کد خبر: ۲۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوي دولت:
سخنگوي دولت با انتقاد از مطرح‌شدن طرح سه‌فوريتي از سوي برخي نمايندگان مجلس براي توقف قرارداد توتال گفت: «اين طرح لازم نيست تهيه شود. براي عقد قرارداد توتال همه مراحل نظارتي بر آن طي شده است».
سخنگوي دولت روز گذشته در نشست خبري خود با انتقاد از مطرح‌شدن طرح سه‌فوريتي از سوي برخي نمايندگان مجلس براي توقف قرارداد توتال گفت: «اين طرح لازم نيست تهيه شود. براي عقد قرارداد توتال همه مراحل نظارتي بر آن طي شده است. هيچ موضوع محرمانه‌اي در اين قرارداد براي نمايندگان وجود ندارد، آنها حق تحقيق‌ و تفحص از اين قرارداد را دارند و اگر هم فکر مي‌کنند کار خلافي انجام شده، مي‌توانند به دستگاه‌هاي نظارتي از جمله قوه قضائيه، ديوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اطلاعات گزارش دهند».

محمدباقر نوبخت افزود: «براي دستيابي به رشد هشت‌درصدي به سرمايه‌گذاري نيازمنديم. مجلس دولت را موظف کرده که ٦٥ هزار ميليارد دلار سرمايه خارجي جذب کند. برخي نمايندگان مي‌گويند اين سرمايه‌گذاري خيانت است؛ حرف هم ماليات ندارد که از طريق آن کمبود بودجه را برطرف کنيم. گذاشتن چوب لاي چرخ دولت اشتباه است».

سخنگوي دولت در پاسخ به اين پرسش که آيا رئيس‌جمهور براي چينش کابينه تحت فشار جريان‌هايي قرار گرفته است، گفت: «رئيس‌جمهور خود را مسئول تحقق مطالبات مردم مي‌داند و تلاش مي‌کند براي رسيدن به اين هدف کابينه مناسبي را برگزيند. بر اساس شناختي شخصي که از رئيس‌جمهور دارم عرض مي‌کنم او در پاسخ‌گويي به مطالبات مردم بسيار جدي است و براي شکل‌دهي به يک کابينه قوي شاخصه‌هايي از جمله هماهنگي، همراهي و هم‌عقيده‌بودن را براي خدمت به مردم و نظام در نظر مي‌گيرد و زير بار هيچ حرف غيرمنطقي يا اغراض سياسي نمي‌رود و از شاخص‌هايي که نام بردم عدول نمي‌کند».

روحاني همه فهرست‌هاي پيشنهادي را با علاقه دريافت کرده است

نوبخت همچنين درباره تشکيل کارگروه براي تعيين وزرا از سوي رئيس‌جمهور عنوان کرد: «رئيس‌جمهور در اين زمينه کارگروهي را تشکيل نداده، بلکه فهرست پيشنهادي افراد و جريان‌هاي سياسي را با علاقه‌مندي دريافت کرده است. بايد اميد داشته باشيم فهرست خوبي از وزراي پيشنهادي معرفي شود تا دولت به مطالبات مردم پاسخ دهد».

او درباره انتقاد برخي جريان‌ها از برگزارنشدن ديدار آنها با رئيس‌جمهور درباره ترکيب کابينه، افزود: «من از اينکه عده‌اي وقت ملاقات خواسته‌اند مطلع نيستم که بايد از دفتر رياست‌جمهوري اين سؤال پرسيده شود اما مطلعم که رئيس‌جمهور با وجود مشغله‌هاي بسيار زياد با جريان‌هاي مختلف همواره ديدار دارد. به طور مثال در تمام شب‌هاي ماه رمضان با گروه‌هاي مختلف جلسه داشته و نظرات آنها را درباره مسائل مختلف کشور جويا شده است».

نوبخت در پاسخ به اين پرسش که آيا رئيس‌جمهور جلسه‌اي با وزرايي که ديگر قرار نيست در کابينه دوازدهم حضور داشته باشند، داشته است،‌ گفت: «رئيس‌جمهور هميشه با اعضاي کابينه جلساتي دارند که در اين ايام هم چنين جلساتي برگزار شده است که اطلاع ندارم اين جلسات درباره خداحافظي با وزرا باشد». او درباره ديدار رئيس‌جمهور با مقام معظم رهبري در موضوع چينش کابينه نيز عنوان کرد: «رئيس‌جمهور جلسات منظمي با رهبري دارند و خدمت ايشان مي‌رسند و درباره مسائل کشور در اين جلسات صحبت مي‌شود. من در جزئيات اين صحبت‌ها قرار نمي‌گيرم. به‌هرحال در جلسات بين مقام اول و مقام دوم کشور درباره مسائل مختلف کشوري صحبت مي‌شود که کابينه هم مي‌تواند يکي از اين صحبت‌ها باشد».

