کد خبر: ۲۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس‌جمهوری روز گذشته در جشنواره عمران سلامت، با اشاره به توجه دولت یازدهم به بخش سلامت، گفت: «در دولت یازدهم از آغاز و با وجود مواجهه کشور با مشکلات مختلف از جمله وضع پیچیده اقتصاد، رکود تورمی، تحریم‌ها، وضعیت محیط ‌زیست و نگرانی‌های آن و مشکلاتی که در بخش سلامت با آن مواجه بودیم، موضوع سلامت را یکی از دستور کارهای اصلی خود قرار دادیم».
رئیس‌جمهوری روز گذشته در جشنواره عمران سلامت، با اشاره به توجه دولت یازدهم به بخش سلامت، گفت: «در دولت یازدهم از آغاز و با وجود مواجهه کشور با مشکلات مختلف از جمله وضع پیچیده اقتصاد، رکود تورمی، تحریم‌ها، وضعیت محیط ‌زیست و نگرانی‌های آن و مشکلاتی که در بخش سلامت با آن مواجه بودیم، موضوع سلامت را یکی از دستور کارهای اصلی خود قرار دادیم».

حجت‌الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه موفق شدیم تقریبا در شش‌ماهه دوم سال ٩٢ برای مسائل مهم و اساسی کشور تصمیم‌گیری کنیم، عنوان کرد: «برخی از تصمیمات اتخاذ‌شده در آن زمان به‌موقع و در چارچوب‌های پیش‌بینی‌شده اجرا و برخی دیگر نیز با تأخیر اجرائی شدند؛ اما به لطف خدا موردی وجود ندارد که نتوانسته باشیم از پیچ‌و‌خم‌های مشکلات عبور کنیم».

او با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌های اعمالی، گفت: «رفع تحریم‌ها نخستین گامی بود که لازم بود آن را حل‌وفصل کنیم. گرچه ممکن است برخی در مقام سؤال حرف‌هایی در این زمینه بزنند اما تحریم‌ها عاملی بود که حتی بخش‌های تجهیزات پزشکی، دارو و مواد اولیه داروسازی را با مشکلاتی مواجه کرده بود و برخلاف ادعای دنیای غرب این فشارها نه بر دولت بلکه بر زندگی مردم وارد می‌شد».

روحانی افزود: «به‌همین‌دلیل تصمیم ما در ابتدای دولت بر این شد که در یک سال مسئله تحریم‌ها را با مذاکره حل کنیم. من به این راه کاملا اطمینان داشتم و می‌دانستم می‌توانیم در این مسیر موفق شویم. به‌طور موقت در کمتر از صد روز توانستیم به توافقی موقتی دست یابیم. برای دستیابی به توافق دائم نیز یک سال زمان پیش‌بینی کرده بودیم. با وجود اینکه این اتفاق امکان‌پذیر بود؛ ولی یک‌سری پیچ‌و‌خم‌ها ایجاد شد که موجب طولانی‌ترشدن مذاکرات شد».

او گفت: «موضوع اول ما در رفع تحریم‌ها این بود که ملت ایران با قدرت وحدت و پشتیبانی خود از دیپلمات‌هایشان در برابر قدرت‌های بزرگ جهان، قدرت پیروزی دارد و این قدرت را به نمایش گذاشته است».

اگر بنا بود وزیر خارجه با فحش و شعار کنار رود، برجام نبود

رئیس‌جمهوری با اشاره به برخی مخالفت‌ها با وزیر خارجه و دیپلمات‌های کشورمان در جریان مذاکرات هسته‌ای، عنوان کرد: «زمانی که در کشور بخواهیم در امر مهمی به پیروزی دست یابیم، به حضور و موافقت مردم و همچنین حمایت و هدایت‌های رهبری و فداکاری کارگزاران نیازمند هستیم. در همین راستا چنانچه بنا بود وزیر امور خارجه با چهارتا فحش و شعار از میدان خارج شود، برجامی تحقق پیدا نمی‌کرد. گرچه برخی در سایت‌ها و روزنامه‌های خود و همچنین در مراسم ٢٢ بهمن و در خیابان‌های تهران به وزیر امور خارجه ما توهین کردند؛ اما آدم نباید به‌خاطر شعار عده‌ای از میدان خدمت خارج شود. فحش‌دادن‌ها و اهانت‌های عده‌ای معدود به‌خاطر تلاش و کوشش مثمرثمر برای کشور است».

روحانی با بیان اینکه فکر می‌کنید اگر کسی بخواهد در کشور تحولی ایجاد کند آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و برخی کشورهای معاند منطقه او را آزار نمی‌دهند؟ گفت: «ما باید خود را برای همه سختی‌ها آماده کنیم. برای ما هدف نهایی کشور، ملت ایران، منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی ایران است. ما در منطقه و خارج از آن دشمنانی داریم که باید در مقابله با آنها با یکدیگر حرکت کنیم و دست به دست یکدیگر دهیم».

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: «نباید در برابر عده‌ای قلیل که متأسفانه بلندگوهای بزرگ را به ناحق در اختیار دارند بترسیم، چراکه ما ملتی بزرگ و ایثارگر هستیم و توانسته‌ایم نه‌تنها در برابر مشکلات روی پای خود بایستیم، بلکه به ملت‌های منطقه نیز کمک کنیم».

