی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی به مبلغ حدود 8 هزار میلیارد ريال منعقد گردیده که در سال جاری عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)