اسامي کاسبان تحريم را به قوه قضائيه داده‌ايم

سخنگوي دولت درباره انفصال از خدمت يکي از فرماند‌هان پيشين نيروي انتظامي به دليل بدهي ٦٠٠ميلياردتوماني به دولت بابت فروش نفت، گفت: «فساد و رانت در عدم شفافيت شکل مي‌گيرد. در شرايط تحريم که نمي‌توان از يک فضاي شفاف نفت را مبادله کرد، عده‌اي آمدند و به دولت وقت گفتند نفت را به ما بدهيد تا بفروشيم. آنها نفت را گرفتند، ولي پول آن را بازنگرداندند. بابک زنجاني فقط يک چهره مشخص غيردولتي بود. اما اسامي ديگري هم وجود داشتند که ما آنها را به قوه قضائيه داديم و انتظار هم داريم که قوه قضائيه پرونده اين افراد را به صورت جدي پيگيري کند».
او ادامه داد: «در واقع کاسبان تحريم همين جا مطرح شدند که اکنون پس از رفع تحريم‌ها بازارشان تعطيل شد، بنابراين آنها هم به برجام حمله کردند. البته همه منتقدان برجام را کاسب تحريم نمي‌دانيم، برخي هم بودند که از روي خيرخواهي نفت را فروختند ولي نتوانستند همه پول آن را بازگردانند که ما اسامي همه را به قوه قضائيه داده‌ايم».

دفاع از عملکرد دولت وظيفه استانداران است

سخنگوي دولت درباره احضار برخي استانداران به دليل انتخابات و همچنين شکايت دولت از برخي نهادهاي نظامي و ائمه جمعه، عنوان کرد: «احضار استانداران در جهت اداي توضيح بوده است. از استانداران براي اجراي وظايفشان سؤال و مطرح شده است که چرا آنها در يک همايش از اقدامات دولت دفاع کرده‌اند درحالي‌که دفاع از عملکرد دولت از وظايف استانداران بوده و به معناي حمايت از روحاني به عنوان يکي از نامزدهاي انتخابات نبوده است. آقاي انصاري هم در معاونت حقوقي دولت از افرادي که به صورت مستقيم شخص روحاني را تخريب کرده‌اند، شکايت کرده است که ما معتقديم قوه ‌قضائيه با تعقل، عدالت و قانون‌گرايي به اين شکايت رسيدگي مي‌کند».

او درخصوص هماهنگي برنامه‌هاي شهرداري تهران با دولت گفت: «پيش‌بيني من اين است که دولت دوازدهم و شوراي شهر جديد تهران با هماهنگي بيشتري خدمات منسجم‌تر و بهتري به مردم تهران ارائه کنند». نوبخت درباره موضع دولت نسبت به مصاديق حريم خصوصي نيز افزود: «در کشور درباره مصداق حريم خصوصي اتفاق نظر وجود ندارد اما در دولت اين اتفاق نظر وجود دارد که نبايد وارد حريم خصوصي افراد شويم. درباره سرک‌کشيدن به حساب‌هاي مردم هم خيلي محتاط بوديم. تقبيح و جلوگيري از ورود به حوزه خصوصي شهروندان موضع دولت است و منشور حقوق شهروندي هم براي آگاهي مردم از حقوقشان است».

برنامه ششم توسعه را اجرا مي‌کنيم

سخنگوي دولت در پاسخ به اين انتقاد که دولت برنامه ششم توسعه را ابلاغ و اجرا نمي‌کند، گفت: «ما اولويت‌هاي خود را در برنامه ششم توسعه مشخص و تعيين کرديم براي رشد هشت‌درصدي بايد ٧٧٠ هزار ميليارد تومان در سال سرمايه‌گذاري کنيم. مجلس هم مصوب کرد که ٦٥ هزار ميليارد دلار از منابع خارجي استفاده کند. از سويي مجلس در تصويب برنامه ششم مصوباتي را گذراند که بار مالي زيادي براي دولت دارد که ما به اين موضوع اعتراض کرده و حتي آن را به شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت اعلام کرديم که آنها هم اعتراض ما را قبول کردند و مجلس برخي مصوبات را که براي دولت بار مالي داشت، اصلاح کرد».

او با بيان اينکه رئيس‌جمهور به وزرا اعلام کرد اشکالات برنامه ششم توسعه را که مجلس تصويب کرده بود، استخراج کنند، افزود: «ولي چون مهلت پنج‌روزه براي ابلاغ اين قانون به پايان رسيده بود رئيس مجلس آن را ابلاغ کرد. ولي اينکه اکنون رئيس‌جمهور آن را ابلاغ کند خلاف قانون است. اين قانون به همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ شده است. ما با اجراي قانون بودجه در واقع برنامه ششم را هم اجرا مي‌کنيم، زيرا بودجه براساس برنامه ششم تهيه شده است».

نوبخت گفت: «ما با اجراي بودجه ٩٦ برنامه‌هاي يک سال از پنج سال برنامه ششم توسعه را اجرا مي‌کنيم. بنابراين هيچ نماينده‌اي نمي‌تواند بگويد دولت برنامه ششم را اجرا نمي‌کند. هنوز چهار ماه بيشتر از سال  نگذشته که عده‌اي مي‌گويند چرا برنامه ششم اجرا نشده است. درحالي‌که همين افراد در برابر اجرانشدن برنامه‌هاي توسعه گذشته موضع‌گيري نمي‌کردند».
منبع: شرق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)