سازنده موشک‌هاي پرتاب‌شده به مراکز تروریستی، دولت و  وزارت دفاع است

او به حمایت‌های همه‌جانبه دولت جمهوری اسلامی ایران از دولت‌های عراق و سوریه اشاره و عنوان کرد: «در سخت‌ترین شرایط اقتصادی دولت ایران به ملت عراق کمک کرد؛ این کمک فقط به معنای فداکاری جانی نیست، گرچه عده‌ای با جان فداکاری می‌کنند و باید از آنها قدردانی کنیم؛ اما چه کسی حقوق این افراد و سلاح‌های آنها و همچنین پول تأمین تمام اسلحه‌های مورد نیاز عراق برای مبارزه با داعش و تأمین پول مورد نیاز مردم سوریه را در شرایط تحریم اقتصادی تأمین کرده است؟».

رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به حمله موشکی اخیر نیروهای نظامی کشورمان به برخی پایگاه‌های تروریستی داعش در سوریه، افزود: «ما می‌شنویم که موشکی از خاکمان حرکت کرده و مرکزی از مراکز تروریستی را هدف قرار داده است؛ آنهایی که این موشک را پرتاب کرده‌اند، تلاش و فداکاری‌هایی کرده‌اند، اما سازنده موشک‌ها دولت و وزارت دفاع است و بخش اقتصادی کشور نیز پول آنها را تأمین می‌کند».

روحانی با تأکید بر اینکه کار بزرگی در زمینه تجهیز نیروهای نظامی به سلاح‌های راهبردی انجام شده است، گفت: «همان‌طورکه وزیر دفاع اعلام کرده‌اند سلاح‌های راهبردی ساخته‌شده در دولت یازدهم حدود ٨٠ درصد کل میزان قبلی است؛ ولی ما در برخی بخش‌ها نیاز نمی‌بینیم زیاد به مردم توضیح دهیم».

نباید بگذاریم مردم مریض شوند

رئیس‌جمهوری در ادامه با بیان اینکه مسائل مهم بهداشتی و زیست‌محیطی از جمله مهم‌ترین دستورکارهای دولت یازدهم بودند، تأکید کرد: «نباید بگذاریم مردم مریض شوند؛ در همین راستا نخستین برنامه‌ریزی بخش سلامت کشور باید در این زمینه باشد تا چطور تعداد بیماران را کاهش دهیم».

او با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در زمینه تأمین سلامت مردم، گفت: «تأمین سلامت جسم و روح مردم تنها برعهده وزارت بهداشت نیست، بلکه بسیاری از ارگان‌های دیگر از جمله سازمان استاندارد، وزارتخانه‌های صنعت و کشاورزی و سایر دستگاه‌ها در این زمینه مسئول هستند». روحانی گفت: «یکی از تصمیمات مهم دولت یازدهم در زمستان سال ٩٢ طرح تحول سلامت بود که این طرح در شرایط سختی و تحریم از اوایل سال ٩٣ اجرائی شد. در آن روزها ما با کاهش بی‌سابقه قیمت نفت مواجه بودیم، اما دولت یازدهم با وجود همه مشکلات نه‌تنها که از منابع صندوق توسعه استفاده نکرد، بلکه توانست ٤٠‌میلیارد دلار نیز به سرمایه این صندوق بیفزاید. دولت توانست با وجود همه مشکلات، طرح تحول سلامت را ادامه دهد و نگذاشت که این طرح متوقف شود».

باید برای دوستان کار فرهنگی بگذاریم که نشاط حرام نیست

او با اشاره به اقداماتی که برخی نسبت به مأیوس‌کردن جامعه انجام می‌دهند، افزود: «باید برای این دوستان کار فرهنگی بگذاریم و بگوییم که نشاط حرام نیست. نشاط مردم، فعال‌بودن و امیدواربودن آنها به آینده کشور اتفاقی بسیار خوب است. این در حالی است که برخی هرروز صبح که بیدار می‌شوند جزء وظایف خود می‌دانند که مقداری بذر یأس را در روزنامه، رسانه و سایت‌های خود بپاشند».

رئیس‌جمهوری با طرح این پرسش که چرا کنار هم نباشیم و وحدت نداشته باشیم و مردم نشاط نداشته باشند، ادامه داد: «همواره احتمال ایجاد مشکلاتی در آینده وجود دارد و ما از آینده اطلاعی نداریم اما، باید با اطمینان و امیدواری راهمان را ادامه دهیم و مردم را مأیوس نکنیم؛ چراکه امید، نشاط و سلامت جسم مردم می‌تواند جامعه‌ای سالم بسازد تا بتوانیم به اهداف بلند خود دست یابیم».

روحانی گفت: «هرچه می‌خواهند بگویند، گوش مردم به بعضی سخنان و حرف‌های غیردقیق نباید بدهکار باشد؛ چراکه امروز شرایط کشور از دیروز بهتر است و فردا نیز از امروز بهتر خواهد بود».
دولت اقدام نکرده بود، ارومیه پارسال خشک شده بود

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تمرکز دولت بر حل موضوع دریاچه ارومیه و دلایل در اولویت قرارگرفتن این دریاچه نسبت به دیگر منابع زیست‌محیطی، افزود: «چنانچه دولت یازدهم برای دریاچه ارومیه اقدامی انجام نداده بود و مانند دولت قبل نسبت به وضعیت این منبع زیست‌محیطی بی‌تفاوت بود، بیش از یک سال قبل این دریاچه به‌طورکامل خشک شده بود و بعد از آن نیز هر توفانی که در آن رخ می‌داد تبدیل به توفان نمک می‌شد و ١٤‌میلیون نفر از مردم مناطق غرب کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌داد و محصولات کشاورزی از بین می‌رفت و مردم مجبور به مهاجرت می‌شدند».

منبع: شرق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)